تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816346716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکتر روحانی قبل از ریاست جمهوری تحریم‌ها را چقدر موثر می‌دانست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


آیا با شعار می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد؟
دکتر روحانی قبل از ریاست جمهوری تحریم‌ها را چقدر موثر می‌دانست؟
حسن روحانی قبل از رئیس جمهور شدن گفته بود: مدیریت اقتصادی کشور به جای آنکه در این شرایط حساس با تکیه بر قدرت مقاومت و ابتکار مردم عزیز و سرفراز ایران پیام رشد پایدار به جهان بدهد، متأسفانه پیام ضعف به تحریم‌کنندگان می‌دهد... همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، پس از آن که حسن روحانی چندی پیش مشکل آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها گره زد، انتقادات بسیاری نسبت به سخنان وی مطرح شد.

روحانی قبل از ریاست جمهوری تحریم‌ها را چقدر موثر می‌دانست با این حال، روحانی در نشست خبری روز شنبه و سخنانش در جمع مردم بجنورد در روز یکشنبه، بار دیگر از مواضعش درباره منوط بودن رفع مشکلات اقتصادی کشور از آب تا نان مردم به رفع تحریم‌ها دفاع کرد.

رئیس دولت در سخنان جدیدش به منتقدان نیز تاخت و با به کار بردن این عبارت که «کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند» تلاش کرد بازی را عوض کند.
 
این در حالی است که یکی از انتقادات به مسئولان دولت یازدهم، مواضع دوگانه آنها نسبت به نقش تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور در دولت سابق و دولت فعلی است.

مسئولان و حامیان دولت، در دوره دولت قبل ریشه مشکلات اقتصادی کشور را سوءمدیریت دولت وقت می‌دانستند و نقش تحریم‌ها را ناچیز عنوان می‌کردند.

اما از دو سال پیش با تغییر دولت، مواضع آنها هم تغییر کرده و اکنون می‌گویند: ریشه مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها است و رفع تحریم‌ها نیز به توافق با آمریکا منوط است.

مروری بر مواضع روحانی در 2 سال پایانی دولت دهم نشان می‌دهد آن زمان روحانی اعتقاد داشت که دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، سوءمدیریت است و تحریم تاثیر ناچیزی دارد.

- نقدینگی عامل تورم است، نه تحریم

روحانی قبل از ریاست جمهوری تحریم‌ها را چقدر موثر می‌دانستروحانی در مورد اینکه تورم وتحریم تا چه حد با هم درارتباطند، گفت: یکی از دلایل تورم کاهش تولید است. هرچند تورم و تحریم با هم درارتباطند اما اگر تحریم هم نمی بود ما تورم را داشتیم. الان دولت نقدینگی را به 7 برابر افزایش داده است. وقتی نقدینگی زیاد باشد، گرانی هم خواهد بود. این کاهش ارزش پول ملی هم به معنای تورم جدید است. ضمن اینکه باید روابط ما با دنیا معتدل و منطقی باشد و همه اینها در شرایط اقتصادی کشور مؤثر است.

23 اردیبهشت 1392

- یک مدیریت خوب می‌توانست جلوی تحریم‌ها را بگیرد

آیا اموری چون افزایش نقدینگی در جامعه و ۷ برابر شدن آن و تبدیل ۶۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی جامعه در عرض ۷ سال به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان ربطی به تحریم‌ها داشت؟ یا به مدیریت ضعیف مسئولان امر بر می‌گردد؟. . .

رشد اقتصادی ایران در شرایط امروز یا صفر و یا زیر صفر است در حالی که ما هیچ‌گاه چنین شرایطی را نداشتیم و از این رو به نظر می‌رسد مشکل از مدیریت داخلی است؛ البته بخشی از مشکلات به تحریم‌های بین المللی بر می‌گردد، اما این موضوع هم به مدیریت داخلی کشور بر می‌گردد، چرا که یک مدیریت خوب می‌توانست جلوی تحریم‌ها را گرفته یا حداقل این تحریم‌ها را تقلیل کند.

7 اردیبهشت 1392


- همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت

 مدیریت اقتصادی کشور به جای آنکه در این شرایط حساس با تکیه بر قدرت مقاومت و ابتکار مردم عزیز و سرفراز ایران پیام رشد پایدار به جهان بدهد، متأسفانه پیام ضعف به تحریم‌کنندگان می‌دهد... همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.

22 فروردین 1392

- بدون کاهش تحریم‌ها هم می‌توان اقتصاد را نجات داد

دولت آینده در شرایطی که تحریم‌ها نیز تخفیف پیدا نکند، می تواند برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور قدم‌هایی بردارد که برای بخش مولد ما ایجاد امید کند، آنچه که مشوق سرمایه به سمت تولید ملی است در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهد، حجم نقدینگی را کنترل کند، بتواند با مدیریت درست مبادلات ارزی، نرخ برابری ریال را تثبیت کند.

کشور ما ظرفیت های زیادی دارد، نفت یک ظرفیت ما هست،که ممکن است در این تحریم دچار مشکل شده باشد، اما از این نفت فرآورده های زیادی می توانیم استحصال کنیم که می تواند جبران کننده تحریم نفتی کشور باشد.

20 فروردین 1392

- بی‌انضباطی دولت دلیل به هم ریختن بازار است

 بدون ترديد اگر آثار ناشي از تحريم را يكي از دلايل وضعيت فعلي بازار ارز و در نتيجه‌ كاهش ارزش پول ملي بدانيم، بايد از آثار اجراي سياست‌هاي انبساطي فراتر از برنامه، ‌بي‌انضباطي ملي، پولي و مالي دولت و افزايش شديد حجم نقدينگي هم به عنوان دلايل ديگر آن دانست.

19 آذر 1391

- با شعار نمی‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد

حسن روحانی: مگر از سال 1385 تحريم نشديم، اما براي شرايط تحريم چه كار كرديم؟ آيا به فكر اقتصاد مقاومتي و برنامه ريزي براي اين شرايط بوديم؟ آنچه مهم است سرمايه اجتماعي است اگر مردم بدانند و مطمئن باشند مسئولان مي‌فهمند و دلسوزند و به دنبال حل مشكلات و مسائل هستند، از اين شرايط عبور مي‌كنيم. اما شرط اساسي اين مسئله اميد به آينده است ديگر دوران شعاردادن و درشت‌گويي گذشته است و مردم از بس حرف شنيدند خسته شدند./مشرق/110



۲۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن