تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815694309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین لذت از زبان آیت الله بهجت


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اگر انرژی مثبت را به شادی ها و هیجان های زودگذر تعریف کنیم، بله عرفان های کاذب می توانند تا حدودی این مساله را تامین کنند اما هیچ پایداری و ثباتی نداشته و سعادت و نجات انسان را تامین نمی کند.

به گزارش تراز ،حجت الاسلام سید علی احمدی، مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم در پاسخ به این سوال که عرفان های کاذب تا چه اندازه در صدور انرژی مثبت و دوام آن می توانند نقش داشته باشند، اظهار کرد: غالب عرفان های کاذب دچار انحرافات اخلاقی هستند که برخی از آنها می توانند برای جوانانی که در پی کسب هیجان هستند، هیجان یا همان انرژی مثبت به معنای نادرست، ایجاد کنند اما این انرژی همچون سراب است که افراد را فریب می دهد و دوام و پایداری ندارد.وی با بیان اینکه غالبا افرادی که به دنبال هیجان بوده یا در مباحث اعتقادی و روحی اقناع نشده اند، در پی عرفان های کاذب هستند، گفت: در حقیقت برخی از عرفان های کاذب، الحادی است که خداوند در آن جایگاهی نداشته و انحرافات شدید اخلاقی را ترویج می دهد که حالات ایجاد شده در آن یا منشأ نفسانی دارند یا شیطانی و تاثیراتی که می توان از برخی افراد آن دید، در واقع به همین دلیل است و همانند مرتاضان هندی که با انجام ریاضت های خاصی می توانند به انجام برخی پدیده های خارق العاده مسلط شوند، این عرفان ها نیز می تواند با تجویز ریاضت های خاص، افراد را در انجام اموری توانمند کند که البته همان طور که ذکر شد منشأ آن شیطانی یا نفسانی است و انحطاط در پی دارد.حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بنابراین، اگر انرژی مثبت را به شادی ها و هیجان های زودگذر تعریف کنیم، بله عرفان های کاذب می توانند تا حدودی این مساله را تامین کنند اما هیچ پایداری و ثباتی نداشته و سعادت و نجات انسان را تامین نمی کند اما عرفان اصیل اسلامی و اهل بیتی که دریچه آن به روی همگان باز است، علاوه بر ایجاد حال خوش، شادی و نشاط و چشاندن لذت های معنوی به انسان، زمینه سعادت و فلاح و رستگاری او را نیز فراهم می کند و او را به سوی پاکی و خوشبختی سوق می دهد.این پژوهشگر مطالعه آثار و حالات بزرگان و عرفا و تلمذ و شاگردی در محضر ایشان را یکی از مهم ترین و موثرترین راهکارهای کسب عرفان اصیل اسلامی و اهل بیتی دانست و بیان کرد: اگر این مسائل برای جوان ها تشریح شود و راه های به دست آوردن لذت پایدار و حقیقی بیان شود، قلوب آنها در این مسیر پایدار شده و از رفتن به بیراهه در امان خواهند ماند و تحول اساسی در دل آنها روی خواهد داد.وی لذت های معنوی ناشی از عرفان اصیل اسلامی و اهل بیتی را غیر قابل قیاس با لذت های جسمانی و مادی عرفان های کاذب توصیف کرد و گفت: اگر ابعاد عرفان اسلامی نه عرفان هندو و آمریکایی برای جوانان تشریح شود، آنها حقیقت را از مجاز تشخیص داده و قرب الهی و سعادت و غایت مطلوب را به دست آورده و متوجه می شوند سردمداران عرفان های کاذب اغلب افرادی هستند که سرخوردگی هایی از جوامع غربی دارند و در پی اهداف ناشایستی هستند و این لذت های آنی و زودگذری که آنها ترویج می کنند، فایده و سودی ندارد.حجت الاسلام احمدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به جای آوردن امور عبادی و معنوی همچون نماز و دعا می تواند در ایجاد انرژی مثبت و اقناع کننده در میان جوانان تاثیری داشته باشد،  بستگی دارد انرژی مثبت را چگونه تعریف کنیم، از منظر دین انرژی مثبت ایجاد نشاط و شادی پایدار در روح و جان انسان است، با این تعریف اگر امور عبادی همچون دعا و نماز با شرایط خاص خود انجام شود، لذت معنوی غیر قابل وصفی در دل ایجاد می کند که قطعا فرد آن را با لذت های آنی عرفان های کاذب عوض نمی کند همچنان که در حالات آیت الله بهجت بیان شده است که در نماز جماعت خود بیان کرد آن لذتی که شخص در نماز می برد پادشاه نمی تواند با آن خدم و حشم و دم و دستگاهش ببرد اما جوانی که به دنبال هیجان های زودگذر و آنی است و تعریف آن از انرژی مثبت این است، شاید نتواند این لذت را درک کند.مدیر گروه عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار با علما و یا انجام امور عبادی با حالت و شرایط خاص – به طور مثال قرائت دعای کمیلی با حال خاص – می تواند حداقل برای مدتی که آنی نیست، در جوان ایجاد شور و نشاط کند و به اصطلاح او را شارژ کرده و حالت مفرحی برایش ایجاد کند ضمن آن که سعادت و قرب الهی را با خود در پی دارد.





دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 10:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن