تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804661569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درصد پرداختی بیمه‌ها در خدمات سرپایی افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه ا‌ستان گیلان:
درصد پرداختی بیمه‌ها در خدمات سرپایی افزایش یابد
دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه استان گیلان در خصوص تعرفه‌های مصوب از سوی هیات وزیران بدون لحاظ کردن نظر کارشناسی شورای عالی نظام پزشکی و بیمه ابراز داشت‌: اعضای هیات دولت هدفشان آرام نگه داشتن شرایط براساس وضعیت موجود اقتصادی و اجتماعی است و نمی‌توان گفت متوجه و‌اقعی نبودن اعداد و ارقام تعرفه‌ها نیستند.


فرزاد فرقان دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هیات دولت بنا بر شرایط نخواسته و یا نتوانسته تعرفه را بیشتر از حد مشخص تورم اعلام کند، افزود: باید به سمت واقعی شدن قیمت خدمات پزشکی حرکت کنیم و درصد پرداختی بیمه‌ها در خدمات سرپایی نیز افزایش یابد؛ نه اینکه بار بر دوش جامعه پزشکی گذاشته شود و خدمت تحت عنوان کنترل تورم کمتر از قیمت واقعی خریداری و تعرفه گذاری شود.


وی با بیان اینکه بیمه‌های پایه باید سهم بیشتری از ویزیت را بدهند یا ملاک پرداخت‌شان تعرفه بخش خصوصی باشد، خاطرنشان کرد: همانطور که در کتاب ارزش گذاری نسبی؛ خدمات بستری قیمت گذاری شده و متناسب با آن نظارت را تعریف کرده‌ایم باید قیمت خدمات سرپایی نیز به سمت واقعی شدن رفته و نظارت بر آن تعریف شود.


رئیس نظام پزشکی شهرستان‌های فومن و شفت با اشاره به اینکه اهرم نظارتی در خصوص خدمات سرپایی وجود ندارد، گفت‌: این ایراد مصوبه هیات دولت است که در خدمات سرپایی تعرفه و نظارت واقعی وجود ندارد و هنوز فرمول واقعی شدن قیمت ها اجرایی نشده است.


تولیت نظارت به حاکمیت واگذار شده است


وی با اشاره به توافقی که در خصوص کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت و نظارت بر تعرفه خدمات بستری بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است، اذعان داشت: نظارت بر تعرفه و تولیت آن به حاکمیت واگذار شده و در هیچ جای کتاب قانون سازمان نظام پزشکی کلمه‌ای از نظارت به کار برده نشده، بلکه جزء وظایف حاکمیتی است.


وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت در توافقی طراحی نحوه نظارت را بر سازمان نظام پزشکی واگذار کرده در حالی که جزء وظایف این سازمان نیست و در شورای عالی نظام پزشکی مصوب کردیم در حوزه خدمات بستری مدل نظارتی طراحی شود که همه عوامل نظام سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، بیمه‌های پایه و تعزیرات حکومتی در آن دخیل باشند.


 عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه افراد موثر در حوزه نظارت از گروههای مختلف هستند که خود وزیر بهداشت رئیس ستاد کشوری آن است، تصریح کرد‌: حضور سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از عوامل نظام سلامت در پیشگیری از خطاها موثر بوده بطوری که پرداخت غیر متعارف در سطح کشور کم داشتیم و درصد اشتباهات سهوی بوده است و بر اساس وظایف واگذار شده به این سازمان به نتایج خوب و مثبتی دست یافته‌ایم و بهتر است نظام پزشکی بیش از این درگیر این مساله نشود.


زیرمیزی رشوه نیست


فرقان در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه بازی با کلماتی که بار معنایی زیادی دارند سبب می شود برخی از رسانه ها بر اساس دریافت از موضوع تحلیل متفاوتی داشته باشند؛ بیان داشت: اینکه به جای پدیده "زیرمیزی" کلمه رشوه را بکار ببریم کار درستی نیست و با حرکت به سمت تعرفه‌های واقعی خیلی کم مشاهده شده که پزشکان دریافت نامتعارف داشته باشند.


وی با بیان اینکه تعرف خدمات بستری واقعی شده است‌، افزود: اگر پزشکی بخواهد بیش از آن دریافت کند یک رفتار غیر اخلاقی است که بر اساس خطای انجام شده با وی در هیات انتظامی نظام پزشکی برخورد خواهد شد.


عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه از "رشوه " معانی زیادی استنباط می‌شود، تصریح کرد: اگر پزشکی دریافت غیرمتعارف داشته باشد و شاکی وی اقامه دعوی کند خارج از نوبت به پرونده وی رسیدگی خواهد شد و حدودا 4 ماه طول می‌کشد تا هر دوطرف بتوانند اعتراض خود را نسبت به پرونده موجود اعلام کنند که اگر این امر محرز شود کاری غیر اخلاقی صورت گرفته اما اسم آن را رشوه نمی گذارم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش شورای عالی نظام پزشکی در جهت ارتقای نظام سلامت است تا جامعه پزشکی به کرامت واقعی خود برسد و در سیستم بهداشت و درمان به نقطه‌ای برسیم که مردم از خدمات سلامت بطور موثر برخوردار باشند.








انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تنها 60 درصد کارانه پزشکان آنکولوژی در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌شود
مصوبات تعرفه‌ای در جهت حفظ آرامش مدیران سازمان‌های بیمه‌گر
نگاه تبعیض آمیز به پزشکان عمومی آزار دهنده است
آزمایشگاههای بخش خصوصی در طرح تحول نادیده گرفته شده‌اند
بودجه بخش سلامت در سال ۹۴ تنها ۵/۵ درصد رشد داشته است
۶۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاه توسط مردم پرداخت می‌شود
ضرورت افزایش سهم سلامت از منابع عمومی
بازدید اعضای "کمیسیون بهداشت و درمان" از شرکت داروپخش
افزایش سهم پرداختی بیمه ها برای داروی بیماران MS
از تشکیل نشدن شورای عالی سلامت بیمه ایرانیان تا نبود سیستم مدیریتی کارآمد




۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن