تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796678529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند کتاب تازه در حوزه ادبیات، تاریخ، اسطوره و دین


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲




1433407265844_18.JPG

چند کتاب تازه در حوزه ادبیات، تاریخ، اسطوره و دین منتشر شد. به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، «کتاب شن» (داستان‌های تخیلی) نوشته خورخه لوئیس بورخس با ترجمه مانی صالحی علامه، «عنکبوت» نوشته هانری تروایا با ترجمه پرویز شهدی، «ایران و سازمان سیا» (بازنگری در سقوط دولت مصدق) نوشته داریوش بایندر با ترجمه بهمن سراحیان، «باستان‌شناسی و ادیان جهانی» نوشته دکتر تیموتی اینسل با ترجمه مجید خانلری، «نمادپردازی، امر قدسی و هنر» نوشته میرچا الیاده با ترجمه محمدکاظم مهاجری، «یوگای پاتنجلی» (مراقبه در مکاتب عرفان هندی) نوشته میرچا الیاده با ترجمه علی صادقی شهپر، «غزالی» نوشته یوحنا قمیر با ترجمه سیدمحمد منافیان و «ابن باجه و ابن طفیل» نوشته یوحنا قمیر با ترجمه سیدمرتضی حسینی کتاب‌هایی هستند که در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسیده‌اند. *** «کتاب شن» (داستان‌های تخیلی) نوشته خورخه لوئیس بورخس با ترجمه مانی صالحی علامه در 158 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 9500 تومان منتشر شده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «در جایی از کتاب ویلیام بلیک مصرعی است که درباره دخترانی از نقره نرم یا طلای سخت سخن می‌گوید. اما در وجود اولریک هم طلا بود و هم نقره. او سبک‌اندام بود و بلندبالا با چهره‌ای ظریف و چشمانی تیره. من بیشتر مجذوب آرامش مرموزش شدم تا چهره جذابش. او به راحتی لبخند می‌زد و به نظر می‌رسید که لبخندش او را به دوردست‌ها می‌برد... این کتاب از مجموعه «هزارتوی بورخس» منتشر شده است؛ مجموعه‌ای که به راستی شامل داستان‌ها و نوشته‌هایی است که خواننده را وارد هزارتویی معنایی و تصویری می‌کند. بورخس استاد تلفیق مضامینی چون رویاها، ادیان، افسانه‌ها و اساطیر، حیوان‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و... بود.»



*** «عنکبوت» نوشته هانری تروایا با ترجمه پرویز شهدی در 247 صفحه، با شمارگان 700 نسخه و قیمت 15 هزار تومان به چاپ رسیده است. پشت جلد کتاب: «هانری تروایا یکی از سرشناس‌ترین روس‌شناسان و نویسندگان معاصر فرانسه است. در 24 سالگی نخستین جایزه ادبی خود را دریافت کرد و سپس با نوشتن رمان «عنکبوت» جایزه گنکور را از آن خود کرد. این رمان درباره یک خانواده است. و تارهایی که خودخواسته تنیده می‌شود و سرنوشتی عجیب برای خانواده رقم می‌زند. رمانی روان‌شناسانه که از بدطینتی و شرارت‌های پنهان در پس نقاب‌های دروغین پرده برمی‌دارد...».



*** «ایران و سازمان سیا» (بازنگری در سقوط دولت مصدق) نوشته داریوش بایندر با ترجمه بهمن سراحیان در 395 صفحه، با شمارگان 700 نسخه و قیمت 26 هزار تومان انتشار یافته است. یادداشت پشت جلد کتاب: «کتاب حاضر با نگاهی انتقادی به اسناد آرشیو وزارت خارجه آمریکا و سازمان سیا، به تحلیلی متفاوت از کودتای 28 مرداد 1332 می‌پردازد. با این نگاه 28 مرداد رنگی دیگر می‌گیرد چرا که نویسنده در عین پذیرش دخالت آمریکا و انگلیس در کودتا، سرنگونی دولت مصدق را بیش‌تر ناشی از عوامل داخلی می‌داند. از این رو می‌توان «ایران و سازمان سیا» را قرائتی نو و عاری از پیش‌داوری‌های سیاسی و ایدئولوژیک درباره کودتای 28 مرداد دانست.»



*** «باستان‌شناسی و ادیان جهانی» نوشته دکتر تیموتی اینسل با ترجمه مجید خانلری در 379 صفحه، با شمارگان 700 نسخه و قیمت 23 هزار تومان منتشر شده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «کتاب باستان‌شناسی و ادیان جهانی از مهم‌ترین آثاری است که به دو حوزه باستان‌شناسی و دین پرداخته و ارتباط میان این دو رشته را بررسی می‌کند. در این کتاب، ابتدا پنج دین جهانی هندو، بودایی، یهودیت، مسیحیت و اسلام براساس مدارک باستان‌شناختی بررسی شده و سپس موضوعاتی همچون جنسیت، اخلاق و بافت تاریخی ادیان (مرگ، هستی و زمان) مطرح شده است. دکتر تیموتی اینسل (دانشگاه منچستر)، دکتر دیلیپ چاکرابارتی (دانشگاه کمبریج)، دکتر آندرز برگوئیست (کلیسای آلبن مقدس)، دکتر رابین کانینگهام (دانشگاه بردفورد)، دکتر راشل هشلیلی (دانشگاه حیفا)، دکتر پال لین (مدیر موسسه بریتانیایی مطالعات شرق آفریقا) و دکتر مایک پارکرپیرسن (دانشگاه شفیلد) نویسندگان مقالات این کتابند.»



*** «نمادپردازی، امر قدسی و هنر» نوشته میرچا الیاده با ترجمه محمدکاظم مهاجری در 304 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 19 هزار تومان به چاپ رسیده است. یادداشت پشت جلد: «یک اثر مهم به واسطه شور و حرارت الهام و حس مسرت‌بخش بینش شخصی متمایز می‌شود. این تلفیق الهام و بینش، خلق مجموعه آثار کلاسیکی را میسر می‌سازد و خالق آن را باید استادی حرفه‌ای، یا شاید بهتر بگوییم، یک ذهن تأثیرگذار انگاشت. میرچا الیاده در این کتاب هم مورخ است، هم نویسنده و هم هنرمند.»



*** «یوگای پاتنجلی» (مراقبه در مکاتب عرفان هندی) نوشته میرچا الیاده با ترجمه علی صادقی شهپر در 203 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 13500 تومان به چاپ رسیده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «میرچا الیاده در هندوستان فلسفه هندی، یوگا و زبان سانسکریت آموخت. در سال 1933 پایان‌نامه دکتری خود را درباره یوگا با درجه عالی دفاع کرد و آن را در سال 1936 تحت عنوان «یوگا، رساله‌ای درباره سرچشمه عرفان هندی» منتشر کرد. کتاب‌های دیگری را نیز در این باره به زبان فرانسه نوشت تا این‌که در سال 1962 اثر حاضر را به چاپ رساند. از آثار الیاده در زمینه یوگا برمی‌آید که این مسأله برای مدتی طولانی ذهن او را به خود مشغول کرده بود. او حتی در کنار کار پایان‌نامه دکتری و تألیف کتاب‌های یوگایی، خود نیز به تمرین هاته‌یوگا و راجه‌یوگا می‌پرداخته است.»



*** «غزالی» (به همراه گزیده‌ای از متون) نوشته یوحنا قمیر با ترجمه سیدمحمد منافیان در مجموعه فیلسوفان مسلمان و با مقدمه و ویرایش سیدعباس ذهبی در 180 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 12 هزار و 500 تومان منتشر شده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «یوحنا قمیر (2006-1910م) اندیشمندی مسیحی و لبنانی است. او از بنیان‌گذاران نهضت فرهنگی عربی و پل ارتباط تفکر شرق و غرب به حساب می‌آید. این مجموعه ده‌جلدی را می‌توان مهمترین اثر او به شمار آورد. وی با نثری روان و انتخاب گزیده‌ای از متون، خواسته‌، تا هم نیاز مخاطبان عمومی را برآوَرَد و هم نظر متخصصان را جلب کند. 1.کندی 2. فارابی 3.اخوان الصفا 4.ابن سینا 5.ابوالعلاء المعری 6.غزالی 7.ابن باجه و ابن طفیل 8.ابن رشد 9.ابن خلدون 10. جدال ابن رشد با غزالی»



*** «ابن باجه و ابن طفیل» (به همراه گزیده‌ای از متون) نوشته یوحنا قمیر با ترجمه سیدمرتضی حسینی با مقدمه و ویرایش سیدعباس ذهبی در مجموعه فیلسوفان مسلمان منتشر شده است. این کتاب در 166 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 12 هزار تومان انتشار یافته است.



انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن