تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798255416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از مراسم تقدیر از دبیر، داوران و دست اندرکاران بخش بین‌الملل فیلم فجر از ادامه انتقادهای دامنه‌دار ایوبی به منتقدان تا اهدای تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» به رضاداد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مراسم تقدیر از دبیر، داوران و دست اندرکاران بخش بین‌الملل فیلم فجر
از ادامه انتقادهای دامنه‌دار ایوبی به منتقدان تا اهدای تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» به رضاداد
مراسم تقدیر از دبیر، داوران و دست اندرکاران بخش بین‌الملل فیلم فجر در حالی شب گذشته برگزار شد که رئیس سازمان سینمایی انتقادهای تندی را بر علیه منتقدان سیاست‌های زیرمجموعه‌اش بر زبان راند و از مسولیت‌های مهم آینده «علیرضا رضاداد» خبر داد.

خبرگزاری فارس: از ادامه انتقادهای دامنه‌دار ایوبی به منتقدان تا اهدای تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» به رضاداد



به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس مراسم جشن تقدیر از داوران وهیئت انتخاب سی وسومین جشنواه بین المللی فیلم فجر در هتل پاسیان آزادی با حضور دبیر جشنواره علیرضا رضاداد رییس سازمان سینمایی حجت الله ایوبی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی و همچنین اصحاب رسانه و چهره های سینمایی برگزار شد. در ابتدای مراسم که اجرای آن بر عهده فرزاد حسنی بود علیرضا رضا داد دبیر سی و سومین جشنواه بین المللی فیلم فجر با اشاره به این که  بخش بین الملل با تاکید سازمان سینمایی و شخص دکتر ایوبی برای اولین بار به صورت جداگانه برگزار شد گفت: این اتفاق یکی از رویکرد های جدی سازمان سینمایی بود. این کار یکی از راه‌های برقراری ارتباط با سینمای دنیا ارتباط موثر با آنها است باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد. برای جداسازی بخش بین الملل لازم بود که مقدماتی را آماده کنیم از ابتدای برگزاری جشنواره سی و دوم این موضوع به طوری جدی در دستور کار قرار گرفت و با جلسات وکارگروه هایی که مشخص کردیم تلاش داشتیم به نتیجه‌ای برای شروع کارمان برسیم. آنچه که اتفاق افتاد ثمره تحقیقات و رویکرد سازمان سینمایی بود. وی در ادامه افزود: تلاش کردیم تا به واسطه این حرکت ابتدا مخاطبین سینمای ایران را گسترش دهیم و در پی آن ظرفیت سینمای ایران به خوبی دیده شود. ابتدا از پذیرفتناین مسئولیت پرهیز می کردم اما در نهایت انجام این کار را وظیفه خود دانستم.همه اذعان داشتیم که در بخش بین الملل آن گونه که هزینه میشود بازخوردی در مورد خواسته های مان صورت نمی گرفت چرا که یکی از دلایلش تحت تاثیر قرار گرفتن این بخش توسط سینمای ایران بود. یکی از الزامات تغییر نگاه ورویکرد به این بخشاین بود که بخشبین الملل جشنواره در زمان دیگری برگزار شود. 22 فیلم متناسب با جشنواره انتخاب و برای این آثار نشست برگزار شد و باید اعتراف کنیم که این اتفاق در ادوار گذشته انجام نشده بود. رضاداد در ادامه افزود: در این دوره فیلمسازان و داوران فرصت گفتگو پیدا کردند که از برکات جداسازی این دو بخشاز یک دیگر بود. بیش از این اتفاق در بخشبین الملل بازتاب خوب و گسترده ای نداشتیم. در صورتی که در این دوره نزدیک به دو هزار دقیقه در هفته اطلاعات و اخبار فقط از طریق تلویزیون به مخاطبین منتقل شد و این مهم از دستاوردهای بخش بین الملل است و از همه دوستانم تقدیر می کنم.
در ادامه مراسم در ادامه از هیات انتخاب جشنواره متشکل از مرتضی رزاق کریمی، رضا درستکار، شادمهر راستین، نیما عباس پور و سعید نوری تقدیر شد.
تقدیر از هیات انتخاب و داوری هنر و تجربه متشکل از جمال امید، ایرج تقی پور، جعفر صانعی مقدم، سیف الله صمدیان، امیر حسین علم الهدی، محمد رضا فرجی، هوشنگ گلمکانی، مجید مسچی و شهرام مکری از دیگر بخش های دیگر این مراسم بود.
در ادامه از هیات داوران جشنواره در بخش های مختلف متشکل از سید رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، نیکی کریمی، نگار جواهریان، مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی تقدیر شد.
همچنین از آرش امینی مدیر بخش بین الملل جشنواره، سید احد میکاییل زاده مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر، عزت الله علیزاده مسوول امور فنی و پشتیبانی، منوچهر شاهسواری، کیوان کثیریان مدیر برگزاری نشست های فیلم ها و مریم نقیبی مسول بازار فیلم تقدیر شد.
  *دوره «حلقه مشاوران و فرقه» به پایان رسیده حجت الله ایوبی بعد از برگزاری این بخش در مراسم با اشاره به شکوه سینمای ایران در جهان گفت: مناسبت نخست جلسه امشب، تقدیر از آقای علیرضا رضاداد و همکارانشان برای برپایی سه جشنواره است. همه می دانند برگزاری جشنواره چقدر دشوار است زیرا سینمای ایران باشکوه بوده و جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ایران، بسیار با شکوه و برپایی این جشنواره با این عظمت بسیار دشوار است.
رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: فشارها، استرس ها، گرفتاری ها و حاشیه های بسیاری را رضاداد و همکارانشان سپری کردند. روزهای ابتدایی که وی مشاور سازمان سینمایی شدند تصور می کردند تنها مشاور هستند اما در ادامه هر روز 7 صبح جلسات کاری داشتیم و در ادامه رضاداد دریافت که این امر کار، ساده ای نیست.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به این که چند طرح مختلف در دست است که اجرای آن بر عهده علیرضا رضاداد خواهد بود اظهار داشت:  گروه کودک و نوجوان با قوت در حال فعالیت است و همه باید کمک کنیم که این گروه به موفقیت برسد. همچنین مقابله با دزدی و سرقت آثار سینمایی باید جدی گرفته شود و این کار با جدیت آغاز شده است. ایوبی نسبت به انتقاد برخی رسانه‌ها درباه عملکردش و همچنین استفاده از کلماتی چون «حلقه مشاوران» تصریح کرد: برخی دوستانی که قلم در دست دارند می‌دانند همه رسانه‌ای‌ها را همچون برادران و خواهران و فرزندانم دوست دارم. آقایانی که می نویسید «ایوبی و حلقه مشاورانش» دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند.
وی ادامه داد: دوستان در گروه هنر و تجربه، کودک و نوجوان، شورای پروانه ساخت و نمایش و دیگر بخش ها همه در کنار ما مشاوره می دهند و دوران حلقه و فرقه گذشته است و آنقدر این جمله را تکرار نکنید .قرار نیست ما خود را به مدیریت سینما تحمیل کنیم و فضای صفا و صمیمیت حاکم در سینما را قدر بدانیم.
ایوبی افزود: واقعا هر سمتی که می گیرم تنم می لرزد و برای هر روز آن ارزش قائلم؛ شهادت می دهم متقاضی هیچ سمتی نبودم و برای رسیدن به هیچ سمتی هیچ گامی برنداشتم. این مسئولیت که به من واگذار شد یک موهبت دانستم و سعی می کنم از آن بهره ببرم.
رییس سازمان سینمایی گفت: اگر خداوند قدرتی به ما عنایت می کند باید بدانیم شکر قدرت، قدرت را افزون می کند. صاحبان قلم خیلی جاها صاحبان قدرت هستند؛ صاحبان قلم، اهالی سینما، گویندگان، نمایندگان و قوه های دیگر قدرت دارند. همه باید از این قدرت ها برای بهره برداری از فرصت ها و از این فرصت ها درست استفاده کنیم.
او همچنین گفت: اردیبهشت امسال درخشان بود، چرا خوشحال نباشیم که هنر و تجربه راه افتاده و به چه دلیلی نباید از رونق سینماها در خردادماه خرسند باشیم؟ در عجبم از مردمی که شادی را گم کرده و غم را می پرسند. نگرانی برای این انسان های شریف ایجاد نکنید.  حرف های زیادی و درد و دل های بسیاری دارم اما واقعا بدانید همه ما موظف و مسوول هستیم که این فضای پدید آمده را حفظ کنیم. *بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است
ایوبی اظهار کرد: نوشته اند سازمان سینمایی از فرصت پدید آمده می خواهد استفاده کند و فیلم های چنین و چنان را نمایش دهد و مجلس نیز چنان خواهد بود؛ فیلمی که امروز اکران می شود (قصه ها اثر خانم رخشان بنی اعتماد) به قدری در نمایندگان نگرانی ایجاد کرده بودند که همه فکر می کردند این اثر سینمایی بیانیه سیاسی است اما پس از آنکه نمایندگان به تماشای این اثر سینمایی نشستند همه فهمیدیم که شنیده ها با دیده آنها متفات است. وی در ادامه با اشاه به این که بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است گفت: آنچه گوش می شنود شاید باطل باشد؛ درخواست می کنم ما را ببیند و بعد قضاوت کنید. درخواست می کنم به گذشته برگردید و همین هایی که جامعه و نظام را برای خانه سینما نگران کرده و هزینه های سنگین را در بستن خانه سینما ایجاد کردند باید پاسخ بدهد.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: کسانی که نگرانی ها را برای سینماگران ایجاد کردند باید پاسخگو باشند. من به عنوان کسی که سال ها رایزن فرهنگی در دیگر کشورها بودم می دانم تصویر بسته شدن و اجتماع جلوی خانه سینما وقتی به دنیا مخابره شود هزینه های بسیاری برای نظام دارد و میلیارد ها تومان باید هزینه کنیم تا این نگاه ایجاد شده تغییر کند. امیدوارم از این فضاها عبور کنیم و اقتدار نظام که قابل مقایسه با هیچ کدام از کشورهای همسایه نیست قدر بدانیم.
بعد از اتمام سخنان رییس سازمان سینمایی مراسم اهداء درجه 1 هنری به 18 هنرمند برگزار شد. مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اساعیلی، محمد رضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پور احمد، مسعود جعفری جوزانی، احمد رضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی هنرمندانی بودند که در این مراسم، گواهینامه درجه 1 هنری این هنرمندان از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان اهدا شد. در این بخش هدیه تهرانی کمی با تاخیر در مراسم حاضر شد وی بابت تاخیرش عذر خواهی کرد و اظهار داشت که برای رسیدن به پیشکسوتانی که در این حرفه فعالیت کرده اند و این نشان در 1 هنری را دریافت کرده اند فاصله زیادی وجود دارند. اهدای تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» به رضاداد در ادامه این مراسم با پخش نماهنگی، مراسم تقدیر از علیرضا رضاداد دبیر دو دوره سی و دوم و سی و سوم جشنواره فیلم فجر انجام شد و در ادامه تابلوی نقاشی «سیاوش در آتش» اثر محمدعلی سجادی کارگردان سینمای ایران به رضاداد تقدیم شد. در این مراسم همچنین خانه سینما از زحمات رضاداد تشکر کرد و رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما به نمایندگی از صنوف مختلف این نهاد صنفی لوح سپاس به دبیر جشنواره اهدا کرد. رضا میرکریمی نیز طی سخنانی در مورد علیرضا رضا داد گفت: اگر بخواهم رضاداد را تعریف کنم باید بگویم که او فردی خیرخواه است  او فردی است که در خانه سینما در تمام صنف ها عضو است. تا به این لحظه ندیدم که وی غیبت فردی را کند یا در این دوران متلاطم بد کسی را بخواهد و یا زیر آب کسی را بزند یکی از ایرادات او بی محبا محبت کردنش است که عده ای نمی توانند آن را درک کنند بهتر است این جلسه را با عنوان خداحافظی با وی نگذاریم چرا که به او نیاز داریم. در ادامه برگزاری این مراسم زمانی که کیومرث پور احمد برای دریافت نشان درجه 1 هنری حاضر شد در سخنانی گفت: امیدواریم این کهبا این درجه به مرحله استادی رسیده ایم معنایش خانه نشین شدن ما نباشد. خوش حالم که فیلم سینمایی «قصه‌ها» اکران شد. نابخردانی که باعث تاخیر در اکران این فیلم شدند چگونه راحت می خوابند. همچنین به دلیل راه اندازی «گروه هنر و تجربه» بسیار سپاسگذارم. وی در ادامه با اشاره به این که حوزه هنری از وی دزدی کرده است گفت: در این مراسم درباره قاچاق فیلم صحبت شد باید از همین جا اعلام کنم که حوزه هنری سال ها است سهم منرا از آن خود کرده است. تاریخی که به روی DVD های موجود در فروشگاه ها است برای سال ها پیش است اما بسته بندی آن همچنان نو و بدون گردو خاک مانده است این چطور ممکن است؟!
 علی جنتی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» درباره این مراسم گفت: من دوستدار همه سینماگران و هنرمندان هستم و دکتر ایوبی عاشق همه سینماگران است.
وی یادآور شد: افتخار می کنیم در خدمت شما سینماگران هستیم و گام های خوبی در عرصه سینما برداشته شده است. *تعجب می کنم چرا تا به حال به آنان درجه هنری داده نشده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تجربه 21 ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با دولت و برنامه های آن همراهی می کنند کار با سرعت بیشتری پیش می رود و همدلی اتفاق می افتد.
جنتی تاکید کرد: افتخار می کنم امضای من زیر پای درجه های هنری هنرمندان گرانقدر است. نکته ای برای من باعث تاسف است؛ شخصیت هایی که امشب دیدم عمدتا ستارگان درخشانی در حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته های هنری هستند و شخصیت های پیشکسوت که بیش از 40 سال در عرصه های مختلف پیشتاز بودند. تعجب می کنم چرا تا به حال به آنان درجه هنری داده نشده است.
جنتی یادآور شد: امیدوارم از همه فعالان عرصه هنر بشود تقدیر کرد و با همراهی و همدلی همه برنامه های پیش رو به سرانجام برسد. بر پایه این گزارش هنرمندانی چون علیرضازرین دست، رضا کیانیان، نیکی کریمی، هدیه تهرانی، رضا میرکریمی، علی معلم، عبدالله اسکندری، محمد حیدری، محمد رضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پور احمد، مسعود جعفری جوزانی، احمد رضا درویش و... حضور داشتند. انتهای پیام/

94/03/19 - 09:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن