محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829629223
چرا بزرگان ما باید از تلویزیونهای خارجی معرفی شوند؟
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
تهیهکننده فیلم «هراس و پرواز» که مستندی دربارهی محسن وزیری مقدم است، از اینکه این فیلم بعد از چند سال از تلویزیون پخش نشده است، ابراز تاسف کرد و گفت: چرا هنرمندان بزرگ ما باید توسط تلویزیونهای ماهوارهای خارج از کشور معرفی شوند؟! به گزارش خبرنگار تلویزیون و رادیو ایسنا، امیر پژمان حبیبیان، کارگردان، تهیهکننده و تدوینگری است که در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ فیلم مستند «هراس و پرواز» را تهیه کرده است که به زندگی و آثار محسن وزیری مقدم، نقاش و مجسمهساز پیشکسوت و مدرنیست اختصاص دارد. حبیبیان طی گفتوگویی دربارهی اهمیت ساخته شدن این فیلم توضیحاتی ارائه داده که انعکاس آن را میخوانیم: نقاشی که میخواست آثارش را بسوزاند وی درباره چگونگی ساخته شدن فیلم «هراس و پرواز» توضیح داد: در پی ساخت پرترهای از یک استاد هنرهای تجسمی بودیم که وزیریمقدم را از بین دیگر استادان انتخاب کنیم، اتفاقی ژورنالیستی موجب آشناییمان با این هنرمند و در نهایت ساخت فیلم «هراس و پرواز» شد. بر اساس این گزارش حدود سال ۱۳۸۴ سحر سلحشور خبری در روزنامهای میخواند که محسن وزیریمقدم، نقاش معاصر میخواهد نقاشیهایش را آتش بزند. سلحشور با کمک موزه هنرهای معاصر استاد وزیریمقدم را پیدا میکند و به او پیشنهاد ساخت یک فیلم مستند میدهد و وزیری مقدم هم میپذیرد. البته بعد مشخص شد که ماجرای آتش زدن نقاشیها بیشتر یک سوتفاهم رسانهای بوده و ظاهرا موزه هنرهای معاصر قرار بوده که کارهای وی را به امانت نگهداری کند، اما پس از مدتی سر دواندن از این کار سر باز میزند و وزیری مقدم نیز عصبانی میشود و میگوید: «من که جا ندارم این همه تابلو رو نگه دارم، همهشون رو میبرم دشت ورامین، آتیششون میزنم». خبرنگاری هم که آنجا حاضر بوده این تهدید را جدی فرض کرده و کار به روزنامهها میکشد. شراکت در خاطرات و کابوسهای یک هنرمند حبیبیان درباره فضای این فیلم اظهار کرد: فیلم از نگاه فیلمسازی روایت میشود که به دیدار محسن وزیریمقدم رفته به حرفهایش گوش میدهد. عکسها و آثارش را نگاه میکند و در خاطرات و کابوسهای او شریک میشود. وی اضافه کرد: زمان مونتاژ متوجه شدیم به بیان حس و زاویه دید راوی هم نسبت به آثار و هم نسبت به نقاش نیاز داریم که قرار شد گفتار متن را بنویسم. با توجه به دریافتها و حسی که آن زمان داشتم، در نهایت به یک فضای شاعرانه رسیدم. شاید اگر الان دوباره بخواهم گفتار متن فیلم را بنویسم، از زبان سادهتر و سرراستتری استفاده کنم ولی از این نکته نگذریم که بعضی فضاها و شکلهایی که در کارهای محسن وزیریمقدم وجود دارد، به اندازهای شاعرانه است که توضیح و توصیف آن نیز جز با استفاده از عناصر شعری امکانپذیر نیست. چرا «هراس و پرواز؟» این تهیهکننده درباره انتخاب عنوان فیلم که به دورهای از نقاشیهای وزیریمقدم اختصاص دارد، تصریح کرد: بله درست است هراس و پرواز نام دورهای از نقاشیهای محسن وزیریمقدم است که در آنها تیغههای برندهای که هیولاهای افسانهای را تداعی میکنند، به یک پرنده یا لکه رنگ حمله کردهاند و او سعی در گریز از میان هیولاها به سوی آسمان دارد. حبیبیان معتقد است: ترکیب «هراس و پرواز» تمثیلی از زندگی خود وزیریمقدم است که همیشه میان هراس بیپناهی و تهدیدهای موجود در جهان معاصر و میلش برای پرواز که در هنرش متجلی میشود، سرگشته ایستاده و تلاش میکند اثر دستهایش را بر چهرهی این جهان حک کند تا شاید به آیندگان یادآوری کند که ما در برابر تمام هیولاهایی که میخواستند با مسخ انسان نام و نشان او را از این کره خاکی پاک کنند، مقاومت کردیم و اثر خراش انگشتانمان بر هستی گواه ادعای ما است. وی افزود: در گفتوگوهایی که با محسن وزیریمقدم داشتیم، متوجه شدیم ماجراهایی که در کودکی و نوجوانی ایشان اتفاق افتاده، ریشهی بسیاری از دورههای کاری ایشان هستند. به عنوان نمونه ریشهی نقاشیهای شنی را خاکبازیهای کودکانه و ریشهی هراس و پروازجستوجوهای کودکیاش در خرابهها به دنبال تکهچینیهای شکسته بوده است. ما سعی کردیم بخشی از این خاطرات را البته در محدودهی امکاناتمان بازسازی کنیم و در انتهای فیلم هم سعی کردیم وارد کابوسهای این هنرمند شویم و هراسهایش را به تصویر بکشیم.
مستند هراس و پرواز
همکاری محسن وزیریمقدم با یک گروه فیلمسازی حبیبیان درباره تجربه همکاری با محسن وزیریمقدم توضیح داد: پیش از ما چندین نفر برای ساخت فیلم با ایشان تماس گرفته بودند و حتی مقداری هم فیلم گرفته بودند، اما نیمه کاره رها شدند. به هر حال ما به لطف خدا توانستیم کار را ادامه دهیم و به پایان برسانیم. این مستندساز ادامه داد: این فیلم در هر مرحله سختیهای خودش را داشت. در هنگام تدوین ما با دو گزینه روبهرو بودیم. نخست سیر زندگی و تطور آثار وزیریمقدم را بیان کنیم و دوم این که به زندگی پر ماجرای ایشان بپردازیم و سختیهای هنرمند بودن را به تصویر بکشیم. برای هر دو گزینه هم به اندازهی کافی تصویر و صدا و آرشیو وجود داشت. من به عنوان (تهیهکننده) موافق گزینهی نخست و کارگردان موافق گزینهی دوم بود. در نهایت (سیر زندگی و تطور آثار) انتخاب شد. حبیبیان یادآور شد: در مرحلهی نخست تصویربرداری که کارگردان فیلم به تنهایی انجام داده بود. استاد برای یکی - دو روز مصاحبه و چند ساعت حضور دوربین در منزل، موافقت کرده بودند و البته به شرط و شروط. آن زمان استاد در بحران بدی به سر میبردند. یکی دو سال پیش از ملاقات ما با ایشان آثارشان را برای تاسیس موزه در اختیار شهرداری قرار داده بودند و مدتی بعد با انجام نشدن تعهدات شهرداری مجبور شدند کارهایشان را تکه و پاره از این فرهنگسرا و آن فرهنگسرا جمع کنند که فشار آن روزها موجب آسیب دیدن چشمهای ایشان شد. بعد قرار شد که موزه هنرهای معاصر کارهای او را نگهداری کند که این اتفاق هم نیفتاد. تولید «هراس و پرواز» در گروه ادب و هنر شبکه چهار حبیبیان طی توضیحاتی دربارهی پذیرفته شدن فیلم «هراس و پرواز» در گروه ادب و هنر شبکه چهار گفت: اشاره کردم که خانم سلحشور حدود دو - سه روز از وزیریمقدم تصویر و مصاحبه میگیرد. مدتی بعد از من خواست که فیلم را تدوین کنم. بعد از دیدن راشها و ملاقات حضوری با محسن وزیریمقدم، به نظرم رسید که کار باید با پژوهش بیشتر، در زمان طولانی و عمیقتر دنبال شود. به سلحشور پیشنهاد دادم تهیهکنندگی فیلم را به عهده بگیرم و ایشان پذیرفتند. از آن زمان به مدت دو سال هر بار که استاد به ایران میآمدند، از ایشان تصویر میگرفتیم و اتفاقهای مهم زندگی ایشان را ثبت میکردیم. در عین حال درباره آثار ایشان مطالعه داشتیم و به نوعی به دلیل زمانهای محدود حضور ایشان در ایران دو مرحله پژوهش و تصویربرداری همزمان پیش میرفت. وی ادامه داد: بعد از گذشت سه سال پروژه را به شبکه چهار پیشنهاد کردم و با مساعدت و لطف محمد زینالعابدینی، مدیر وقت گروه مستند فیلم «هراس و پرواز» در گروه ادب و هنر شبکه چهار پذیرفته شد. بعد از آن تصویربرداری به شکل متمرکزتری دنبال شد و ظرف یک سال پروژه به پایان رسید. در ممیزی تنها دو مورد اصلاحیه دریافت کرد که یک مورد آن به دلیل مشخص بودن آرم کارخانه در روی پاکت شیری که استاد مینوشیدند، بود. فیلم در جشنواره فجر همان سال نامزد دریافت سیمرغ بلورین بخش مستند بلند جشنواره فجر شد ولی متاسفانه شبکه چهار سیما علیرغم مساعدت و همدلی خوبی که در هنگام تولید فیلم نشان داد هنوز این فیلم را پخش نکرده است! نمیدانم چرا فیلم از تلویزیون پخش نشد وی با تاکید بر این موضوع که نمیدانم چرا فیلم تاکنون از صدا و سیما پخش نشده، ادامه داد: هیچ دلیل عقلانیای برای این کار وجود ندارد. ما از پول بیتالمال فیلمی ساختهایم که هنرمند اصیلی را معرفی کنیم که میتواند برای بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور ما الگو باشد. هنرمندی که علیرغم تحصیل و زندگی در اروپا آثارش رنگ و بویی ایرانی دارند و این ارتباط با ریشهها نه فقط در ظاهر و سطح که در عمیقترین لایهها جریان دارد. شخصی که بهترین منتقدان اروپا مانند «آرگان» ستایشگر او بودند و میتوانست با بهرهبرداری از این موقعیت قلههای شهرت و افتخار را در آنسوی دنیا فتح کند، به ایران آمد و در هنرستان و دانشگاه به تدریس پرداخت و تعداد زیادی شاگرد تربیت کرد که بسیاری از بزرگان هنر تجسمی ما از آن جملهاند. این مستندساز اظهار تاسف کرد: در این هنگامهی هجوم سطحیگری و ابتذال، امثال وزیریمقدم کیمیایی هستند که ما باید حضورشان را غنیمت بشماریم و برای معرفی آنها به نسل جوان علاقهمند هنر سخت کار کنیم. کسانی که علیرغم مواجههی مستقیم با هنر و فرهنگ غربی، در آن حل نشدند و اصل خویش را فراموش نکردند و با تلاش و بصیرت از آموختههایشان در غرب برای آفریدن آثار هنریای با رنگ و بوی ایرانی که مخاطب جهانی دارد، استفاده کردند. فیلم «هراس و پرواز» با وجود موضوع سخت و پیچیدهاش(هنر تجسمی انتزاعی) این توان و جذابیت را دارد که تماشاگر را از هر قشر و طبقهای یک ساعت با خود همراه کند و در نهایت با رضایت بدرقهاش کند همچنین، رویکرد آموزشی فیلم مخاطب را بسته به میزان سواد و تجربهاش با هنر انتزاعی و الفبای آن آشنا میکند. ضرر و زیان گروه سازنده فیلم
مستند هراس و پرواز
حبیبیان صدا و سیما را مهمترین رسانه دانست و افزود: نمایش فیلم از صدا و سیما موجب ارتباط ما با مخاطبان میلیونی درون کشور میشود. برایم به عنوان یک فیلمساز ایرانی کار کردن با صدا و سیما موجب افتخار است. ولی این پرسشم، همچنان بیپاسخ مانده است "چرا هنرمندان بزرگ ما باید توسط تلویزیونهای ماهوارهای خارج از کشور معرفی شوند؟" اتفاقی که بارها افتاده و در صورت عدم برنامهریزی مناسب و درست متاسفانه باز هم خواهد افتاد. وی یادآور شد: من فیلم را برای شبکه چهار تلویزیون ساختهام و آنها صاحبش هستند. نمایش ندادن این فیلم برای ما هم به عنوان تیم سازنده باعث ضرر و زیان است، چون زحمت کاری را کشیدهایم که دیده نمیشود. بعد از «هراس و پرواز» علیرغم وعدهها و حرفهای شیرینی که از مسوولان شبکه چهار شنیدهام هنوز نتوانستهام دوباره، با این شبکه همکاری کنم. همیشه جملهای که شنیدهام این بوده: «ما افتخار میکنیم با شما کار کنیم اما در نهایت نه طرحی پذیرفته شده و نه کاری پیشنهاد شده»! ساخت فیلمی 10 ساله وی از رفاقت چندین ساله به واسطه ساخت این فیلم با وزیریمقدم گفت و تصریح کرد: به هر حال امروز رابطهی کاری من با محسن وزیریمقدم تبدیل به رفاقتی 10ساله شده است. در این مدت بسیار از او آموختهام. شاید آموختن کلمهی مناسبی برای تشریح این رابطه نباشد. او بیشتر نقش پیر و مرشد را در سیر و سلوک هنری برایم دارد. من به دنبال کشف رازی هستم که او را در 90 سالگی و با چشمان کمبینا همچنان تازه و پرطراوت نگه داشته است. این روزها در تلاش برای آمادهسازی فیلمی هستم که حاصل این 10 سال رفاقت است، 10 سال در ایتالیا، تهران و شهرهای مختلف از نمایشگاهها و ملاقات او با دیگر بزرگان هنرهای تجسمی ایران که برخی از آنها دیگر در قید حیات نیستند و تصاویر آنها موجود است. تدوین این فیلم به علت حجم بالای راشها مستلزم صرف زمان طولانی و هزینه است. امیدوارم بتوانم برای این فیلم سرمایهگذار پیدا کنم تا آن را نمایش دهم. به گزارش ایسنا، محسن وزیری مقدم متولد سال 1303 در تهران است. وی که از کودکی به موسیقی نیز علاقه داشت، زمانی که در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل می کرد، 2 سال به تمرین نوازندگی ویلن پرداخت. در سن 16 سالگی برای نخستین بار نقاشی رنگ روغن را تجربه کرد. وی در سال 1334 راهی ایتالیا شد و در آکادمی هنرهای زیبای رم ثبت نام کرد. وی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرد و اکنون چندین اثر او در موزه های مهم دنیا نگهداری می شود. مجسمه های چوبی و مفصلی وی در عالم هنر شهرتی فراگیر دارد. وزیری مقدم علاوه بر شرکت در بیش از 50 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و سایر کشورهای جهان در 3 دوره بی ینال جهانی ونیز نیز حضور داشته است. از سال 1348 تا 1355 ریاست دانشکده هنرهای زیبا را نیز برعهده داشت.محسن وزیری مقدم در سال ۲۰۱۲عنوان چهره سال هنر اروپا را از شهرداری رم و در حضور بزرگان هنر ایتالیا دریافت کرد. وزیری مقدم که سالهاست در ایتالیا اقامت دارد، سال گذشته (1393) به ایران آمد و دو نمایشگاه «دیروز، امروز» و «شهود رنگ» را به فاصله کم برگزار کرد. انتهای پیام
مستند هراس و پرواز
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]
صفحات پیشنهادی
سرمایهگذار داخلی چراغ راه سرمایهگذار خارجی است
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۱۷ رئیس سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در ادامه با بیان اینکه سرمایهگذاران داخلی نیازمند حمایت هستند گفت البته وظیفه من حمایت از سرمایهگذارهای خارجی است اما سرمایهگذار داخلی چراغ راه سرمایهگذار خارجی است به گزارش خبرنگار خبرگزامعماری دستکند ارزانفود و سامن، فرصتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی | معرفی جاذبه های گردشگری ایران
تاریخ خبر 1394 03 17-عضو هیات علمی گروه باستانشناسی دانشگاه بوعلیسینا گفت معماری دستکند واژهی جدیدی است که به تازگی وارد جمع واژگان ادبیات باستانشناسی و معماری ایران شده و مطالعات مربوط به آن نیز نسبت به سایر شاخههای علوم مذکور بسیار نوپاتر است دکتر “یعقوب محمدیهجوم ایجنتها به دفتر افشارزاده برای معرفی مربیان خارجی
هجوم ایجنتها به دفتر افشارزاده برای معرفی مربیان خارجی ایجنت های رسمی و غیر رسمی مرییان خارجی به دفتر کار مدیرعامل استقلال هجوم برده اند به گزارش نامه نیوز هنوز سرمربی استقلال مشخص نشده و این روزها بازار معرفی مربیان خارجی به بهرام افشارزاده بسیار داغ شده است پس از اعلاقنات مدلی برای گردشگری/فناوری نیاکان به گردشگران خارجی معرفی شود
صادقی قنات مدلی برای گردشگری فناوری نیاکان به گردشگران خارجی معرفی شود شناسهٔ خبر 2767564 - چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۰ استانها > یزد یزد مدیر بخش علوم دفتر منطقه ای یونسکو در ایران گفت قنات یکی از دست سازه های ارزشمند نیاکان ما و روشی موفق برای آبرسانی در گذشته و حال انماینده اردستان: چرا ما هنوز در اقتصاد الگوی قابل قبولی را به دنیا معرفی نکردیم؟
یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۵ نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد ما در بسیاری از علوم مانند نانو هستهای هوافضا الگویی را به جامعه معرفی کردیم اما چرا هنوز در بحث اقتصاد الگوی قابل قبولی را معرفی نکردیم و چرا در شرایطی که خود صادرکننده محصولات نفتی هستیم شاهد اچرا نباید به اثرات کوتاه مدت توافق هسته ای خوش بین بود؟/ موج خبری ورود برندهای خارجی از بین رفت
چرا نباید به اثرات کوتاه مدت توافق هسته ای خوش بین بود موج خبری ورود برندهای خارجی از بین رفت اقتصاد > اقتصاد کلان - سایت صدای اقتصاد نوشت با وجود اینکه مذاکرات هسته ای همچنان ادامه پیدا می کند اقتصاد ایران خود را برای روزهای پس از توافق آماده کرده است موج اول امعرفی برگزیدگان طرحهای دانشجویی دکتری برای دریافت جایزه سفر خارجی
یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۲ ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی 11 طرح دانشجویی مقطع دکتری را برای دریافت جایزه سفر خارجی انتخاب کرد به گزارش سرویس علمی ایسنا نخستین فراخوان جایزه سفر دانشجویان دکتری تخصصی و رزیدنتی برای ارائه مقاله در کنگرههای منتخب ستاد توسعه علوم و فناوربرخورد سلیقهای پلیس با گردشگران خارجی | معرفی جاذبه های گردشگری ایران
تاریخ خبر 1394 03 05-یک عضو جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با انتقاد از برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرهای شیراز و کرمان با اتوبوسهای گردشگران گفت گردشگران برای رفت و آمد با وسایل نقلیه معمولا کُد ناجا دریافت میکنند اما با این حال همچنان شاهد رفتار سلیقهای پاز سوی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی برگزیدگان طرحهای دانشجویی دکتری برای دریافت جایزه سفر
از سوی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمیبرگزیدگان طرحهای دانشجویی دکتری برای دریافت جایزه سفر خارجی معرفی شدندستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 11 طرح دانشجویی مقطع دکتری را برای دریافت جایزه سفر خارجی انتخاب کرد به گزارش گروه دداوران بخش بینالملل معرفی شدند/ برگزاری ۹ مسترکلاس
دو خبر از جشنواره فیلم شهر داوران بخش بینالملل معرفی شدند برگزاری ۹ مسترکلاس شناسهٔ خبر 2761197 - سهشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۹ هنر > سینمای ایران معرفی داوران مسابقه فیلم های بلند فیلمهای کوتاه و فیلم های مستند بخش بین الملل و برگزاری مسترکلاس های بینالمللی در پنجمین جشنبرگزیدگان جشنواره فیلم شهر معرفی شدند/ تقدیر از نیکی کریمی و جایزه برای مهتاب کرامتی
برگزیدگان جشنواره فیلم شهر معرفی شدند تقدیر از نیکی کریمی و جایزه برای مهتاب کرامتی فرهنگ > سینما - پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر با معرفی برگزیدگان سه شنبه شب 12 خرداد به کار خود پایان داد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین هیات های داوران بخش های مختلف جشنواره جوایز خوکردستان بهدنبال معرفی آیینهای سنتی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۴ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان بر لزوم معرفی میراث معنوی و آیینی استان کردستان در سطح فراملی تأکید کرد به گزارش ایسنا رسول اشتودان دو جشنوارهی روستایی و هورامان را جزو میراث معنوی استان کردستان دانست و گفت این دو برنامه شاخص موجپیام تسلیتی برای سقوط اتوبوس گردشگران خارجی به دره
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۰ بهدنبال حادثه سقوط اتوبوس حامل گردشگران و زوار عراقی به دره و کشته و مجروح شدن 41 سرنشین این اتوبوس در محور کندوان به چالوس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پیام تسلیتی خطاب به دولت و ملت عراق و بویژه خانوادهای قربانیان این حادثه صادر کرد به گزارشمژدگانی برای معرفی مورد ازدواج!
مژدگانی برای معرفی مورد ازدواج شناسهٔ خبر 2760532 - سهشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۵۳ مجله مهر > دیگر رسانه ها پارسینه نوشت رواج آگهیهای خیابانی ازدواج در اصفهان این عکس آگهی متفاوتی است برای پیدا کردن عروس مناسب برای یک پسر جوانرضا کیانیان: برادریم را ثابت کردم، چرا نظارت شوم؟ |اخبار ایران و جهان
رضا کیانیان برادریم را ثابت کردم چرا نظارت شوم کد خبر ۵۰۳۵۳۱ تاریخ انتشار ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۶ - 26 May 2015 رضا کیانیان بر لزوم حمایت از جوان ها تاکید کرد تا بتوانند بدنه سینمای ایران را تشکیل دهند او گفت کلی شورا وجود دارد و پول خرج میکنند که ما را کنترل کنند ما ایرانیبه اکران محدود آثار خارجی در ایران فکر می کنم/ مشکل مضمونی با آثار خارجی نداریم
حجت الله ایوبی به اکران محدود آثار خارجی در ایران فکر می کنم مشکل مضمونی با آثار خارجی نداریم رییس سازمان سینمایی کشور گفت برای حضور در عرصه بینالمللی هیچ چیز به جز ارتباط درست و واقعی و اطلاع از مشترکات جهانی کم نداریم به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران به نقخاطرات جالب خادم خارجی امام خمینی!
حاج ابراهیم اهل افغانستان که در نجف در خدمت حضرت امام ره بود خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی از سادهزیستی تقوا رقت قلب و خلق نیک آن بزرگمرد بیان کرده است در برخی از خاطرات و نوشتههایی که از اطرافیان حضرت امام خمینی ره برجای مانده است از ۲ خادم افغانستانی منزل ایشان در نج-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها