تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806792727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جواد لاريجاني: از بلندگوهاي اصلاحات صداي سكولارها به گوش مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جواد لاريجاني: از بلندگوهاي اصلاحات صداي سكولارها به گوش مي‌رسد
طيف سكولار اصلاحات كه سلطه كامل بر ميدان قلم و ادبيات جناح دارد، آشكارا جرياني منحرف است و بر اساس قوانين كشور حق سازماندهي، تجمع و تبليغ ندارد.


طيف سكولار اصلاحات كه سلطه كامل بر ميدان قلم و ادبيات جناح دارد، آشكارا جرياني منحرف است و بر اساس قوانين كشور حق سازماندهي، تجمع و تبليغ ندارد.
محمد جواد لاريجاني در گفت‌وگو با تسنيم، با تأكيد بر اينكه فتنه سال 88 در راستاي آسيب زدن به همين ماهيت دموكراتيك نظام اسلامي ايران بود، گفت: دشمنان جمهوري اسلامي درصدد بودند با يك سطل رنگ سياه‌، دامن سفيد اين نظام را لكه دار كنند.
وي افزود: به خاطر همين تجربياتي كه ما در گذشته در رابطه با رفتار غرب در بستر انتخابات‌ها مشاهده كرديم، انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي‌يكي از مقاطع مهم در جهت تأمين منافع ملي ما است. فراتر از اين موضوع كه كدام جناح برنده انتخابات خواهد شد، بايد اين انتخابات همانند انتخابات رياست جمهوري سال 92‌و انتخابات‌هاي پيش از آن در چارچوب قانون و با نهايت دقت برگزار شود.  اين كارشناس برجسته مسائل راهبردي تأكيد كرد: انتخابات مجلس شوراي اسلامي بايديك انتخابات سرزنده و صحيح باشد كه هيچ‌‌ فرد يا گروهي نتواند شبهه‌اي راجع به آن مطرح كند.  رئيس پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي با اشاره به اينكه‌ شخصاً به جريان اصولگرا علاقه دارد ‌و حامي اين جريان است، اظهار داشت: ‌به نظر بنده جبهه اصلاحات، جريان به هم‌ريخته‌‌اي است. البته در جريان اصلاح‌طلب، افراد مورد احترامي‌ كه طرفدار ‌انقلاب و ولايت فقيه‌ هستند، هم حضور دارند اما وقتي بلندگوهاي اصلاحات ‌را مشاهده مي‌كنيم تماماً با بوق‌هاي سكولار مواجه مي‌شويم كه ‌نشان‌دهنده «‌انحراف يا افلاس تئوريك‌» در اين جناح است.  محمد جواد لاريجاني در توضيح بيشتر «‌انحراف يا افلاس تئوريك‌» در جريان موسوم به اصلاح‌طلب، گفت: فضاي گفتماني يك جريان سياسي محل نمايش توانمندي فكري آن جريان است و موضع‌گيري‌هاي رهبران آن جريان در وضعيت‌هاي گوناگون، صداقت، فهم و قوت آنان را در ميدان عمل سياسي نشان مي‌دهد. حال به جريان اصلاحات با اين دو محك توجه كنيد: فضاي گفتماني غالب اين جريان «‌بازي با شخصيت‌ها‌» است: «‌فلاني كم شخصيتي نيست‌» يا «‌فلان آقا علامه دهر است‌» يا همه گرفتاري‌ها زير سر دوره احمدي‌نژاد است و... بله‌؛ ‌آقاي هاشمي مرد بزرگي است و كارنامه درخشاني در تاريخ انقلاب اسلامي داشته است، ولي همين آقاي هاشمي‌رفسنجاني اشتباهات بسيار عجيبي نيز در كارنامه خود دارد‌. ظاهراً وقتي مردان بزرگ اشتباه مي‌كنند، اشتباهاتشان نيز بزرگ است اما جريان اصلاح‌طلب به جاي كلي‌گويي درباره اشخاص بايد درباره مسائل اساسي كشور، مانند مسائل هسته‌اي نظر خود را بيان كند و بگويد ارزيابي اين جريان از مذاكرات هسته‌اي چيست نه اينكه تنها به اين جملات كه «‌مذاكرات خيلي خوب است‌»، «‌دلواپسان بد هستند‌» يا «‌انرژي هسته‌اي كاربردي براي كشور ما ندارد‌» ‌اكتفا كند. اين رفتارها نشان‌دهنده افلاس تئوريك در اين جناح است.  لاريجاني با تأكيد بر اينكه «‌شخصيت‌بازي‌» علامت روشن افلاس تئوريك يك جريان سياسي در ميدان رقابت است، اضافه كرد: از سوي ديگر بايد توجه كنيم كه در جريان اصلاحات از نيروهاي طرفدار نظام جمهوري اسلامي و تئوري ولايت مطلقه فقيه داريم تا طيف كاملاً سكولار! و اتفاقاً در ميدان قلم و ادبيات جناح سكولارها ميداندار هستند، يعني طيفي كه اسلام را در بهترين حالت مناسب حوزه خصوصي زندگي مي‌داند و سپهر عمومي كه شامل حكومت نيز مي‌شود از نظر اين طيف بايد كاملاً سكولار باشد، علاوه بر اين قرائتي كاملاً موادي محور و سكولار از ماهيت دين، وحي، عصمت و... دارد كه روشن و آشكار با تلقي اسلام در مكتب اهل بيت در تضاد است.
محمدجواد لاريجاني در ادامه اين گفت‌وگو با بيان اينكه ‌افراد مخالف نظام اسلامي صلاحيت نامزدي در انتخابات‌ها را ندارند، نامزدي اينگونه افراد را مشابه «‌دزدي‌» دانست و اظهار داشت: به نظر بنده كساني كه بدون اعتقاد به نظام اسلامي براي حضور در مناصب اين نظام تلاش ‌مي‌كنند در حقيقت به مردم خيانت مي‌كنند. وي با تأكيد بر اينكه «‌اصلاحات در ايران از دو طيف مفلس ‌نظري يا منحرف تشكيل شده است»، گفت: به همين خاطر است كه اين جريان بيشتر در پي حواشي مي‌گردد و هر از چندگاهي ‌مظلوم نمايي نيز مي‌كند. ‌بنده معتقد هستم اين رفتارها انتخابات را غني نخواهد كرد.  لاريجاني با اشاره به اينكه «‌جريان اصولگرا از لحاظ تئوريك استحكام قابل توجهي دارد‌» تصريح كرد: آنهايي كه قصد سواري‌‌گرفتن از جريان اصولگرايي دارند‌بدانند، اين جريان به كسي كولي نمي‌دهد و‌اسب‌زين‌كرده‌‌اي نيست كه هر فرد يا گروهي با سوار شدن بر آن‌ به مقصد برسد و ساز خودش را بزند.  رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه همچنين در پاسخ به اين سؤال كه «‌چرا عده‌اي از افراد ‌فرصت طلب‌كه نسبتي با انقلاب ندارند احساس مي‌كنند مي‌توانند از‌آقاي هاشمي سوء استفاده كنند و چرا آقاي هاشمي با آن سابقه درخشان چنين فرصتي را در اختيار اين فرصت‌طلبان قرار مي‌دهد‌»، گفت: آقاي هاشمي فرد كيسي(زيرك) است. آقاي هاشمي‌ ز‌ماني دامنه علاقه‌مندانش را در قشر‌افراد حزب‌اللهي‌ مي‌دانست اما امروز به اين نتيجه رسيده است كه در اين قشر پايگاه اجتماعي‌ ندارد و حس مي‌كند جريان موسوم به اصلاحات به وي اظهار علاقه مي‌كنند. لاريجاني افزود: البته آقاي هاشمي فرد آگاهي است و مي‌داند كه نبايد كاملاً در جريان اصلاحات‌قرار‌گيرد زيرا اين جريان بيشترين دشمني و نامردي را در حق وي انجام داده است. لاريجاني با بيان اينكه آقاي هاشمي درباره حوزه‌اي كه تصور مي‌كند مشتري بيشتري دارد، اظهار نظر مي‌كند، خاطرنشان كرد: بنده‌اظهارات آقاي هاشمي را ناظر بر تصور وي از مخاطبانش تحليل مي‌كنم زيرا ‌اين گروه از‌مخاطبان بيشتر جذب اين سخنان مي‌شوند و روي آنها اثرگذار خواهد بود. احتمالاً دوستاني به وي مي‌گويند كه ما نبايد اين پايگاه اجتماعي را ‌از دست بدهيم.


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن