تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش در مورد باغ‌هاي تاريخي و مناظر فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۷ب.ظ)
پژوهش در مورد باغ‌هاي تاريخي و مناظر فرهنگي موج - پژوهشکده بناها و بافت هاي تاريخي–فرهنگي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري 15 طرح پژوهشي از جمله باغ هاي تاريخي و مناظر فرهنگي را مورد تحقيق قرار داده است که بزودي نهايي مي شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، مهناز اشرفي، رئيس پژوهشکده بناها و بافت هاي تاريخي–فرهنگي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري با اعلام اين خبر شروع تهيه بانک اطلاعاتي مربوط به بخشي از باغ هاي تاريخي، شهرها و روستاها و آثار معماري «دست کند» در دو استان آذربايجان غربي و شرقي را از جمله اين طرح ها نام برد.
به گفته اشرفي با انجام دو طرح پژوهشي بر روي بازارهاي استان آذربايجان شرقي و بازار کرمان زمينه مناسبي براي راه اندازي مقدمات مربوط به ايجاد پايگاه پژوهشي اين بازارها فراهم شد.
او خاطر نشان ساخت که در راستاي اجراي طرح هاي پژوهشي سال گذشته با تشکيل کارگروه ميراث کشاورزي گامهاي موثري در خصوص شکل گيري پايگاه ميراث کشاورزي برداشته شد.
اشرفي طرح مربوط به کاربرد ليزر در مرمت و نزديک شدن به تهيه دستورالعمل کاربردي در اين زمينه را نيز از ديگر طرح هاي در دست انجام پژوهشکده اعلام کرد.
رئيس پژوهشکده بناها و بافت هاي تاريخي – فرهنگي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري تهيه و چاپ مقالات علمي مرتبط با موضوع ميراث فرهنگي را از ديگر برنامه هاي اين پژوهشکده در سال گذشته اعلام کرد که منجر به تهيه و چاپ 6 مقاله علمي–پژوهشي، 6 مقاله علمي-ترويجي و 15 مقاله در ساير مجلات علمي شده است.
اشرفي تهيه و آماده سازي دو کتاب شامل مجموعه مقالات اولين همايش معماري دست کند و کتابي با موضوع منظر باغ را از نتايج فعاليتهاي پژوهشگران اين پژوهشکده در حوزه انتشار اعلام کرد.
وي از ديگر فعاليت هاي مهم اين پژوهشکده را چاپ تنها مجله علمي- ترويجي مربوط به موضوع ميراث فرهنگي يعني مجله "اثر" عنوان کرد که دبيرخانه اين مجله در سال گذشته موفق به چاپ 5 شماره61تا65در يک سال شده است.
رئيس پژوهشکده بناها و بافت هاي تاريخي – فرهنگي با اشاره به برگزاري 6 نشست تخصصي – علمي در سال گذشته گفت: گرفتن مجوز براي دومين همايش بين المللي معماري «دست کند» از کميسيون فرهنگي دولت و راه اندازي سايت همايش و اعلان فراخوان از ديگر اهم فعاليت هاي اين پژوهشکده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن