تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش طول عمر با زندگی هدفمند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:


افزایش طول عمر با زندگی هدفمند
جام جم سرا- بر اساس مطالعه‌ای تازه که بر روی ۹ هزار فرد انگلیسی با میانگین سنی ۶۵ سال انجام گرفت، مشخص شد داشتن هدف و احساس ارزشمندی در زندگی، می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود.
این مطالعه نشان داده است آنهائی که احساس ارزشمند بودن در زندگی می کنند و احساس می کنند که در زندگی به دنبال هدفی هستند کمتر می‌میرند.
در مدتی که این مطالعه انجام می شد ۲۹ درصد افرادی که چنین طرز تفکری داشتند فوت کردند ولی در مقایسه با همین افراد، میزان مرگ و میر در افرادی که زندگی هدفمندی داشتند ۹ درصد بود.
طبق یک مطالعه دیگر افراد مسنی که در زندگی هدفی را دنبال می کنند بیشتر در برنامه‌های غربالگری بیماری مانند کولونوسکوپی و ماموگرافی شرکت می کنند.
محققین می گویند زندگی هدفمند و معنادار می تواند احساس خوشبختی را بیشتر کند و این احساس از طریق مکانیسم های مختلف مانند تاثیرات هورمونی یا کاهش فشار خون می تواند موجب سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شود. آنها می گویند کسانی که هدفی را در زندگی دنبال می کنند تمایل دارند تا زندگی کنند و باشند تا کار را به سرانجام برسانند و این به آنها قدرت زندگی کردن می دهد. (مهر)


شنبه 16 خرداد 1394 09:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن