محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827061482
فرهاد اصلانی: سانسور، سينمای ايران را فلج كرد
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
فرهاد اصلانی: سانسور، سينمای ايران را فلج كرد
فرهاد اصلانی فراتر از بازیگر ستاره سینمای ایران بودن،هنرمند باهوش و دقیقی است که رویدادهای جهان پیرامونش را با دقت رصدميکند.
روزنامه قانون: دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف ميزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است. به نظر من سینما آنقدر مستقل است که نميشود آن را فقط در خدمت تفکر خاصی قرار داد. جمعیتی هستندکه به جرياني خاص وصل بوده و علاقهمندند که حتی هنرمندان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کنند. متاسفانه بنا به آن چیزی که اسمش را «مصلحت» گذاشته ایم درباره مشکلات جامعه کمتر صحبت ميشود.
فرهاد اصلانی،بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. اين توضیح یک خطی برای وي شاید ناقصترین توضیح برای درک فراز و فرود هنري اين بازيگر باشد.او بدون تردید بازیگر توانمند سینمای ایران است که فیلمهای «خرس»و «خصوصی» برای وی سیمرغ بلورین را به ارمغان آورده اند.اما اصلانی فراتر از بازیگر ستاره سینمای ایران بودن،هنرمند باهوش و دقیقی است که رویدادهای جهان پیرامونش را با دقت رصدميکند.بازیگر نقشهایی چون«ابن زیاد»در سریال مختارنامه که گوی سبقت را در این سریال از بازیگران مقابلش ربود، چندي پيش مهمان روزنامه قانون بود تا این بار نه درباره بازیهایش در سینما و تلویزیون که درباره ماهیتی به نام سینما با وی حرف بزنیم. وی که اولين بار در نقش يزيد در سريال امام علي(ع) ظاهر شد و نظرها را به سوي خود جلب كرد، با بازي كوتاهش در فيلم «روسري آبي» به كارگرداني رخشان بني اعتماد راهی سینما شد.اصلاني در كارنامه كاري خود حضور در آثار سينمايي و تلويزيوني بسياري را دارد و مهارتش در ايفاي نقشهايي كه به او سپرده ميشود،نامش را در ردیف بازيگران نامور و تراز يك سينما و تلويزيون قرار داده است.گفت و گوي ما با او پيرامون فيلم «قصهها» و حال و روز امروز سينماي ايران است كه در ادامه مي خوانيد.
اولین تجربه شما در سینما فیلم
«روسری آبی» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد بود.فیلميکه در آن همبازی عزت ا... انتظامي و فاطمه معتمدآریا بودید و حالا در گذری دودههای از آن داستانش را در فیلم «قصهها»ی خانم بنی اعتماد ادامه داده اید.چگونه بعد از این همه سال آن نقش را در قالبی جدید بازسازی کردید؟
همان طور که گفتید«روسری آبی» اولین تجربه من در سینما بود و به همین خاطر همه چیزش را با جزییات به خاطر دارم.من فکر ميکنم تجربیات اول در هر موضوعی در ذهن آدمها ميماند.این اتفاق برای من هم در آن فیلم افتاد و همه هیجانی که نسبت به سینما داشتم را با این کار تجربه کردم.به اعتقاد من «روسری آبی» از هر نظر فیلم کاملی بود و نگاه خانم بنیاعتماد به عنوان کارگردان اثر هم نگاهی بی طرفانه بود.فیلم قصه آدمهایی بود که درگیر مشکلات اقتصادی بودند و خانم معتمدآریا نقش بانویی را ایفا ميکند که به خاطر این مشکلات تن به ازدواج با مردی ميدهد که همسن و سال پدرش است.در عین حال آنسوی ماجرا هم با مردی مواجه بودیم با بازی آقای انتظامي که در جایگاه خودش عاشق شده ونقش او هم خیلی منصفانه نوشته شده بود و نگاه کارگردان بی طرفانه بود و برای من هم یادگاری خیلی خوب و لذت بخشی بود.
این همکاری بنده با خانم بنی اعتماد ادامه پیدا کرد و من گاهی مخاطب کارهای ایشان بودم مثل فیلم «بانوی اردیبهشت» که فوق العاده دوستش دارم و فیلميدر خدمت جامعه بود.حتی فیلم «خون بازی» که در زمینه معضلات اعتیاد تحلیل جامعی داشت و خوب به مسائل آن پرداخته بود.من سریع ازکارهای ایشان ميگذرم اما ایشان فیلميساخت به نام «حیران» که درمورد مهاجران افغانی بوده و حق وحقوقی که از آنها در زمان مهاجرت شان تضییع ميشد. فیلم خوبی بود و جزو کارهای آخر مرحوم شکیبایی بود که من هم افتخار همبازی بودن با ایشان را در آن فیلم داشتم و در نهایت که رسیدیم به فیلم «قصهها».
تصویری که از شما در فصل «یک نامه» این فیلم ميبینیم به شدت یادآور شخصیت شما در فیلم روسری آبی است.یعنی حتی نحوه سیگار کشیدن و شکل و نوع بازی فرهاد اصلانی ما را به فضای آن فیلم نزدیک ميکند.آیا نزدیکی این اتفاق صرفا به واسطه گوشزدهای خانم بنیاعتماد بود؟
من فکر ميکنم برای فیلم «قصهها» آنچه لازم بود درست انجام شود بازسازی همان فضای کارگری بود. ضمن اینکه خود سناریوهم اثر جاندار و تکمیلی بود. درک متقابلی که بین من ،خانم بنی اعتماد و همین طور خانم معتمدآریا وجود داشت کار را برای ما سهل ميکرد و به همین خاطر خیلی زود به نتیجه ميرسیدیم.خدا را شکر ميکنم که این فیلم یکی از بهترین تجربیات هنری ام شده است.
من شنیدم که جلسات تمرین و دورخوانی بازیگران خیلی بیشتر از جلسات فیلمبرداری بود؟
درباره فصل مربوط به من و خانم معتمدآریا که زیاد اینطور نبود و فقط قصه اي که مربوط به پیگیری مطالبات کارگران بود را خیلی تکرار و تمرین کردیم.
فیلم«قصهها» روایت تلخ و گزنده ای دارد.ما هنوز ميبینیم که آن کارگرها با مشکلات شان دست و پنجه نرم ميکنند و همه شخصیتهایی که توی این فیلم جمع شده اند قصههایشان تماميندارد.یعنی آن روال دویدن و به مقصد نرسیدن ادامه دارد.احساس نميکنید در نگاه کارگردان فیلم،نوعی ناامیدی اجتماعی وجود دارد؟
خیر،من فکر ميکنم که خاصیت زندگی همین است. یعنی اگر برخیها به صورت جهشی رشد ميکنند ممکن است کميسوال برانگیز باشد وگرنه سطح طبقه کارگر کماکان بحرانهای خاص خودش را دارد. ما هنوز در جامعه، کارگران بیکار زیادی داریم که مشکلات عدیده اقتصادی دارند و این مشکلات به واسطه تحریمهای بین المللی و سوءتدبیرهای داخلی و از بين رفتن توليد و حجم بي رويه واردات همچنان پایدار است.
اتفاقا من با چند تن از نمایندگان مجلس درباره فشارهایی که بر فیلم «قصهها» از سوی مجلس وارد ميشود مصاحبه کردم.جالب اینکه چند تن از مخالفان فیلم هنوز آن را ندیدهاند و به حرف یکی از نمایندگان که فیلم را دیده استناد ميکنند.فکر ميکنید این نوع نگاه از کجا نشأت ميگیرد؟
ببینید من مخالف این نوع نگاهها هستم.چیزی که مشخص است این مسئله است که برخی از آنها با خود خانم بنی اعتماد مسئله داشتند نه با خود فیلم. به نظرم جمعیتی که به جرياني خاص وصل هستند و علاقهمندند که حتی هنرمندان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کنند.آنها به راحتی عده ای را اپوزیسیون مينامند و بقیه را هم در خدمت خودشان ميخواهند.من با شناختی که از خانم بنی اعتماد دارم ميدانم که ایشان همیشه سعی کرده به مردمش متعهد بماند و از این نظر عاشق وطنش است و آنها نميتوانند او را در یکی از این دو قطب قرار دهند.نباید توقع داشته باشند که ایشان فیلمساز دولتی و سفارشي ساز باشد یا اینکه او را در قالب اپوزیسیون حکومت ببینند.
فیلم «قصهها» هم در راستای دیگر آثار خانم بنیاعتماد است چرا که یک هنرمند متاثر از شرایط جامعه اش است و «قصهها» هم از این منظر جامعه را به تصویر ميکشد.اتفاقا فیلم تاریخ هم دارد و به سالهای اخیر اشاره ميکند که طی آن طبقه متوسط بسیار ضعیف شد و ما به دو طبقه فرودست و فرادست بدل شدیم.این فیلم یک عکس از بازتاب شرایط اجتماعی امروز کشور ما است.یعنی در واقع نگاه اجتماعی کارگردان به رویدادهای چند سال گذشته است.همان طور که ميدانید دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف ميزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است.من فکر ميکنم هنرمندی مثل خانم بنی اعتماد در این شرایط خودش را موظف ميداند عکسالعملی به این اتفاقات نشان بدهد اما با ابزار سینما که به آن مسلط است.
به عنوان یک تماشاچی بعد از آنکه فیلم را دیدید کدام ویژگی «قصهها» جذب تان کرد؟
اول بگذارید بگویم ما ابتدا درباره ساختار و کلیت این فیلم کمينگرانی داشتیم. چون این پرسوناژها از سالهای دور و فیلمهای مختلف برجای مانده بودند و ما به فیلمهای دیگری استناد ميکردیم که خودشان دارای هویتی مستقل بودند.خوشبختانه در بازخوردی که از تماشاچیان گرفتم دیدم آنها هم خوب با فیلم ارتباط برقرار کرده اند و آن را پسندیدند.ضمن اینکه اصلی ترین بخش احساسی است که من از دیدن این فیلم گرفتم .انصافا فیلم را دوست و به آن اعتقاد داشتم که خدا را شکر از تماشاچی هم نمره قابل قبولی گرفته است.همچنین محافل بین المللی هم فیلم را پسندیدند که همه اینها مایه مباهات است.
بعد از اینکه فیلم را دیدید چقدر وضعیت امروز آن آدمها ذهن تان را درگیر کرده یا نگاهتان را به سمت مشکلات جامعه امروز ایران برده است؟
این فیلم لحن صادقانه ای دارد یعنی تخیلی نیست.کافی است شما کمياز پایتخت فاصله بگیرید و به حاشیهها و مناطق محروم کشور سر بزنید و این مشکلات را از نزدیک تماشا کنید.متاسفانه بنا به آن چیزی که اسمش را «مصلحت» گذاشته ایم درباره مشکلات جامعه کمتر صحبت ميشود.اما مگربه طور مثال اعتیاد وجود ندارد؟مگر فساد اداري وجود ندارد؟ مگر مطالبات عقب افتاده کارگران وجود ندارد که به آنها کمتر پرداخته ميشود؟به نظر من خانم بنی اعتماد در این فیلم هیچ موضعگیریاي نکرده و تنها داستان این مردمان را روایت ميکند.به همین خاطر بیننده ميتواند با پرسوناژها ارتباط مستقیم خوبی بگیرد و مشکلات آنها را لمس کند.
اینکه در سکانسی از فیلم ميبینیم مستندسازی که حبیب رضایی نقشش را بازی ميکند ميگوید هیچ فیلميبرای همیشه در کمد نميماند،آیا نشان از زنده بودن امیدهای یک کارگردان بعد از ارائه آن همه تلخی و سیاهی دارد؟
من هم فکر ميکنم این حرف درستی است و هر اثر هنری ممکن است بنا به شرایطی مهجوربماند اما در نهایت در زمان مساعدش دیده ميشود.به ویژه امروزه در فضای آزاد رسانه ای که هر اتفاقی در هر نقطه از جهان به سرعت پخش ميشود دیگر نميتوان فیلميرا برای همیشه در کمد نگه داشت.به همین خاطر خانم بنیاعتماد در جای درستی از فیلم این نکته را یادآوری ميکند.هرچند به اعتقاد من امید همواره در فیلم وجود دارد.
نسل شما نسلی ایده آل گرا بود که در سالهای پس از انقلاب ميخواست سینمای متفاوت و ایده آل خودش را ترسیم کند.آیا امروز و پس از این همه سال تجربه بازیگری به ایده آلهایتان رسیده اید؟
شک نکنید اگر این پرسش را از هر اهل هنري در هر نقطه از جهان بپرسید حتما ناراضی است و کارهای انجام نشده بسیاری دارد.ما هم طبیعتا افق دیدمان به سمت ایده آلها نزدیک است هرچند فاصله زیادی با آنها داریم.به دلیل اینکه هنوز درمورد مفهوم سینما در مملکت ما توافق جمعی وجود ندارد.به نظر من سینما آنقدر مستقل است که نميشود آن را فقط در خدمت تفکر خاصی قرار داد.گاهی ممکن است فیلميتبدیل به یک بیانیه سیاسی شود و گاه هم به یک اثر صرف تبلیغاتی بدل شود که کسی منکر اینها نميشود.در مملکت ما شرایط بسیار پیچیده است چون آدمهای بسیاری خودشان را متولی سینما ميدانند و اگر فکر کنیم تنها متولی سینما وزارت ارشاد است باید بگویم اینطور نیست و همیشه دخالتهایی از سوی افراد و سازمانهای مختلف در کار آن وجود داشته است.به طور کلی آن ایده آلی که ما منظورمان بوده زمانی محقق ميشود که نهادهای حاکمیتی با هم تعامل داشته باشند و اجازه بدهند سینما استقلال خودش را داشته باشد.نميشود هنرمند را مجبور کرد فقط حرف و دیدگاه خاصی را بیان کند.ما در تمام سالهای پس از انقلاب دورههای مختلفی را از سر گذرانده ایم اما نهایتش این ميشود که مثل امروز با ریزش مخاطب مواجهیم.الان در 200 شهر سالن سینمایی وجود ندارد و 120 سينما در اختيار نهادی خاص است كه اگر با فيلمي موافق نباشد اكرانش نمي كند
اما مخالفانی هم هستند که ميگویند سینماگران ما توانایی جذب مخاطب را ندارند.
نه،این نگاه را قبول ندارم.تصديگري دولت و سانسور، سينماي ايران را فلج كرده است.
شما این مشکلات سینمای کشور در جذب مخاطب را در مسائلی چون ممیزی ميدانید یا ضعف بخش خصوصی؟
اتفاقا بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه در ایران وجود ندارد.ما یک سینمای دولتی داریم و بدون تعارف بسیاری از کسانی که از دولت پول نميگیرند هم به نوعی تحت تاثیر فرامین دولتی هستند.سینمای کمدی ما تقریبا نابود شده و جای سینمای اکشن هم واقعا خالی است.سینمای تاریخی ما کجاست؟ حتی سینمای ما با ادبیات ارتباط درستی ندارد.البته هنرمند تا نتواند استقلال خودش را داشته باشد نميتواند کار کند.
یکی از شعارهای وزارت ارشاد در دولت یازدهم همین نزدیکی سینما و بخش خصوصی بود.امروز فکر ميکنید دولت روحانی در تحقق این شعار چقدر موفق بود؟
من تمام دولتها را در تداوم همدیگر ميبینم و معتقدم این اتفاقی که شعارش داده شده هنوز نیفتاده است.سینمای ما کماکان دولتی است و هنوز اکثر سینماگران به پولهای دولتی وابسته اند تا بتوانند فیلم بسازند.به نظرم این رویه ای که ما پیش گرفته ایم تکرار همان شرایط قبلی است و تغییری ایجاد نشده است.
همین چندی پیش جشنواره بینالمللی فجر برای اولین بار به صورت مستقل برگزار شد.این فرآیند جدا کردن بخش ملی و بینالمللی را موفق ارزیابی ميکنید؟
خیر اصلا؛انگار همه اش یک جوری شوخی بود.کمتر کسی از این جداسازی و مستقل کردن فیلمهای بخش بین الملل راضی بود و حتی خودتان هم دیدید که مطبوعات هم پوشش مناسبی از این جشنواره ارائه ندادند.
ظاهرا نگاه مسئولان این بود که با جدا شدن بخش بین الملل هم فیلمهای ایرانی در جشنواره فجر بهتر دیده ميشوند و هم بخش بین الملل وجهه بیشتری پیدا ميکند.هرچند شاید نوعی آزمون و خطا ست.
به نظر من سینمایی که ميخواهد به سمت بین المللی شدن برود باید ساز و کار ویژه خودش را داشته باشد.این کار به نوعی بی ارزش کردن تولیدات داخلی بود.ما سالها جشنواره ای داشتیم که حاصل کار سینماگران داخلی بود و در کنارش برخی آثار کشورهای دیگر را هم پخش ميکردیم و با این وضعیت مشکلی نداشتیم.من یک سال به جشنواره کن رفتم و از نزدیک به شیوه برگزاری اش دقت کردم.از این نظر جشنواره ای که امسال در کشور ما به اسم بینالمللی برگزار شد در قیاس با آنها فقط یک شوخی بود و بس.ضمن اینکه مسئولان ما هنوز در انتخاب فیلمهای خارجی با سانسورهای زیادی مواجهند و نميتوانند بسیاری از آثار خوب سینمای جهان را به این جشنواره دعوت کنند.
به عنوان پرسش پایانی،فکر ميکنید چرا سینمای امروز ما به یک سینمای بی قهرمان بدل شده و نميتواند همچون گذشته مخاطب جذب کند؟
من هم با شما موافقم.ما در کنار دیگر ذائقههای سینمایی به این نوع سینما هم نیاز داریم و همین نبود آن شاید باعث شده بخشی از مخاطب مان را از دست بدهیم.اگر به طور مشخص بخواهم بگویم چرا این اتفاق افتاده فکر کنم باید وارد یک بحث مفصل و پیچیده بشویم.اما یک علتش این است که شاید سینماگران ما در ساخت شمایل یک قهرمان خیلی موفق نبودند.یک علتش هم این است که قهرمانهایی که در فیلمها ساخته شدند و به مردم معرفی شدند کمتر از جنس مردم بودند.به طور مثال در یک دوره ای مثل جنگ تحمیلی که مصائب بسیاری را بر مردم کشورمان تحمیل کرد ما فقط به ارائه یک تصویر خاص از جنگ اکتفا کردیم که به مرور برای مردم هم تکراری شد.در حالی که ميتوان به همه ابعاد خوب و بد جنگ هشت ساله نگاه کرد و درباره اش فیلم ساخت و مشکلاتش را بررسی کرد.این شد که مردم خیلی از این قهرمانها را پس زدند و با آنها ارتباط حسی خوبی برقرار نکردند. چون فکر ميکردند قهرمانها از جنس خودشان نیستند.همین شد که فیلمسازها هم دیگر تمایل چندانی به ساخت چنین فیلمهایی ندارند و دولتها هم کمتر از گذشته از آن استقبال ميکنند.
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]
صفحات پیشنهادی
فرهاد اصلانی: سانسور سینمای ایران را فلج کرده است
فرهاد اصلانی سانسور سینمای ایران را فلج کرده است تاریخ انتشار چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 12 26 | شماره خبر 1958185766096916557 تعداد بازدید 0 پ پ یک بازیگر مشهور سینمای ایران میگوید دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شدسانسور سينمای ايران را فلج كرده است |اخبار ایران و جهان
سانسور سينمای ايران را فلج كرده است جمعیتی هستندکه به جرياني خاص وصل بوده و علاقهمندند که حتی هنرمندان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کنند متاسفانه بنا به آن چیزی که اسمش را مصلحت گذاشته ایم درباره مشکلات جامعه کمتر صحبت ميشود کد خبر ۵۰۳۸۰۶ تاریخ انتشار ۰۶ خرداد ۱۳۹۴خانه هنرمندان میزبان هفته پژوهش سینمای ایران
خانه هنرمندان میزبان هفته پژوهش سینمای ایران تهران - ایرنا- نخستین هفته پژوهش سینمای ایران از دوم خرداد ماه به مدت چهار روز در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا معاونت پژوهشی خانه هنرمندان با توجه به ضرورت و اهمیت پژوهشاز برگزاری هفته پژوهش سینمای ایران تا اجرای یک نمایش
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱ ۰۶ هفته پژوهش سینمای ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا نخستین هفته پژوهش سینمای ایران از 2 تا 5 خرداد در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار میشود معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران با توجه به ضرورتسهم سينماي ايران از جشنواره كن «لب ساحل» است!
سهم سينماي ايران از جشنواره كن لب ساحل است جشنواره فيلم كن به نيمههاي راه خود رسيده است و دوباره حساسيتها نسبت به سفر بيبهره قافله سينماي ايران به فرانسه و سواحل زيبايش زياد ميشود ايران يكي از ضعيفترين حضورهاي خود را در اين جشنواره و بازار جنبياش تجربه ميكند و با تعللهفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود
مازیار میری به مهر گفت هفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود شناسهٔ خبر 2586182 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۹ هنر > سینمای ایران دبیر اجرایی هفدهمین جشن سینمای ایران از تغییر در شیوه برگزاری این رویداد هنری نسبت به دوره قبل آن خبر داد مازیار میری دبیر«فرهاد فخرالدینی» حکیم موسیقی ایران است
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۸ فرهاد فخرالدینی گفت بین من و نوازندگان ارکستر علاقهای دو طرفه وجود دارد و تنها علتش هم این است که من هنوز هم از کسانی که با آنها کار میکنم چیزهای زیادی یاد میگیرم به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا این هنرمند در مراسمی که برای تجلیل از او برگزارعکس: تجلیل از کمال الملک سینمای ایران
عکس تجلیل از کمال الملک سینمای ایران آیین نکوداشت جمشید مشایخی پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون با حضور هنرمندان ورزشکاران و دوستداران هنر در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد خبرگزاری ایرنا آیین نکوداشت جمشید مشایخی پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون با حضور هنرمندان ورزشکارانبرگزاری نخستین «هفته پژوهش سینمای ایران» با حضور حجت الله ایوبی و رضا میرکریمی
برگزاری نخستین هفته پژوهش سینمای ایران با حضور حجت الله ایوبی و رضا میرکریمی هفته پژوهش سینمای ایران با حضور حجت الله ایوبی رضا میرکریمی بهمن نامور مطلق و مجید سرسنگی در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمنداراهیابی 30 فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی شهر
راهیابی 30 فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی شهر 30 فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره شهر اعلام شدند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر 30 فیلم سینمایی در بخش مسابقه سانتقاد فرهاد اصلانی از سانسور در سینما
انتقاد فرهاد اصلانی از سانسور در سینمایک بازیگر مشهور سینمای ایران میگوید دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است تصدیگری دولت و سانسور سینمای ایران را فلج کرده است تاریخ انتشار چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۰۰ روزنابرگزاری نخستین «هفته پژوهش سینمای ایران» در تهران
برگزاری نخستین هفته پژوهش سینمای ایران در تهران شناسهٔ خبر 2586441 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۱۷ هنر > سینمای ایران هفته پژوهش سینمای ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود به گزارش خبرگزاری مهر نخستین هفته پژوهش سینمای ایران از ۲ تا ۵ خرداد در تالار استاد شهنازبا نمایش 4 فیم صورت میگیرد تقدیر از سینمای ایران در جشنواره ناکسوس یونان
با نمایش 4 فیم صورت میگیردتقدیر از سینمای ایران در جشنواره ناکسوس یونانبه همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری جشنواره فیلم ناکسوس مراسم تقدیر از سینمای ایران با نمایش فیلمهای حوض نقاشی تنهای تنهای تنها یک حبه قند و خسته نباشید در یونان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارسسينماي ناكام ايران خلاف 175 غواص شهيد ايراني شنا ميكند
سينماي ناكام ايران خلاف 175 غواص شهيد ايراني شنا ميكند سينماي ايران ناكام است اين يك واقعيت تلخ است اما نه به تلخي فاجعه سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران به دست ناو امريكايي فاجعه كشتار مردم خرمشهر محاصره ايران تلفات سنگين انساني ناشي از قحطي اواخر دوره قاجار و نيز فاجعه زندهنامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر معرفی شدند
نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر معرفی شدندنامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی شهر در 8 رشته معرفی شدند به گزارش خبرگزاری فارس هیئت داوری بخش مسابقه فیلمهای سینمایی ایران پس از بازبینی 30 فیلم راه یافته به بخش مسابقه نامزدهای خود را به شرح ذیل اعرابطه میان مدیران سینما خوب نیست/سینمای ایران امکان ساخت منابع کهن را ندارد
رابطه میان مدیران سینما خوب نیست سینمای ایران امکان ساخت منابع کهن را ندارد بسیاری از داستانها به ویژه داستانهای کهن قابل تبدیل به قالب امروزی است اما سینمای ایران به دلیل نیاز این داستانها به فضاسازی ویژه و بحث مادی امکان ساخت آن را نداشته است علی معلم تهیهکننده و کارگردانمهمانی سینمای ایران در جشنواره کن برگزار شد
مهمانی سینمای ایران در جشنواره کن برگزار شدمهمانی سینمای ایران به مناسبت حضور فیلم ناهید در جشنواره کن در محل چتر سینمای ایران در این رویداد سینمایی برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس دست اندرکاران بخش بین الملل سینمای ایران همچون سال گذشته در محل چتر سینمای ایران عصر چهار شنبه ۳-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها