تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860429547
![نمایش مجدد: فرهاد اصلانی: سانسور سینمای ایران را فلج کرده است refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
فرهاد اصلانی: سانسور سینمای ایران را فلج کرده است
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
فرهاد اصلانی: سانسور سینمای ایران را فلج کرده است
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 12:26 | شماره خبر : 1958185766096916557 تعداد بازدید: 0
پ پ
![](http://www.jamejamonline.ir/Shared/sima/css/Images/e-mail.png)
![](http://www.jamejamonline.ir/Shared/sima/css/Images/print.png)
![](http://www.jamejamonline.ir/Shared/sima/css/Images/pdf.png)
![](http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/08/07/635502088313002249.jpg)
یک بازیگر مشهور سینمای ایران میگوید: «دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است. تصدیگری دولت و سانسور، سینمای ایران را فلج کرده است.»
فرهاد اصلانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. این توضیح یک خطی برای وی شاید ناقصترین توضیح برای درک فراز و فرود هنری این بازیگر باشد. او بدون تردید بازیگر توانمند سینمای ایران است که فیلمهای «خرس» و «خصوصی» برای وی سیمرغ بلورین را به ارمغان آوردهاند. اما اصلانی فراتر از بازیگر ستاره سینمای ایران بودن، هنرمند باهوش و دقیقی است که رویدادهای جهان پیرامونش را با دقت رصد میکند. بازیگر نقشهایی چون «ابنزیاد» در سریال مختارنامه که گوی سبقت را در این سریال از بازیگران مقابلش ربود، چندی پیش مهمان روزنامه قانون بود تا این بار نه درباره بازیهایش در سینما و تلویزیون که درباره ماهیتی به نام سینما با وی حرف بزنیم. وی که اولینبار در نقش یزید در سریال امام علی(ع) ظاهر شد و نظرها را به سوی خود جلب کرد، با بازی کوتاهش در فیلم «روسری آبی» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد راهی سینما شد. اصلانی در کارنامه کاری خود حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری را دارد و مهارتش در ایفای نقشهایی که به او سپرده میشود، نامش را در ردیف بازیگران نامور و تراز یک سینما و تلویزیون قرار داده است. گفتوگوی ما با او پیرامون فیلم «قصهها» و حال و روز امروز سینمای ایران است که در ادامه میخوانید. اولین تجربه شما در سینما فیلم «روسری آبی» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد بود. فیلمی که در آن همبازی عزتالله انتظامی و فاطمه معتمدآریا بودید و حالا در گذری دو دههای از آن داستانش را در فیلم «قصهها»ی خانم بنیاعتماد ادامه دادهاید. چگونه بعد از این همه سال آن نقش را در قالبی جدید بازسازی کردید؟ همان طور که گفتید، «روسری آبی» اولین تجربه من در سینما بود و به همین خاطر همهچیزش را با جزئیات به خاطر دارم. من فکر میکنم تجربیات اول در هر موضوعی در ذهن آدمها میماند. این اتفاق برای من هم در آن فیلم افتاد و همه هیجانی که نسبت به سینما داشتم را با این کار تجربه کردم. به اعتقاد من «روسری آبی» از هر نظر فیلم کاملی بود و نگاه خانم بنیاعتماد به عنوان کارگردان اثر هم نگاهی بیطرفانه بود. فیلم، قصه آدمهایی بود که درگیر مشکلات اقتصادی بودند و خانم معتمدآریا نقش بانویی را ایفا میکند که به خاطر این مشکلات تن به ازدواج با مردی میدهد که همسن و سال پدرش است. در عین حال آنسوی ماجرا هم با مردی مواجه بودیم با بازی آقای انتظامی که در جایگاه خودش عاشق شده و نقش او هم خیلی منصفانه نوشته شده بود و نگاه کارگردان بیطرفانه بود و برای من هم یادگاری خیلی خوب و لذت بخشی بود. همکاری بنده با خانم بنیاعتماد ادامه پیدا کرد و من گاهی مخاطب کارهای ایشان بودم مثل فیلم «بانوی اردیبهشت» که فوقالعاده دوستش دارم و فیلمی در خدمت جامعه بود. حتی فیلم «خون بازی» که در زمینه معضلات اعتیاد تحلیل جامعی داشت و خوب به مسائل آن پرداخته بود. من سریع از کارهای ایشان میگذرم اما ایشان فیلمی ساخت به نام «حیران» که درمورد مهاجران افغانی بوده و حق و حقوقی که از آنها در زمان مهاجرتشان تضییع میشد. فیلم خوبی بود و جزو کارهای آخر مرحوم شکیبایی بود که من هم افتخار همبازی بودن با ایشان را در آن فیلم داشتم و در نهایت که رسیدیم به فیلم «قصهها». تصویری که از شما در فصل «یک نامه» این فیلم میبینیم به شدت یادآور شخصیت شما در فیلم روسری آبی است.یعنی حتی نحوه سیگار کشیدن و شکل و نوع بازی فرهاد اصلانی ما را به فضای آن فیلم نزدیک میکند.آیا نزدیکی این اتفاق صرفا به واسطه گوشزدهای خانم بنیاعتماد بود؟ من فکر میکنم برای فیلم «قصهها» آنچه لازم بود درست انجام شود بازسازی همان فضای کارگری بود. ضمن اینکه خود سناریو هم اثر جاندار و تکمیلی بود. درک متقابلی که بین من، خانم بنیاعتماد و همین طور خانم معتمدآریا وجود داشت کار را برای ما سهل میکرد و به همین خاطر خیلی زود به نتیجه میرسیدیم. خدا را شکر میکنم که این فیلم یکی از بهترین تجربیات هنریام شده است. من شنیدم که جلسات تمرین و دورخوانی بازیگران خیلی بیشتر از جلسات فیلمبرداری بود؟ درباره فصل مربوط به من و خانم معتمدآریا که زیاد اینطور نبود و فقط قصهای را که مربوط به پیگیری مطالبات کارگران بود خیلی تکرار و تمرین کردیم. فیلم«قصهها» روایت تلخ و گزندهای دارد. ما هنوز میبینیم که آن کارگرها با مشکلاتشان دست و پنجه نرم میکنند و همه شخصیتهایی که توی این فیلم جمع شدهاند قصههایشان تمامیندارد. یعنی آن روال دویدن و به مقصد نرسیدن ادامه دارد. احساس نمیکنید در نگاه کارگردان فیلم، نوعی ناامیدی اجتماعی وجود دارد؟ خیر؛ من فکر میکنم که خاصیت زندگی همین است. یعنی اگر برخیها به صورت جهشی رشد میکنند ممکن است کمی سوال برانگیز باشد وگرنه سطح طبقه کارگر کماکان بحرانهای خاص خودش را دارد. ما هنوز در جامعه، کارگران بیکار زیادی داریم که مشکلات عدیده اقتصادی دارند و این مشکلات به واسطه تحریمهای بینالمللی و سوءتدبیرهای داخلی و از بین رفتن تولید و حجم بیرویه واردات همچنان پایدار است. اتفاقا من با چند تن از نمایندگان مجلس درباره فشارهایی که بر فیلم «قصهها» از سوی مجلس وارد میشود مصاحبه کردم. جالب اینکه چند تن از مخالفان فیلم هنوز آن را ندیدهاند و به حرف یکی از نمایندگان که فیلم را دیده استناد میکنند. فکر میکنید این نوع نگاه از کجا نشأت میگیرد؟ ببینید من مخالف این نوع نگاهها هستم. چیزی که مشخص است، این مسأله است که برخی از آنها با خود خانم بنیاعتماد مسأله داشتند نه با خود فیلم. به نظرم جمعیتی که به جریانی خاص وصل هستند و علاقهمندند که حتی هنرمندان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کنند، آنها به راحتی عدهای را اپوزیسیون مینامند و بقیه را هم در خدمت خودشان میخواهند. من با شناختی که از خانم بنیاعتماد دارم، میدانم که ایشان همیشه سعی کرده به مردمش متعهد بماند و از این نظر عاشق وطنش است و آنها نمیتوانند او را در یکی از این دو قطب قرار دهند. نباید توقع داشته باشند که ایشان فیلمساز دولتی و سفارشیساز باشد یا اینکه او را در قالب اپوزیسیون حکومت ببینند. فیلم «قصهها» هم در راستای دیگر آثار خانم بنیاعتماد است، چراکه یک هنرمند متاثر از شرایط جامعهاش است و «قصهها» هم از این منظر جامعه را به تصویر میکشد. اتفاقا فیلم، تاریخ هم دارد و به سالهای اخیر اشاره میکند که طی آن طبقه متوسط بسیار ضعیف شد و ما به دو طبقه فرودست و فرادست بدل شدیم. این فیلم یک عکس از بازتاب شرایط اجتماعی امروز کشور ماست. یعنی در واقع نگاه اجتماعی کارگردان به رویدادهای چند سال گذشته است. همان طور که میدانید، دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است. من فکر میکنم هنرمندی مثل خانم بنیاعتماد در این شرایط خودش را موظف میداند عکسالعملی به این اتفاقات نشان بدهد اما با ابزار سینما که به آن مسلط است. به عنوان یک تماشاچی بعد از آنکه فیلم را دیدید کدام ویژگی «قصهها» جذبتان کرد؟ اول بگذارید بگویم ما ابتدا درباره ساختار و کلیت این فیلم کمی نگرانی داشتیم، چون این پرسوناژها از سالهای دور و فیلمهای مختلف برجای مانده بودند و ما به فیلمهای دیگری استناد میکردیم که خودشان دارای هویتی مستقل بودند. خوشبختانه در بازخوردی که از تماشاچیان گرفتم، دیدم آنها هم خوب با فیلم ارتباط برقرار کردهاند و آن را پسندیدند. ضمن اینکه اصلیترین بخش، احساسی است که من از دیدن این فیلم گرفتم. انصافا فیلم را دوست و به آن اعتقاد داشتم که خدا را شکر از تماشاچی هم نمره قابل قبولی گرفته است. همچنین محافل بینالمللی هم فیلم را پسندیدند که همه اینها مایه مباهات است. بعد از اینکه فیلم را دیدید چقدر وضعیت امروز آن آدمها ذهنتان را درگیر کرده یا نگاهتان را به سمت مشکلات جامعه امروز ایران برده است؟ این فیلم لحن صادقانهای دارد، یعنی تخیلی نیست. کافی است شما کمی از پایتخت فاصله بگیرید و به حاشیهها و مناطق محروم کشور سر بزنید و این مشکلات را از نزدیک تماشا کنید. متاسفانه بنا به آن چیزی که اسمش را «مصلحت» گذاشتهایم درباره مشکلات جامعه کمتر صحبت میشود، اما مگر به طور مثال، اعتیاد وجود ندارد؟ مگر فساد اداری وجود ندارد؟ مگر مطالبات عقبافتاده کارگران وجود ندارد که به آنها کمتر پرداخته میشود؟ به نظر من خانم بنیاعتماد در این فیلم هیچ موضعگیریای نکرده و تنها داستان این مردمان را روایت میکند؛ به همین خاطر بیننده میتواند با پرسوناژها ارتباط مستقیم خوبی بگیرد و مشکلات آنها را لمس کند. اینکه در سکانسی از فیلم میبینیم مستندسازی که حبیب رضایی نقشش را بازی میکند میگوید هیچ فیلمی برای همیشه در کمد نمیماند، آیا نشان از زنده بودن امیدهای یک کارگردان بعد از ارائه آن همه تلخی و سیاهی دارد؟ من هم فکر میکنم این حرف درستی است و هر اثر هنری ممکن است بنا به شرایطی مهجور بماند اما در نهایت در زمان مساعدش دیده میشود. به ویژه امروزه در فضای آزاد رسانهای که هر اتفاقی در هر نقطه از جهان به سرعت پخش میشود دیگر نمیتوان فیلمی را برای همیشه در کمد نگه داشت. به همین خاطر خانم بنیاعتماد در جای درستی از فیلم این نکته را یادآوری میکند. هرچند به اعتقاد من امید همواره در فیلم وجود دارد. نسل شما نسلی ایدهآلگرا بود که در سالهای پس از انقلاب میخواست سینمای متفاوت و ایدهآل خودش را ترسیم کند. آیا امروز و پس از این همه سال تجربه بازیگری به ایدهآلهایتان رسیدهاید؟ شک نکنید اگر این پرسش را از هر اهل هنری در هر نقطه از جهان بپرسید حتما ناراضی است و کارهای انجام نشده بسیاری دارد. ما هم طبیعتاً افق دیدمان به سمت ایدهآلها نزدیک است، هرچند فاصله زیادی با آنها داریم، به دلیل اینکه هنوز درمورد مفهوم سینما در مملکت ما توافق جمعی وجود ندارد. به نظر من سینما آنقدر مستقل است که نمیشود آن را فقط در خدمت تفکر خاصی قرار داد. گاهی ممکن است فیلمی تبدیل به یک بیانیه سیاسی شود و گاه هم به یک اثر صرف تبلیغاتی بدل شود که کسی منکر اینها نمیشود. در مملکت ما شرایط بسیار پیچیده است چون آدمهای بسیاری خودشان را متولی سینما میدانند و اگر فکر کنیم تنها متولی سینما، وزارت ارشاد است، باید بگویم اینطور نیست و همیشه دخالتهایی از سوی افراد و سازمانهای مختلف در کار آن وجود داشته است. به طور کلی آن ایدهآلی که ما منظورمان بوده زمانی محقق میشود که نهادهای حاکمیتی با هم تعامل داشته باشند و اجازه بدهند سینما استقلال خودش را داشته باشد. نمیشود هنرمند را مجبور کرد فقط حرف و دیدگاه خاصی را بیان کند. ما در تمام سالهای پس از انقلاب دورههای مختلفی را از سر گذراندهایم اما نهایتش این میشود که مثل امروز با ریزش مخاطب مواجهیم. الان در 200 شهر سالن سینمایی وجود ندارد و 120 سینما در اختیار نهادی خاص است که اگر با فیلمی موافق نباشد اکرانش نمیکند. اما مخالفانی هم هستند که میگویند سینماگران ما توانایی جذب مخاطب را ندارند. نه، این نگاه را قبول ندارم. تصدیگری دولت و سانسور، سینمای ایران را فلج کرده است. شما این مشکلات سینمای کشور در جذب مخاطب را در مسائلی چون ممیزی میدانید یا ضعف بخش خصوصی؟ اتفاقا بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه در ایران وجود ندارد. ما یک سینمای دولتی داریم و بدون تعارف بسیاری از کسانی که از دولت پول نمیگیرند هم به نوعی تحت تاثیر فرامین دولتی هستند. سینمای کمدی ما تقریبا نابود شده و جای سینمای اکشن هم واقعا خالی است. سینمای تاریخی ما کجاست؟ حتی سینمای ما با ادبیات ارتباط درستی ندارد. البته هنرمند تا نتواند استقلال خودش را داشته باشد، نمیتواند کار کند. یکی از شعارهای وزارت ارشاد در دولت یازدهم همین نزدیکی سینما و بخش خصوصی بود. امروز فکر میکنید دولت روحانی در تحقق این شعار چقدر موفق بود؟ من تمام دولتها را در تداوم همدیگر میبینم و معتقدم این اتفاقی که شعارش داده شده هنوز نیفتاده است. سینمای ما کماکان دولتی است و هنوز اکثر سینماگران به پولهای دولتی وابستهاند تا بتوانند فیلم بسازند. به نظرم این رویهای که ما پیش گرفتهایم تکرار همان شرایط قبلی است و تغییری ایجاد نشده است. همین چندی پیش جشنواره بینالمللی فجر برای اولینبار به صورت مستقل برگزار شد. این فرآیند جدا کردن بخش ملی و بینالمللی را موفق ارزیابی میکنید؟ خیر، اصلا؛ انگار همهاش یک جوری شوخی بود. کمتر کسی از این جداسازی و مستقل کردن فیلمهای بخش بینالملل راضی بود و حتی خودتان هم دیدید که مطبوعات هم پوشش مناسبی از این جشنواره ارائه ندادند. ظاهرا نگاه مسئولان این بود که با جدا شدن بخش بینالملل هم فیلمهای ایرانی در جشنواره فجر بهتر دیده میشوند و هم بخش بینالملل وجهه بیشتری پیدا میکند. هرچند شاید نوعی آزمون و خطاست. به نظر من سینمایی که میخواهد به سمت بینالمللی شدن برود باید ساز و کار ویژه خودش را داشته باشد. این کار به نوعی بیارزش کردن تولیدات داخلی بود. ما سالها جشنوارهای داشتیم که حاصل کار سینماگران داخلی بود و در کنارش برخی آثار کشورهای دیگر را هم پخش میکردیم و با این وضعیت مشکلی نداشتیم. من یک سال به جشنواره کن رفتم و از نزدیک به شیوه برگزاریاش دقت کردم. از این نظر جشنوارهای که امسال در کشور ما به اسم بینالمللی برگزار شد در قیاس با آنها فقط یک شوخی بود و بس. ضمن اینکه مسئولان ما هنوز در انتخاب فیلمهای خارجی با سانسورهای زیادی مواجهند و نمیتوانند بسیاری از آثار خوب سینمای جهان را به این جشنواره دعوت کنند. به عنوان پرسش پایانی، فکر میکنید چرا سینمای امروز ما به یک سینمای بیقهرمان بدل شده و نمیتواند همچون گذشته مخاطب جذب کند؟ من هم با شما موافقم. ما در کنار دیگر ذائقههای سینمایی به این نوع سینما هم نیاز داریم و همین نبود آن شاید باعث شده بخشی از مخاطبمان را از دست بدهیم. اگر به طور مشخص بخواهم بگویم چرا این اتفاق افتاده، فکر کنم باید وارد یک بحث مفصل و پیچیده بشویم. اما یک علتش این است که شاید سینماگران ما در ساخت شمایل یک قهرمان خیلی موفق نبودند. یک علتش هم این است که قهرمانهایی که در فیلمها ساخته شدند و به مردم معرفی شدند کمتر از جنس مردم بودند. بهطور مثال در یک دورهای مثل جنگ تحمیلی که مصائب بسیاری را بر مردم کشورمان تحمیل کرد ما فقط به ارائه یک تصویر خاص از جنگ اکتفا کردیم که به مرور برای مردم هم تکراری شد. در حالی که میتوان به همه ابعاد خوب و بد جنگ هشت ساله نگاه کرد و دربارهاش فیلم ساخت و مشکلاتش را بررسی کرد. این شد که مردم خیلی از این قهرمانها را پس زدند و با آنها ارتباط حسی خوبی برقرار نکردند. چون فکر میکردند قهرمانها از جنس خودشان نیستند. همین شد که فیلمسازها هم دیگر تمایل چندانی به ساخت چنین فیلمهایی ندارند و دولتها هم کمتر از گذشته از آن استقبال میکنند. (ایسنا به نقل از روزنامه قانون)
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 12:26 | شماره خبر : 1958185766096916557 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]
صفحات پیشنهادی
سانسور سينمای ايران را فلج كرده است |اخبار ایران و جهان
سانسور سينمای ايران را فلج كرده است جمعیتی هستندکه به جرياني خاص وصل بوده و علاقهمندند که حتی هنرمندان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کنند متاسفانه بنا به آن چیزی که اسمش را مصلحت گذاشته ایم درباره مشکلات جامعه کمتر صحبت ميشود کد خبر ۵۰۳۸۰۶ تاریخ انتشار ۰۶ خرداد ۱۳۹۴انتقاد فرهاد اصلانی از سانسور در سینما
انتقاد فرهاد اصلانی از سانسور در سینمایک بازیگر مشهور سینمای ایران میگوید دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است تصدیگری دولت و سانسور سینمای ایران را فلج کرده است تاریخ انتشار چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۰۰ روزناسینمای ایران به نگاه درست و شرایط اصولی نیاز دارد/ نیمی از موفقیتم را مدیون پدرم هستم
کامران تفتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران سینمای ایران به نگاه درست و شرایط اصولی نیاز دارد نیمی از موفقیتم را مدیون پدرم هستم سینمای جهان در حال نزدیک شدن به واقعیت است و فاصله گرفتن را بطن جامعه سبب کنار رفتن و پذیرفته شدن میشود باشگاه خبرنگاران کامران تفتی بازیگر سینما و«ناهید» ایستاده تشویق شد/ آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن
ناهید ایستاده تشویق شد آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده در دو نوبت نمایش در جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم روز شنبه 26 اردیبهشت&zwnاز برگزاری هفته پژوهش سینمای ایران تا اجرای یک نمایش
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱ ۰۶ هفته پژوهش سینمای ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا نخستین هفته پژوهش سینمای ایران از 2 تا 5 خرداد در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار میشود معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران با توجه به ضرورتانتقاد بازیگر مشهور از سانسور در سینما |اخبار ایران و جهان
انتقاد بازیگر مشهور از سانسور در سینما یک بازیگر مشهور سینمای ایران میگوید دولت قبل مدام از عدالت و مهرورزی حرف میزد ولی حالا فسادهای اقتصادی و سوءمدیریتش هویدا شده است تصدیگری دولت و سانسور سینمای ایران را فلج کرده است کد خبر ۵۰۳۸۷۴ تاریخ انتشار ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۳راهیابی 30 فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی شهر
راهیابی 30 فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی شهر 30 فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره شهر اعلام شدند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر 30 فیلم سینمایی در بخش مسابقه سسهم سينماي ايران از جشنواره كن «لب ساحل» است!
سهم سينماي ايران از جشنواره كن لب ساحل است جشنواره فيلم كن به نيمههاي راه خود رسيده است و دوباره حساسيتها نسبت به سفر بيبهره قافله سينماي ايران به فرانسه و سواحل زيبايش زياد ميشود ايران يكي از ضعيفترين حضورهاي خود را در اين جشنواره و بازار جنبياش تجربه ميكند و با تعللورایتی از «ناهید» نوشت/ صدایی ارزشمند از همسرایی سینمای ایران
نقد فیلمهای کن ورایتی از ناهید نوشت صدایی ارزشمند از همسرایی سینمای ایران شناسهٔ خبر 2582402 - یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۴ هنر > سینمای جهان ورایتی در نقدی بر فیلم ناهید آن را یک صدای ارزشمند از همسرایی سینمایی ایران درباره موضوع زنان میداند به گزارش خبرگزاری مهبررسی سینمای دهه شصت ایران توسط انجمن منتقدان
بررسی سینمای دهه شصت ایران توسط انجمن منتقدانانجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به بهانه انتشار دو کتاب سینمایی نشست تخصصی بررسی سینمای دهه شصت ایران را برگزار می کند به گزارش خبرگزاری فارس به بهانه انتشار دو کتاب "گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی" و "سینمایبا حضور عوامل فیلم محمد(ص) نمایشگاه عکس،عکاسان سینمای ایران افتتاح میشود
با حضور عوامل فیلم محمد ص نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران افتتاح میشودآیین افتتاح نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران با حضور بازیگران و عوامل فیلم محمد ص افتتاح میشود به گزارش خبرگزاری فارس ایین افتتاحیه نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران 25 اردیبهشت ماه ساعت 17 در باغ موزه قصربرگزاری نخستین «هفته پژوهش سینمای ایران» در تهران
برگزاری نخستین هفته پژوهش سینمای ایران در تهران شناسهٔ خبر 2586441 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۱۷ هنر > سینمای ایران هفته پژوهش سینمای ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود به گزارش خبرگزاری مهر نخستین هفته پژوهش سینمای ایران از ۲ تا ۵ خرداد در تالار استاد شهنازسينماي ناكام ايران خلاف 175 غواص شهيد ايراني شنا ميكند
سينماي ناكام ايران خلاف 175 غواص شهيد ايراني شنا ميكند سينماي ايران ناكام است اين يك واقعيت تلخ است اما نه به تلخي فاجعه سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران به دست ناو امريكايي فاجعه كشتار مردم خرمشهر محاصره ايران تلفات سنگين انساني ناشي از قحطي اواخر دوره قاجار و نيز فاجعه زندهادعای یک تهیهکننده: 30 درصد اهالی سینمای ایران گرفتار اعتیاد!
زوال اخلاق در پشت صحنه فیلمهای ایرانی ادعای یک تهیهکننده 30 درصد اهالی سینمای ایران گرفتار اعتیاد تاریخ انتشار جمعه 25 اردیبهشت 1394 ساعت 14 32 | شماره خبر 1943515603717962522 تعداد بازدید 2 پ پ امیرسماواتی تهیه کننده و سعید سهیلی کارگردان سینما مهمان شبکه خبر سیما شدندارتقای سینمای ایران در گرو ارتباط پژوهشگران و سینماگران است | خبرگزاری ایلنا
مدیرعامل خانه سینما ارتقای سینمای ایران در گرو ارتباط پژوهشگران و سینماگران است مدیرعامل خانه سینما گفت ارتباط مداوم میان بخش عملی و اجرایی با بخش پژوهش و دانشگاهی یکی از نکات مهمی است که میتواند موجب ارتقای سینما ایران شود به گزار ش خبرنگار ایلنا مجید سرسنگی در اولین روز هفتاکران «ناهید» در سالن دبوسی جشنواره کن/نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایران
اکران ناهید در سالن دبوسی جشنواره کن نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایرانروز گذشته شنبه 26 اردیبهشتماه فیلم سینمایی ناهید اولین ساخته بلند آیدا پناهنده طی دو نوبت نمایش در سالن دبوسی جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری فارس آفرهاد فخرالدینی در اولین روز بازگشایی ارکستر ملی: «ارکستر ملی» توجه ویژهای به تکنوازهای ایرانی خوا
فرهاد فخرالدینی در اولین روز بازگشایی ارکستر ملی ارکستر ملی توجه ویژهای به تکنوازهای ایرانی خواهد داشتارکستر ملی ایران که بیش از دو سال از تعطیلی اش میگذرد سر انجام امروز بازگشایی شد و اولین جلسه تمرین خود را به رهبری فرهاد فخرالدینی برگزار کرد به گزارش خبرگزاری فارس به نقل-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها