تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804897171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش سرمایه‌ها ساماندهی شد/ ساختاری تازه برای جلوگیری از درز اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس:
افزایش سرمایه‌ها ساماندهی شد/ ساختاری تازه برای جلوگیری از درز اطلاعات
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از ایجاد ساختاری تازه در فرایند اعلام افزایش سرمایه شرکت‌ها با هدف ساماندهی و جلوگیری از درز اطلاعات خبر داد.

افزایش سرمایه ها ساماندهی شد/ساختاری تازه برای جلوگیری از درز اطلاعات/اتو نشر
به گزارش گروه اقتصادب باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، غلامرضا ابوترابی، با اشاره به عملیاتی شدن انتشار مستقیم اطلاعات ناشران از اول خرداد، اظهار داشت: در پی آغاز این رویه و به دلیل اهمیت موضوع افزایش سرمایه شرکت ها و بروز شایعات متعدد، مقرر شده از این پس افزایش سرمایه ها هم با ساختار تازه و برنامه مشخصی اطلاع رسانی و اجرا شود.


وی ادامه داد: تاکنون فرایند عملی شدن افزایش سرمایه ها به این صورت است که بعد از مصوبه هیات مدیره ، گزارش توجیهی تهیه و به حسابرس و بازرس ارایه می شود تا به همراه اظهارنظر وی و سایر مدارک به سازمان بورس ارسال گردد و  در صورت تایید ، مجوز افزایش سرمایه صادر شود.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این فرایند که گاه با حرف و حدیث هایی هم مبنی بر وجود رانت اطلاعاتی و شایعات بی اساس و جهت دار همراه است، درز اطلاعاتی هم وجود دارد . علاوه بر این گاه ماه ها بین اظهارنظر حسابرس و ارایه درخواست مجوز از سازمان بورس می گذشت ولی خبری از عملی شدن افزایش سرمایه نمی شود.


ابوترابی با اشاره مفاد بند ب ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان و لزوم افشای فوری اطلاعات مهم تاکید کرد: طبق این ماده، ناشران اوراق بهادار موظف به افشای فوری اطلاعات مهم درخصوص تصمیمات و شرایط مؤثر بر ساختار سرمایه و تأمین منابع از جمله افزایش یا کاهش سرمایه ناشر یا شرکت های تحت کنترل است. 


وی افزود: بنابراین موضوع افزایش سرمایه شرکت ها ساماندهی شده و از این پس در صورت وجود چنین برنامه ایی در شرکت اصلی و زیرمجموعه ها، مدیران ارشد مانند مدیرعامل و مدیرمالی موظف به اطلاع رسانی فوری هستند. بر همین اساس در دو مطقع مهم و شامل تأیید گزارش توجیهی هیأت مدیره و اظهارنظر حسابرس و بازرس، باید تصمیمات و نتایج حاصله بلافاصله از طریق کدال اطلاع رسانی شود تا همگان در جریان باشند. 


مدیرنظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ادامه داد: همچنین هنگام اقدام هیأت مدیره شرکت ها برای عملی کردن افزایش سرمایه تفویض شده، باید موارد از طریق سامانه کدال اعلام شود.


ابوترابی با تاکید بر اینکه طی فرایند افزایش سرمایه به منزله نهایی شدن این موضوع نبوده و فقط برای اطلاع فعالان از اخرین برنامه های در جریان شرکت ها هست، تصریح کرد: با این اوصاف مدیران شرکت ها در صورت اعلام عمومی افزایش سرمایه ، موظف به افشاء فوری هستند . چرا که متاسفانه گاه مشاهده شده عده ایی خاص با هدف تامین منافع خود یا گروهی مشخص، از وجود برنامه افزایش سرمایه سخن می گویند اما زمان مشخص می کند که چنین تصمیمی وحود نداشته است.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه سهامداران به نکات فوق، ادامه داد: با این همه موضوع افزایش سرمایه شرکت ها که بخش مغفول مانده ای بود از این پس دارای ساختار مشخصی می شود و مسئولیت ناشران را در این مورد مشخص می کند.
 
ابوترابی در خاتمه به بورس پرس گفت: با همکاری و هماهنگی با اداره ثبت شرکت ها ، اقداماتی هم برای کاهش زمان نهایی شدن ثبت افزایش سرمایه شرکت ها در حال انجام است و در این میان فرایند بکاری ثبت الکترونیکی افزایش سرمایه ها در حال انجام بوده اما برای نهایی کردن آن به زمان نیاز دارد.
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه بورس انرژی
شاخص فرابورس به پله 711 واحدی سقوط کرد




۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن