تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از روش‌های هایتک و اولتراهایتک درمدیریت آب |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ضرورت استفاده از روش‌های هایتک و اولتراهایتک درمدیریت آب
کد خبر: ۵۰۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ - 01 June 2015


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت استفاده از روش های هایتک و اولتراهایتک در زمینه مدیریت و حفظ آب،گفت: استفاده از روش های نوین باید برای تولید بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خانه ملت؛ عباس رجائی صبح امروز دوشنبه(11 خرداد) در سومین سمپوزیوم بین المللی مهندسی محیط زیست و منابع آب با اشاره به راندمان آبیاری در بخش کشاورزی گفت: آمارهایی که چندان هم قابل اعتماد نیستند نشان میدهد که ما بین 35 تا 40 درصد راندمان آبیاری داریم که چندان خوب نیست از طرفی در حوزه آب شرب نیز که با هزینه های بسیار سنگینی تولید می شود مشکلات  و کمبود هایی وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود:زمانی،ما پیشرقت قابل توجهی در زمینه سد سازی داشتیم که در زمان خود قابل ملاحظه بوده اما ابعاد زیست محیطی بلندمدت آن را بررسی نکردیم،به طوری که اکنون سهم زیست محیطی شبکه‌های فنی به ویژه در تالابها با مشکل مواجه شده و نقاط بحرانی بسیاری در زمینه تولید ریزگرد داریم.

رجائی ادامه داد: اکنون 6 میلیون هکتار نقاط بحرانی تولید ریزگرد در کشور داریم که این مقدار بسیار زیاد است.

وی با توجه به راه حل های کارآمدی که در زمینه مدیریت و حفظ آب می توان داشت،گفت: دراین زمینه دانشگاهها می توانند به عنوان منبع تولید دانش دراین راستا وارد شده و مرکز قانون‌گذاری و اجرایی کشور باید با دانشگاه متصل شود.

این نماینده مردم در مجسل نهم، ادامه داد: ما باید روش های هایتک و اولتراهایتک را مورد استفاده قرار دهیم ، به عنوان مثال با استفاده از کنتور حجمی آب تا 20 درصد بهبود راندمان آب داشته باشیم تا از این روش آب را به صورت حجمی مصرف کرد.

وی تاکید کرد:برای مدیریت تامین آب و آبهای مرزی مشترک اکنون طبق دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی منابعی اختصاص داده شده، بنابراین مسئولان باید با سرعت از این منابع  استفاده  کنند.

رجائی افزود: در بخش استفاده از آب دریا نیز نباید بیشتر از این از آب شیرین کنها استفاده کرد چرا که با تولید پسابهای آلوده و تغلیظ شده و مشکلات دیگر اعم از هزینه بسیاز زیاد موجب به خطر افتادن محیط زیست دریا خواهد شد.

وی دراین سمپوزیوم با اشاره به راه حل های دیگر استفاده از منابع آبی گفت:باران افزایی، واردات آب و واردات آب مجازی، روشهای کاهش  تبخیر و هدر رفت آب، استفاده از آب بدست آمده در فصول دیگر  و جمع آوری و تزریق آن، حل مشکل پروانه های چاههای آب کشاورزی، اصلاح الگوی کشت که با برنامه ای که ما دنبال می کنیم کاهش مصرف 20 تا 25 درصدی خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از طرف دیگر توسعه کشت گلخانه ای را می توان دنبال کرد بطوریکه اگر 1 میلیون هکتار گلخانه هوشمند سولار داشته باشیم علاوه بر تولید 20 میلیون شغل پایدار غذای 60 میلیون نفر را نیز تامین کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان ما اعتقاد به جزم گرایی در حوزه آب نداشته، بلکه با چنین راه حل هایی می توان مشکلات در حوزه آب را برطرف کرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن