تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819990495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفار هرندي:جشنواره جم منزلگاه حركت به سوي سينماي مطلوب است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صفار هرندي:جشنواره جم منزلگاه حركت به سوي سينماي مطلوب است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به مناسبت برگزاري نخستين جشنواره فيلم كوتاه جوانه‌هاي مقاومت "جم" از اين جشنواره به عنوان منزلگاهي مطمئن براي حركت به سوي سينماي مطلوب ياد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدحسين صفار هرندي در پيام خود آورده است: هنر دفاع مقدس و پايداري مهمترين شاخصه هنر پس از پيروزي انقلاب اسلامي است. تعبير رهبر معظم انقلاب از دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه اوج افتخار تاريخ معاصر، ضرورت توجه زبان هنر به اين مقوله را تبيين كرده و وظايف هنرمندان و مديريت فرهنگي را در اين عرصه بيش از پيش خطير مي‌سازد.

در بخشي ديگر از پيام وزير ارشاد آمده است: در جهان امروز نيز شاهديم كه بيداري اسلامي ملهم از جوهره مقاومت و هويت دفاع مقدس ماست. قطعاً سينماي پايداري و مقاومت بخش مهمي از سينمايي است كه به عنوان سينماي مطلوب از آن ياد مي‌كنيم و بايد به سمت آن حركت كنيم.

در ادامه پيام مي‌خوانيم: برگزاري نخستين جشنواره سراسري فيلم كوتاه جم همزمان با سالروز فتح خرمشهر و روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي از جمله حركت‌هاي نوآورانه و جديد است كه با عنايت به رويكرد اصلي آن به جوانان فيلمساز و خلاق مي‌تواند منزلگاهي مطمئن براي حركت به سوي سينماي مطلوب قلمداد شود.

صفار هرندي در پايان اين پيام از برگزاركنندگان و دست‌اندركاران جشنواره جم تشكر و براي تمام فيلمسازان حاضر در جشنواره آرزوي موفقيت كرده است.

محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد نيز به نخستين جشنواره فيلم كوتاه جم پيام داد. در اين پيام آمده است: جوانه‌هاي مقاومت پايايي و پهلواني از زماني كه تاريخ اين كهن ديار ديرپاي را مي‌شناسد، در گلستان زندگي اين مردمان بلندآوازه و چكامه‌خوان عشق و نجابت همواره شكوفا و پويا بوده است.

وي ادامه داده است: چندانكه اين سرزمين پاك‌نهاد عليرغم هنگامه‌هاي مكرر هجوم و تلاطم كج‌انديشان و متجاوزان براي ايلغار خاك ذره‌اي از اراده افلاكي خويش را نباخته و راست‌قامت ايستاده است. از خليج مواج هميشه فارس تا وسعت آبي مازندران، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب اين مام ميهن همواره پويا و پايدار بوده و بر فرزندان گرد و دلاور خود باليده است.

در بخشي ديگر از پيام جعفري جلوه به جشنواره جم مي‌خوانيم: به راستي چگونه مي‌توان اوج اين پهلواني را در هشت سال حماسه جاويدان مردم ايران ناديده گرفت؟ كه در آوردگاهي نابرابر اين ملت نه تنها اراده افلاكي خويش كه ذره‌اي از خاك گهرخيزش را نيز از كف نداد.

وي نوشته است: و اين همان اوج شكوفايي جوانه‌هاي مقاومت است، ايران سربلند اسلامي با سروش الهي مرد اسطوره‌اي شرقي تاريخ يعني همان امام بر دل‌ها نشسته در آستانه نوراني جماران به واسطه لبيك جوانان و دلاورمردمان خود ديوان شعر مقاومت تاريخ را در امتداد واقعه سترگ عاشورا با غزل عشق و جنون تمام كرد و عاشقانه سرود چو ايران نباشد تن من مباد.

معاون سينمايي وزير ارشاد در پايان پيام خود آورده است: و چه زيباست به نظاره نشستن جشنواره فيلم جوانه‌هاي مقاومت "جم" در فراروي چشم‌هاي بيدار فيلمسازان سرزمين حماسه و پايداري.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن