تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834470384
فیلمی که قدرش دانسته نشد
واضح آرشیو وب فارسی:الف: فیلمی که قدرش دانسته نشد
بخش فرهنگی الف، 7 خرداد 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۵
موضوع فیلم بسیار جسورانه و بهروز است. واقعاً در زمانهای که بسیاری از روشنفکران قصد دارند مردم را از بطن جامعه و حمایت از دولت و کشورشان منتزع کنند ساخت چنین فیلمی جای قدردانی بسیار دارد.به گزارش مشرق، فیلم روباه به کارگردانی بهروز افخمی، از روز چهارشنبه ۲۷ اسفند در سینماهای تهران اکران شد و در مدت ۳۸ روز، مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان فروخت (۲۸۵ میلیون در پانزده سینمای تهران و ۱۴۰ میلیون تومان در ده سینمای شهرستانها). ذیلاً نقد این فیلم تقدیم خوانندگان میشود.********«روباه» یک فیلم جاسوسی است که به موضوع ترور دانشمندان هستهای میپردازد، فیلمی خوشساخت و غافلگیر کننده که توسط یکی از متبحرترین کارگردانهای سینمای ایران در این ژانر، نوشته و کارگردانی شده است. از آنجا که تماشای فیلمهای جاسوسی به هوش و حواس بیشتری نیاز دارد لذا خلاصه داستان فیلم با جزئیات بیشتری ارائه میشود.***خلاصه داستانمنصور (بابک حمیدیان) توسط مأموران اطلاعات به فرماندهی مرتضی کامرانی (آرش مجیدی) شناسایی میشود اما میگریزد. او به یک جاسوس اسرائیلی به نام یوهان (جلال فاطمی) کمک میکرده است اما ساعتی بعد، توسط او به قتل میرسد. مأموران رد جاسوس را گم میکنند. او از این پس، از یک پیک موتوری به نام حمید مفتون (حمید گودرزی) استفاده میبرد؛ مردی که با همسرش سعیده (مرجان شیرمحمدی) زندگی میکند و تولد فرزندش را انتظار میبرد. مرتضی و یوهان، روزانه چندین عملیات تعقیب و مراقبت انجام میدهند. یوهان که فارسی را به خوبی صحبت میکند در جواب سؤال حمید، ادعا میکند که «شرخر» است و پول بازندگان قمار را وصول میکند.
مأموران عکس یوهان را از یک عابر بانک مییابند و میفهمند که او برادر بنیامین نتانیاهو است و برای یک عملیات فوق سرّی از سوی «یگان تکاوران ستاد کل» (سایِرِت مَتکل Sayeret Matkal) به ایران آمده تا با انجام یک ترور، مانع از پیشرفت گفتوگوهای هستهای شود. این سازمان مستقیماً از نخست وزیر دستور میگیرد و فعالیت آن از موساد جدا است. مرتضی خبر میدهد که به علت مخالفت امریکا با ترور دانشمندان هستهای، نخست وزیر اسرائیل از این سازمان و مشخصاً از برادرش برای این عملیات استفاده کرده تا باعث خروج ایران از گفتوگوهای هستهای شود.مأموران به کمک ردیابی موبایلهایی که در آنها کلمات «ساعت و ایستگاه» وجود دارد حمید را مییابند. او که از ماجرا بیاطلاع است با توضیحات مرتضی، با آنها همکاری میکند و با استعمال گوشی و میکروفون، به فعالیت خود با یوهان ادامه میدهد. اما از قضا یوهان قصد دارد در این روز عملیات اصلی را انجام دهد. حمید متوجه میشود و با یک دعوای ساختگی، از او جدا شده و میرود. مأموران با دانشمند مورد نظر که در آن کوچه سکونت دارد تماس میگیرند که از خانه بیرون نیاید.عکس این جاسوس هستهای در روزنامهها منتشر میشود. لذا یوهان، دیگر نمیتواند آزادانه عبور کند. او برای آخرین بار با حمید تماس میگیرد تا یک وانت برایش بخرد. سپس از او درخواست میکند تا با هم به ترکیه بروند و حمید نیز با اجازۀ مرتضی در معیت همسرش با این جاسوس همراه میشود. یوهان در نزدیکی مرز، مکان قرار را به رابط خود، مخابره میکند. بلافاصله بعد از این کار، مأموران او را دستگیر کرده، فرد دیگری را در مکان قرار که یک رستوران است جایگزین میکنند. فرد رابط، که عکس سلفی این سه نفر را که یوهان گرفته بود دیده است آنها را در رستوران شناسایی میکند. لحظاتی بعد مأموران برای بررسی اوراق شناسایی وارد رستوران میشوند و یوهان ظاهراً به آنها شلیک میکند تا بگریزد. او پس از کشتن چند مأمور و از جمله حمید و سعیده، خودش نیز کشته میشود. فرد رابط پس از دیدن جنازۀ او خارج میشود.مرتضی در نقش راوی خبر میدهد که با این کار، یوهان یک مرده به حساب آمد. او در زندان، نام سایر جاسوسان اسرائیل در خاورمیانه را افشاء کرد و ۵۳ نفر از آنها دستگیر شدند و چند نفر نیز خودکشی کردند. در تیتراژ پایانی، مرتضی کامرانی را میبینیم که در حال پرواز با «پارا گلایدر» است.***نقد و نظرروشنفکران ایرانی، گوئیا در کوه قاف زندگی میکنند و از مردم منتزع هستند. اغلب سینماگران وطنی نیز در فضاهای خیالی خودشان سیر میکنند و به مسائل روز کشورشان بیاعتنایند. اما با این اوصاف، بهروز افخمی با فیلم روباه به یکی از موضوعات روز کشورمان قدم گذاشته است؛ ترور دانشمندان هستهای؛ موضوعی که جا داشت حداقل ده فیلم سینمایی دربارۀ آن ساخته شود. شاید بنده که بیست سال قبل شاگرد اولین شهید هستهای ـ دکتر مسعود علیمحمدی ـ در دانشگاه تهران بودهام نیز در این خصوص کوتاهی کردهام.یادم میآید که سال ۱۳۸۸ که این عزیز به شهادت رسید اقبال دانشآموزان به رشتۀ فیزیک و به خصوص گرایش هستهای زیاد شد. این البته، اثر شهید و شهادت است اما سؤال در این است که آیا سینماگران ایرانی، دین خود را به کشورشان پرداختهاند؟ جواب به طور عموم، منفی است. هرچند که برخی سینماگران مانند جناب حاتمیکیا را باید از این دایره بیرون گذاشت. سینمای مستند البته وظیفۀ خود را تا حدّ زیادی ادا کرده و به شهدای هستهای پرداخته است. اما اصولاً اقبال مردم به سینمای مستند، کمتر است. بگذریم از اینکه بسیاری از مستندسازان حتی حاضرند برای چنارهای خیابان ولیعصر تهران فیلم بسازند اما از موضوعات روز کشورشان سخنی نگویند.
دوازدهمین فیلم بهروز افخمی به تهیه کنندگی محمد پیرهادی، یک فیلم جاسوسی بهروز است. از قضا اکران این فیلم در نوروز با مذاکرات هستهای در لوزان مصادف شد. به نظر میرسد که فیلم افخمی توانسته است که یکی از گزینههای روی میز، یعنی اخلال صهیونیستها در روند مذاکرات را به زبالهدان بیاندازد. و این، یکی از کارکردهای سینما است که دولت امریکا بعد از جنگ دوم جهانی از آن استفاده شایانی برده است. اما چرا ما از آن غافلیم؟ یک تانک تیـ۷۲ حدود دو میلیون دلار (هفت میلیارد تومان) قیمت دارد.با این بودجه میتوان هفت فیلم مانند روباه ساخت که بتواند بسیاری از دشمنان را خلع سلاح کند و مانع از وقوع بسیاری از جنگها شود. باز هم میپرسم که چرا ما از این سلاح فرهنگی غفلت داریم؟ بسیاری از سینماگران هالیوود سالانه در دهها فیلم سفارشی اشتغال دارند و شرم نمیکنند اما هنرمندان ما از اینکه متهم شوند که در یک فیلم همسو با جمهوری اسلامی بازی کردهاند خوف دارند. کافی است رهبران ایران و امریکا را با هم مقایسه کنید تا عمق فاجعه را دریابید. ما و امریکاییها با کشور عراق جنگیدیم.رزمندگان ما به فرمان امام خمینی(ره) با در مقابل نظامیان بعثی ایستادند، اما امریکاییها به فرمان جورج بوش یک میلیون نفر از مردم عراق را کشتند تا بتوانند صدام را بکشند!! کسی که ولایت یک فقیه عادل را نپذیرد غیرت خداوند او را وامیدارد تا ولایت یک ظالم فاسق را گردن نهد. عبدالله بن عمر که در مسجد با دست علی(ع) بیعت نکرده بود لاجرم شبانه با پای حجاج بیعت کرد در حالیکه این ظالم خونریز در حال صرف غذا بود.بنده اصلاً نمیگویم سینماگران وطنی، بایست فیلم سفارشی بسازند اما سؤال بنده در این است که چرا سینماگران ما تا اینقدر از مردم دور ایستادهاند؟ آیا سریال مختارنامه، سفارشی بود؟ یکی از رزمندگانی که حدود چهار سال در سوریه جنگیده است مؤکداً از تأثیر این فیلم در تربیت رزمندگان سوری خبر میداد و میگفت: عربها با تماشای سریال مختار به شوق میآیند، توبه میکنند و به خط مقدم جبهه میپیوندند. اکنون بگذریم از این قصه که سر دراز دارد. ***اقتباساتروباه در بدو امر مخاطبان پیگیر سینما را به یاد فیلم بیست سال قبل همین کارگردان، روز شیطان (۱۳۷۳) میاندازد. افخمی، فیلمنامۀ روز شیطان را از رمان پروتکل چهارم (۱۹۸۴) نوشتۀ فردریک فورسایت (نویسندۀ روز شغال) اقتباس نموده و آن را به خوبی، بومی کرده بود. در آن فیلم آتیلا پسیانی به عنوان مأمور خارجی، قصد دارد یک بمب اتمی را روز سیزده به در، در تهران منفجر کند. این فیلم خوش ساخت و تماشایی، بارها از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده و مخاطبان زیادی داشته است هرچند که در اکران سینماها، شکست خورد. همچون فیلم بازمانده (۱۳۷۴) ساختۀ سیفالله داد و...افخمی فیلم روباه را بر اساس طرحی از خودش ساخته و از مشورتهای یکی از مأموران وزارت اطلاعات به نام مرتضی اصفهانی نیز بهره برده است. آنطور که افخمی میگوید سکانس پایانی فیلم روباه (نمایش قتل در رستوران) در پروندۀ دیگری واقعاً توسط مأموران وزارت اطلاعات اجرا شده و راهنمایی جناب اصفهانی بدین موضوع، سبب گشته تا او انتهای فیلمنامه را بدینطور تغییر بدهد. البته در انتهای فیلم نیش (۱۹۷۳) The Sting ساختۀ جورج روی هیل، صحنۀ مشابهی وجود دارد که رابرت ردفورد ظاهراً توسط پل نیومن کشته میشود تا طلبکار سمج، وی را رها کند و برود. لذا است که میبینیم که افخمی برای آنکه به سرقت هنری از این فیلم متهم نشود با نمایش قاب نسخۀ خانگی نیش در روباه، به آن فیلم ادای احترام کرده است (حمید، پولهایش را در جلد دی.وی.دیِ فیلم نیش، پنهان میکند).آنطور که افخمی خودش گفته است ایدۀ کلی روباه را از فیلم جکی براون (۱۹۹۷) ساختۀ تارانتینو گرفته است. در این فیلم زنی به نام جکی که مهماندار هواپیما است ناخواسته بین یک دلال اسلحه و پلیس گیر میافتد به طوری که نمیتواند جانب هیچکدام را بگیرد. اما او با لطایف الحیلی از دست آن دلال خشن نجات مییابد. تمرکز اصلی فیلم روباه نیز بر زن و شوهر جوانی است که ناخواسته و نادانسته به ماجرای یک جاسوس اسرائیلی وارد میشوند و حال باید به کمک مأموران اطلاعات از آن مهلکه نجات یابند.
به نظر میرسد که سابقة جناب جاسوس، از شائول موفاز برداشت شده است. او به سال ۱۳۲۷ در یک خانوادۀ یهودیِ اصفهانی در تهران به دنیا آمد. نام اصلی او شهرام مُفَضَّضکار (نقرهکار) است. آنها در سال ۱۳۳۶ به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. موفاز در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ فرماندۀ ستاد کل ارتش (مَتکَل) بوده است که یگان تکاوران (سایرت متکل) زیرمجموعۀ آن به حساب میآید.***محاسن و تمجیداتبا این اوصاف دیده میشود که فیلم افخمی نه تنها از واقعیت دور نیست بلکه از تجارب خوب گذشته نیز بهره برده است، چه تجربههای واقعی نیروهای امنیتی خودمان و چه از تاریخ سینما و چه از توانایی خود فیلمساز در نگارش و ساخت یک فیلم جاسوسی. موضوع فیلم ـ ترور دانشمندان هستهای برای اخلال در روند مذاکرات ـ بسیار جسورانه و بهروز است. واقعاً در زمانهای که بسیاری از روشنفکران قصد دارند مردم را از بطن جامعه و حمایت از دولت و کشورشان منتزع کنند ساخت چنین فیلمی جای قدردانی بسیار دارد.کارگردانی خوب افخمی و بازیهای آرش مجیدی و حمید گودرزی حائز تقدیر است، چیزی که متأسفانه داوران جشنواره فجر ندیدند.***ایرادها و نواقص۱. یوهان زبان فارسی را به روانی صحبت میکند و حمید نمیتواند بفهمد که او ایرانی نیست. لهذا چنین شخصیتی بهتر بود از یک خانوادۀ یهودیِ ایرانی باشد و نه برادر نتانیاهو. البته حدس میزنم که این تغییر برای آن صورت گرفته تا موجب وهن کلیمیان ایران نشود.۲. بازی جلال فاطمی به نظر بنده، خوب نبود و حتی میتوانم بگویم که انتخاب او نادرست بوده است. برای چنین نقشی بایست چهرهای باهوشتر با سن و سال کمتر، انتخاب میشد. چهرۀ پخمۀ جلال فاطمی به جاسوس نمیماند. قاعدتاً چنین نقشی باید خیلی مراقب اطرافش باشد اما او حتی در سر چرخاندن نیز مشکل دارد. گوئیا به وقت فیلمبرداری، به درد گردن دچار بوده است. جلال فاطمی که یک فیلمساز تحصیل کرده در امریکا است با فیلم خسته نباشید (۱۳۹۱) به عالم بازیگری وارد شد. نمیخواهم نقش او را با آتیلا پسیانی در فیلم روز شیطان مقایسه کنم ولی انتخاب افخمی و بازی پسیانی در آن فیلم، عالی بودند به قدری که مخاطب را مرعوب میکرد.۳. داستان فرعی (سارا در ایراوان) که برای نشانهگذاری انتخاب شده چندان وجهی ندارد و به داستان کمک نمیکند.۴. فیلمساز بایست به زندگی حمید و سعیده بیشتر میپرداخت و با تأخیر وارد قصۀ جاسوس میشد تا علاقۀ مخاطب به این زوج را برانگیزد.۵. حمید و سعیده برای تولد فرزندشان مراقبتهای ویژهای به خرج میدهند. مثلاً حمید به همسرش اجازه نمیدهد که سیگار بکشد. اما سعیده برای انجام عملیات آخر اسلحه حمل میکند و برای آن آموزش تیراندازی میبیند هرچند ما تصویری از آن نمیبینیم و به دیالوگ برگزار میشود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]
صفحات پیشنهادی
تصویر دیده نشده رضا عطاران و حمید فرخ نژاد در کلاس!
عکسی مربوط به 20 سال پیش رضا عطاران و حمید فرخ نژاد در کلاس های بازیگری حمید سمندریان را مشاهده کنید رضا عطاران ستاره این روزهای سینما در دهه 60 با فعالیت در عرصه تئاتر وارد دنیای بازیگری شد عطاران از اوایل دهه 70 کمتر در زمینه تئاتر فعالیت کرد و بیشتر تمرکز او روی کارهای تصویراز ظرفیت رسانهها در مذاکرات هستهای استفاده نشد
پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۶ حسن عابدینی - کارشناس رسانه - با اعتقاد بر اینکه از ظرفیت رسانهای کشور در مذاکرات هستهای به اندازه کافی استفاده نشد تاکید کرد که در فرصت باقیمانده با طراحی یک پیوست رسانهای میتوان از این ظرفیت استفاده بهتری کرد به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایتوقف ساخت فیلمی که به ضرر انگلیس بود!
تراز داره مهاجرت انگلستان به عنوان سرمایهگذار فیلم مترجم به کارگردانی حسین شهابی خواستار تغییر در فیلمنامه شد و به همین دلیل کارگردان فعلا این پروژه را متوقف کرده است به گزارش تراز حسین شهابی درباره دلایل توقف در تولید فیلم جدیدش با نام «مترجم» گفت سال گذشته مطی 20سال گذشته حتی یک مترمربع به فضاهای کتابخانه ای ابهر اضافه نشده است
مسوول امور کتابخانه های ابهر طی 20سال گذشته حتی یک مترمربع به فضاهای کتابخانه ای ابهر اضافه نشده است زنجان - ایرنا - مسوول امور کتابخانه های شهرستان ابهر گفت طی 20 سال گذشته حتی یک مترمربع به فضای کتابخانه های این شهرستان اضافه نشده است عبدالحسین بختیاری روز سه شنبه در گفت و گفیلمی که در جشنواره کن هو شد
فیلمی که در جشنواره کن هو شد عصر جمعه در جشنواره کن تماشاچیان فیلم گاس ونسنت به نام دریایی از درختان را هو کردند خبرآنلاین آخرین فیلم گاس ونسنت دریایی از درختان با بازی ماتیو مککانهی عصر جمعه در جشنواره کن به نمایش درآمد اما به جای تشویق تماشاچیان به هو کردن فیلم پرد«مردن به وقت شهریور» پایانی تحمیلی دارد/شخصیتها به درستی پردازش نشدهاند
جبار آذین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مردن به وقت شهریور پایانی تحمیلی دارد شخصیتها به درستی پردازش نشدهاند فیلم سینمایی مردن به وقت شهریور به کارگردانی هاتف علیمردانی با توجه به روز بودن موضوعش نتوانسته آن را به درستی پردازش کند جبار آذین منتقد سینما در خصوص فیلم سینماامام جمعه همدان: قدرشناسی از مفاخر حلقه مفقوده جامعه بشری است
امام جمعه همدان قدرشناسی از مفاخر حلقه مفقوده جامعه بشری است همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت قدرشناسی از مفاخر و بزرگان علمی و دینی حلقه مفقوده جامعه بشری است آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از مفاخر استان همدان اظهارآیتالله خاتمی در پاسخ به فارس فنآوریهای جدید جای کتاب را نمیگیرد/ برخی پیشنهادات اجرایی نشده است
آیتالله خاتمی در پاسخ به فارسفنآوریهای جدید جای کتاب را نمیگیرد برخی پیشنهادات اجرایی نشده استامام جمعه موقت تهران گفت حقیقت این است که پیرامون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور باید کار بیشتری صورت گیرد به خصوص از جانب صدا و سیما اما فنآوریهای جدیدی که در دنیا و ایران ما آمفعالیت مداحان سازماندهی نشده، غیرمجاز و قابل پیگرد است
مسئول سازمان بسیج مداحان فعالیت مداحان سازماندهی نشده غیرمجاز و قابل پیگرد است فراهانی گفت بهره برداریهای غیر مجاز از طرف برخی اشخاص مداح نما و درصدی سودجویی از عنوان مقدس مداحی مورد بررسی و غیر قانونی است محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان در گفتگو با خبرنگار قرآن وعترتمنتقدین ورایتی چه فیلمی از کن را پذیرفتند؟
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۴۶ فیلم کارول ساخته تد هاینس کارگردان آمریکایی از سوی منتقدین نشریه سینمایی ورایتی با کسب بالاترین نمره به عنوان بهترین فیلم کن 2015 انتخاب شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا کارول با بازی کیت بلانش و رونی مارا که بی شباهت به فیلمنخل طلایی کن به فیلمی از فرانسه رسید
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳ ۰۸ شصتوهشتمین جشنواره فیلم کن با اعطای جایزه نخل طلا به فیلم دیپان ساخته ژاک ائودیار از فرانسه به کار خود پایان داد به گزارش خبرگزاری داشنجویان ایران ایسنا مراسم اعطای جوایز شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن با اعطای جایزه نخل طلای این دوره بهباران مانع «پایتخت ۴» نشد
باران مانع پایتخت ۴ نشد تاریخ انتشار چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 10 33 | شماره خبر 1954578795520427436 تعداد بازدید 0 پ پ تهیه کننده سری چهارم مجموعه تلویزیونی پایتخت از تکمیل شش قسمت از این سریال خبر داد و گفت بیش از ۳۰ درصد از فیلمبرداری کار به پایان رسیده است الهام غفوپیامبر با وجود همسر جوان به حضرت خدیجه(س) وفادار بود/وقتی بهتر از خدیجه نصیب پیمبرنشد
حاج عبدالباقی پیامبر با وجود همسر جوان به حضرت خدیجه س وفادار بود وقتی بهتر از خدیجه نصیب پیمبرنشد یک استاد حوزه و دانشگاه گفت پیامبر به حدی به حضرت خدیجه وفادار بود که حتی سالها بعد از مرگ او هر گاه نام خدیجه را میشنید اشک در چشمانش حلقه میزد دکتر مریم حاج عبدالباقی در گفتخواب زمستانی، فیلمی پر از دیالوگ های چخوف وار!
خواب زمستانی فیلمی پر از دیالوگ های چخوف وار آثار نوری بیلگه جیلان به معنای واقعی کلمه اثری هنری قلمداد می شوند و آن خاصیت اصلی یک اثر هنری و درگیر کنندگی را دارند با مشاهده ی خواب زمستانی مخاطب با دنیای فیلم آمیخته می شودو در مرحله ای رادیکال تر دچار پرسش می شود برترین هافارس از اکران فیلمی ایرانی ـ لبنانی گزارش میدهد تبلیغات حزبالله در خدمت «ابوزینب»/مخالفان مقاومت د
فارس از اکران فیلمی ایرانی ـ لبنانی گزارش میدهدتبلیغات حزبالله در خدمت ابوزینب مخالفان مقاومت در برابر اکران فیلماین روزها لبنان در آستانه عید آزادسازی جنوب لبنان سینمای لبنان شاهد اکران فیلمی درباره مقاومت این کشور است که به داستان فاش شدن داستان شهادت یک استشهادی در آزادسازیعطایی در گفتوگو با فارس عنوان کرد مخاطبان «قدر ولایت» را در انتقال تاریخ امین دانستهاند/ رهنمودهای
عطایی در گفتوگو با فارس عنوان کردمخاطبان قدر ولایت را در انتقال تاریخ امین دانستهاند رهنمودهای امام و رهبری مبنای تولید کتاب استمدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری قدر ولایت گفت مخاطبان گفتهاند ما به مؤسسه قدر ولایت اعتماد داریم و این نشان میدهد مخاطبان ما را در انتقال تاریخ امیمسابقات قرآنی خنثیکننده تبلیغات سرد دشمن/انتظار قاریان از مسئولین سالها به طور کامل اجرا نشده
استاد ابوالقاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مسابقات قرآنی خنثیکننده تبلیغات سرد دشمن انتظار قاریان از مسئولین سالها به طور کامل اجرا نشده یک استاد قرآن گفت وهابیت علیه کشورمان تبلیغات منفی کرده و این محافل نورانی سبب خنثی کردن کارهای دشمنان در تضعیف جمهوری اسلامی ایران است-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها