تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813100302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتهام به جعل مدرک در آموزش و پرورش نشان بي سوادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۳ب.ظ)
مديرکل آموزش از راه دور در گفت و گو با موج: اتهام به جعل مدرک در آموزش و پرورش نشان بي سوادي است موج - مديرکل آموزش از راه دور با مطمئن خواندن سيستم آموزش و پرورش نسبت به ارائه مدرک اظهار کرد: در آموزش و پرورش مدرک جعلي وجود ندارد.
گودرز شاهمرادي مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با موج با اشاره به فعاليت اين مراکز گفت: مدارس از راه دور مکاني است براي افرادي که توانايي تحصيل حضوري را ندارند و دو گروه توانايي استفاده از اين امکان را ، يکي دانش آموزان لازم التعليم و ديگري گروه بزرگسالان هستند.
شاهمرادي با ذکر وظايف اين مراکز عنوان کرد: بخش عمده اين مراکز در دوره راهنمايي و متوسطه هستند، گرچه استفاده از اين امکانات در دوره ابتدايي هم در دستور کار است و اميدواريم در سال هاي آينده نيز اجرايي شود.
وي با بيان نحوه آموزش در اين مراکز خاطرنشان کرد: اکنون 1722 مدرسه آموزش از راه دور فعال در کشور داريم و قريب به 200 هزار دانش‌آموز يا فراگير تحت پوشش اين مدارس هستند؛ اما، اشکالي که مدارس از راه دور دارد کمبود معرفي ظرفيت هاي موجود در اين حوزه است، اين در حالي است که از سال 83 که شروع به آغاز کار کرديم افراد زيادي را به جامعه از اين طريق معرفي کرديم.
مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه هاي آينده اين حوزه گفت: در شرايط فعلي يک تفاهم نامه با نهضت سوادآموزي امضا کرديم، که در سال گذشته 9 استان وارد اين بحث شدند و سواي ماموريت اصلي، فعاليت هاي بسياري را در اين زمينه در دستور کار قرار داده ايم.
وي در ارتباط با بحث جعل مدرک تحصيلي در اين مراکز اظهار کرد: : کسي که تهمت مدرک جعلي در آموزش و پرورش را مي زند بي سوادي خود را نشان مي دهد و جعل به درون آموزش و پرورش ارتباطي ندارد، اما؛ زماني که نام جعل به ميان مي آيد يعني اصلي ترين مدارک در جريان هستند و تب مدرک تحصيلي هم بالا است و به خاطر همين موضوع به سراغ مدرک تحصيلي مي روند؛ اگر جعلي هم وجود دارد ما نيز تقاضاي رسيدگي به اين مسئله را از طرف مقامات قضائي داريم.
شاهمرادي در خصوص نظارت بر اين مدارس گفت: در مدارس ماهم مسائل تربيتي وجود دارد و ضوابطي نيز در آموزش و پرورش وجود دارد که اگر مدرسه اي به آن عمل نکند مي گوييم تخلف صورت گرفته است؛ در بحث آموزش از راه دور برنامه هاي جامع نظارت داريم که از جمله اين برنامه ها، نظارت همتا، نظارت تخصصي و نظارت عاليه است.
وي تصريح کرد: نظارت دقيق بر تمام فرايندهاي آموزشي وجود دارد و اين تبليغاتي که در بيرون وجود دارند براي مدارس از راه دور نيست براي آموزشگاه هايي است، که تعدادي از آن ها هم بدون مجوز به فعاليت پرداخته اند،که براي صحت مجوز آن ها بايد به سايت آموزش و پرورش رجوع کنند.
مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اشخاصي که مي خواهند از آموزش گاه ها براي کسب مهارت استفاده کنند، ابتدا به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنند و سپس با مشورت با کارشناسان مربوطه اقدام به ثبت نام کنند.
شاهمرادي در پايان درباره نوع مدرک و هزينه مدارس از راه دور عنوان کرد: مدرک مدارس از راه دور مساوي با اعتبار مدرک مدارس عادي است و شرايط را براي گيرندگان مدرک آسان نمي کند، سقف شهريه تهران براي هر واحد ثبت نامي نيز 14 هزار تومان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن