تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799493987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر آموزش و پرورش: فرآیند سنجش سلامت کلاس اولی ها الکترونیکی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر آموزش و پرورش: فرآیند سنجش سلامت کلاس اولی ها الکترونیکی شد شیراز- ایرنا- معاون وزارت آموزش و پرورش و رییس ستاد بازگشایی مدارس کشور گفت: فرآیند سنجش سلامت دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان الکترونیکی و به سامانه ثبت نام مدارس متصل شد.


به گزارش ایرنا علی زرافشان ، پنجشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: به این ترتیب زحمت خانواده ها را برای رفت و آمد کاهش می دهد.
رییس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش (پروژه مهر 94) گفت: والدین دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خرداد تا حداکثر پایان تیرماه به دبستان های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرآیند سنجش سلامت آنها صورت گیرد.
وی گفت:فرآیند سنجش سلامت این امکان را فراهم می آورد تا دانش آموزانی که ازنظرسلامتی نیاز به پیشگیری یا درمان داشته باشند و نیازمند آموزش های ویژه کودکان مناطق مرزی و کودکان استثنایی قبل از آغاز سال تحصیلی هستند از این امکان برخوردار شوند.
زرافشان با اشاره به طراحی سامانه ثبت نام مدارس و وجود اطلاعات دانش آموزان در مدارس گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه های میانی نیازی به حضور والدین دانش آموزان ندارد و این فرآیند را مدیر و کارکنان مدارس انجام می دهند.
وی افزود: دانش آموزان پایه هفتم که ورود به دوره اول متوسطه محسوب می شود و همچنین دانش آموزانی که پایه اول متوسطه را با موفقیت سپری کرده و قصد تحصیل در هنرستان های کاردانش یا فنی وحرفه ای دارند باید برای ثبت نام بعد از پایان امتحانات خود به مدارس مراجعه کنند.

** هوشمند سازی مدارس از اولویت های ماست
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود هوشمندسازی همه مدارس کشور را از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در مقطع کنونی 40 هزار مدرسه هوشمند شامل 100 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد.
زرافشان اظهار کرد: اواخر سال گذشته 230 هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافت و علاوه بر این در بودجه سال 94 نیز اعتباراتی به همین منظور اختصاص یافته است.
در مدارس هوشمند تکیه بر آموزش های مبنی بر فضای مجازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی است. یکی دیگر از اهداف ایجاد چنین مدارسی، پرورش استعدادهای دانش آموزان و گذر از مرحله اتکا به نمره و حفظ کردن مطالب است. در مدارس هوشمند که دانش آموز محوری مد نظر آموزش و پرورش است ، روش سنتی آموزش یعنی استفاده از تخته سیاه ، تخته سفید( وایت برد) و سایر وسایل کمک آموزشی ملموس چندان مد نظر نیست و به جای آن کامپیوتر و دیگر وسایل ارتباطی جدید جایگزین می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان کشور در مدارس گفت: در دوره اول متوسطه پوشش واقعی 94 درصد است و این بدان معناست که شش درصد دانش آموزان این دوره در مدارس حضور ندارند که عمده دلایل آن مسائل فرهنگی برخی استان هاست.
وی گفت:در دوره دوم متوسطه نیز پوشش تحصیلی دانش آموزان 82 درصد است بدین معنا که 18 درصد دانش آموزان در مدارس حضور ندارند که مسائل فرهنگی اجتماعی، ازدواج زودرس، نبود امکان تاسیس مدرسه متوسطه در روستاهای دوردست که دارای مدرسه ابتدایی هستند از دلایل این وضعیت است.
زرافشان ادامه داد: ترک تحصیل برای هردو جنسیت مطرح است اما هرچه به دوره های بالاتر تحصیلی می رویم، این نسبت برای دختران به خاطر ازدواج های زودرس آنها افزایش می یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: در فضای مجازی پرسش هایی برای همکاران مطرح شده است که آیا شاخص های رتبه بندی معلمان همانند شاخص های رتبه بندی استادان دانشگاه همچون داشتن مقالات ثبت شده در موسسه اطلاعات علمی موسوم به (ISI) است یا خیر.
وی افزود: شاخص های عمومی و اختصاصی مربوط به وظایف حرفه ای و شغلی معلمان متناسب با تنوع معلمان در شاخه های تحصیلی مختلف در دست تدوین است و امیدواریم این شاخص ها هر چه زودتر تدوین شود تا این طرح طبق پیش بینی از اول مهر 94 امسال منجر به صدور احکام فرهنگیان شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در دومین همایش منطقه ای هوشمندسازی مدارس کشور در شیراز گفت: با تمهیدات صورت گرفته، شبکه ای پاک برای فعالیت های دانش آموزان در عرصه فناوری فراهم می شود.
زرافشان افزود: مقرر شده است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی ایران را راه اندازی کند تا همه فعالیت های فناورانه آموزش و پرورش در محیطی پاک به دانش اموزان ارائه شود.
مدیرکل آمورش و پرورش فارس نیز در این آیین بر هوشمندسازی مدارس منطبق بر محتواهای استاندارد و نه سلیقه ای تاکید کرد.
حمیدرضا آذری گفت:پس از گذشت 100 سال از عمر آموزش و پرورش، همچنان با روش های تدریس سنتی رو به رو هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه روش تدریس در دانشگاه های ایران هم روش سنتی و سخنرانی است، افزود: هوشمندسازی ابزاری برای تغییر روش تدریس از سنتی به نوین است که باید با روش صحیح آن را هدف اصلی قرار داد.
آذری ادامه داد: قرار نیست در هوشمندسازی دانش آموزان را سرگرم کنیم بلکه یادگیری در اولویت است. ک/2
2027 /6118 / 1876



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن