تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802980117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد جنجال مخابرات و وزارت ارتباطات دامنه‌دار شد/ چالش رسانه‌ای بر سر توسعه و افزایش تعرفه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
جنجال مخابرات و وزارت ارتباطات دامنه‌دار شد/ چالش رسانه‌ای بر سر توسعه و افزایش تعرفه
گفت‌وگوی رسانه‌ای و انتقادی مخابرات و وزارت ارتباطات بر سر توسعه و افزایش تعرفه ادامه‌دار شد. پس از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر تعلل مخابرات در ارائه برنامه توسعه، مخابرات تصویر نامه ارائه برنامه‌های توسعه به رگولاتوری را منتشر کرد، اما رگولاتوری این نامه را مصداق اعلام برنامه توسعه ندانسته است.

خبرگزاری فارس: جنجال مخابرات و وزارت ارتباطات دامنه‌دار شد/ چالش رسانه‌ای بر سر توسعه و افزایش تعرفه



به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پی انتشار گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع «افزایش تعرفه تلفن ثابت از دستور کار خارج شد/ تعلل مخابرات در ارائه برنامه توسعه» روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران توضیحاتی را درباره این خبر ارسال کرد.

در این توضیحات آمده است: «شرکت مخابرات ایران در اجرای مصوبه دولت و با هماهنگی وزیر محترم ارتباطات طرح همکدی تلفن ثابت را با میلیارد ها تومان هزینه و کاهش 10 تا 30 درصدی درآمد، با هدف ارائه خدمات مطلوب تر با مشترکان و قول وزیر برای جبران کاهش در آمد اجرا و گزارش اقدامات خود را در زمستان 93 تقدیم ایشان کرد. از آنجا که تغییر یا تعدیل تعرفه ها نیازمند مصوبه کمیسیون ارتباطات است این کمیسیون علاوه برگزارش کاهش در آمد ناشی از هم‌کدی، برنامه توسعه مخابرات در سال های آتی را نیز درخواست داشت که این برنامه در تاریخ 27 / 11/ 93  با شماره 13227 / 2 به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال و رسید دریافت شد.
بر اساس این برنامه، نظر کارشناسان داخلی و مشاوران خارجی شرکت مخابرات ایران ، میزان سرمایه گذاری در چهار سال 7 هزار میلیارد تومان در بخش تلفن ثابت و توسعه زیرساخت بویژه شبکه و IT است.
با توجه به فرمایشات وزیر ارتباطات، مبنی بر عدم دریافت برنامه توسعه مخابرات ، به نظر می رسد همکاران سازمان تنظیم مقررات یا دبیرخانه کمیسیون این برنامه را عمداً یا سهواً به ایشان نداده باشند.
با این توضیحات و از آنجا که به صحت فرمایشات آقای دکتر واعظی اطمینان کامل داریم ، تقاضا داریم جناب وزیر از همکاران خود در این باره توضیح بخواهند و حقیقت را به اطلاع افکار عمومی برسانند و در مورد تعدیل تعرفه ها اقدام عاجل بفرمایند. چرا که از دستور خارج شدن تغییر تعرفه ها به این بهانه ناشی از عملکرد دبیرخانه کمیسیون است.» همچنین تصویر نامه مخابرات به سازمان تنظیم مقررات نیز ارائه شده بود.

*رگولاتور در پاسخ به مخابرات: محتوای ارسال شده مصداق برنامه توسعه نیست پس از این اعلام مخابرات، امروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به اظهارنظر شرکت مخابرات ایران مبنی بر ارائه برنامه توسعه مخابرات به دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: «براساس بند 9 مصوبه 184 کمیسیون درخصوص تعرفه مکالمه تلفن ثابت و همراه، «شرکت مخابرات ایران مکلف شده بود برنامه سرمایه‌گذاری و توسعه کمی و کیفی شبکه موضوع پروانه‌اش را تا تاریخ 93/6/31 به کمیسیون ارائه و حسب تصمیم کمیسیون اقدامات لازم را در این خصوص به عمل بیاورد» که تا آن تاریخ چنین برنامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال نشد. آنچه در متن نامه منتشر شده به امضای مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که پنج ماه پس از تاریخ مقرر ارسال شده است، صرفاً یک جزوه حاوی یک پاورپوینت درخصوص عناوین برنامه‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران و برنامه تغییر ساختار سازمانی و فنی در این شرکت بوده و فاقد برنامه‌های توسعه کمی و کیفی به ویژه در شبکه تلفن ثابت بوده است. ضمن آنکه این برنامه باید به صورت یک بسته کامل حاوی پروژه‌ها، زمانبندی اجرائی، اعتبارات منظور شده و نحوه اجرای آن باشد و به تایید هیات مدیره و مجمع شرکت مذکور نیز رسیده باشد تا پشتوانه اجرایی داشته و بتوان بر مبنای آن، برنامه‌های توسعه شرکت را پیگیری کرد. متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده است که مدیریت این شرکت به فکر جبران عقب ماندگی، توسعه شبکه و بروز رسانی آن برای ارائه خدمات مطلوب به مردم نبوده است و تصمیمات اخیر مجمع شرکت مخابرات ایران نیز نشان می‌دهد این شرکت هیچ برنامه و تصمیم جدی برای توسعه و بهبود شبکه خود را ندارد. بدیهی است با حضور رقبای جدی برای خدمات تلفنی در حوزه تلفن همراه، صرف افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت بدون تغییر در پارادایم ارایه خدمات، نمی‌تواند به حل مشکلات شرکت مخابرات ایران در این خصوص کمک کرده و صرفاً باعث خروج منابع بیشتر به نفع سهامداران عمده خواهد شد.» انتهای پیام/

94/03/04 - 13:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن