تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ ما نیاز به برند‌سازی دارد/ هنرمندان واقعی مدافعان حرم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فرهنگ ما نیاز به برند‌سازی دارد/ هنرمندان واقعی مدافعان حرم هستند
محمود صلاحی گفت: ما پیشینه و تولیدات فرهنگی بسیار زیادی داریم اما فرهنگ ما برای پیشرفت و جهانی شدن نیاز به برند‌سازی دارد.


به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، افتتاحیه‌ی سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار هنری صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


قبل از آیین افتتاحیه صلاحی و خاموشی نمایشگاه محصولات فرهنگی – هنری که در بخش جنبی برنامه بود را افتتاح کردند.


*فرهنگ ما به برند‌سازی نیاز دارد


محمود صلاحی در ابتدای این افتتاحیه گفت: اعیاد شعبانیه و سالروز آزاد‌سازی خرمشهر را به شما تبریک می‌گویم. ما فتوحات زیادی در دوران دفاع مقدس داشتیم اما عملیات فتح خرمشهر اوج پیروزی ما در آن دوران به حساب می‌آمد و امنیت، اقتصاد، فرهنگ و هنر و هر چیزی را که امروز داریم مدیون خون پاک شهدایی هستیم که جان خود را برای سرفرازی ایران تقدیم کردند.


او در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در اصل فرهنگی بود، امروز در منطقه الهام‌بخشی‌های زیادی از انقلاب ما صورت می‌گیرد و با وجود اینکه سلاح غربی‌ها بسیار مجهز‌تر و قوی‌تر از ماست تأثیرات جمهوری اسلامی بر اذهان عمومی بیشتر است.


رییس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری پیرامون این نمایشگاه اظهار داشت: 173 مقاله با کیفیت به دست ما رسیده که هر کدام قابلیت یک کتاب عالی شدن را دارد.


در جمهوری اسلامی کارها و دستگاه‌های فرهنگی زیادی راه‌اندازی شده است اما دو اشکال مهم بر آنها وارد است. متأسفانه ما برند‌سازی فرهنگی نداریم و همین موضوع سبب می شود با وجود تولیدات انبوه فرهنگی در جهان آن طور که باید و شاید مانور نداشته باشیم.


وی ادامه داد: در جلسه اختتامیه نمایشگاه کتاب در خدمت آقایان جنتی و قالیباف بودم و آنها گفتند از اول انقلاب نزدیک به یک میلیون نسخه کتاب چاپ کردیم اما فروش مطلوب را نداشته‌ایم.
ما در شهرداری دلیل این حضور را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تعداد ناشران سه برابر فروشنده‌ها است و این رقم سبب پایین آمدن تیراژ می‌شود البته امروز دکتر مومنی به من گفت که یکی از کتابهای دفاع مقدس هفتصد هزار تیراژ و 2 میلیون خواننده در طول دو سال به خود اختصاص داده است.


این امر نشان می‌دهد که اگر اثری در هر زمینه فاخر باشد مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.


صلاحی عنوان کرد: هدف اصلی این جشنواره این است که باید برای تولیدات آثار فاخر تلاش زیادی کرد و در کنار این تلاش سلیقه‌ی مخاطب را شناخت و بر اساس آن اثر هنری تولید و به بهترین شکل به بازار عرضه کرد.


وی افزود: چند روز پیش برای بازدید از یک مجموعه فرهنگی به یک کشور خارجی رفتم، در آن مجموعه از تمام کشورها غرفه زده شده بود اما غرفه ایران شامل کتابهای مربوط به 20 سال پیش و فرد دانشجویی که تنها سه ساعت در روز در آنجا بود می‌شد و من به حال ایران تأسف خوردم. در آن غرفه تنها سه کتاب ایرانی به زبان آن کشور وجود داشت با این وجود ما چگونه می‌توانیم فرهنگ غنی خود را به جهانیان نشان دهیم.


در این دوره از جشنواره هم مقالات خوبی آورده شده است که بعداً به کتاب تبدیل می‌شود اما کاربردی شدن مفاهیم آن کتاب مهم است و اگر این کتاب تنها برای تزئین قفسه به کار برود هیچ دردی را دوا نمی‌کند.


سال گذشته یکی از شرکت‌کنندگان در جشنواره مقالاتی پیرامون چگونگی جذب افراد به مسجد نوشته بود که اتفاقاً بسیار مناسب و کارآمد به حساب می‌آمد اما اکنون تنها کتابی در گوشه‌ی قفسه شده است و فایده‌ای ندارد.


محمود صلاحی در پایان خاطر نشان کرد: از مقام معظم رهبری که همواره به فرهنگ و هنر توجه خاص دارند و نمایندگان ایشان در نهاد‌های مختلف همچنین تمام مسئولین برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم.






خبر درحال تکمیل است.....








اخبار مرتبط

رئیس، دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری فرهنگسرای کتاب منصوب شدند




۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن