تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس آسایهل زمینه ساز همکاری های بین المللی پژوهشی و آموزشی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر کل انجمن آسایهل: اجلاس آسایهل زمینه ساز همکاری های بین المللی پژوهشی و آموزشی است اصفهان- ایرنا- دبیرکل انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) گفت: برگزاری اجلاس آسایهل، زمینه ساز همکاری های بین المللی پژوهشی و آموزشی و تدریس خلاق با استفاده از فناوری های جدید میان 200 دانشگاه عضو این انجمن است.


به گزارش ایرنا، دکتر نینات اولان وورا ووت (Ninnat Olanvoravuth) روز شنبه در پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا « آسایهل 2015» در اصفهان افزود: این اجلاس با هدف توسعه برنامه درسی بین المللی و فناوری منجر به آموزش ، تبادل دانشجو و اعضای هیات علمی، آموزش فرا ملی و شعبات بین المللی برگزار می شود.
دبیرکل انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا با اشاره به عضویت 200 موسسه آموزش عالی از 24 کشور در این انجمن اظهار کرد: این همایش به سه محور چالشی « همکاری های پژوهشی، مشارکت و انتقال دانش »، «دوره های یکپارچه، جوایز مشترک، توسعه برنامه درسی بین المللی و فناوری » و « تبادل دانشجو و اعضای هیات علمی، آموزش فرا ملی و شعبات بین المللی» می پردازد.
وی با بیان اینکه بررسی این سه محور به دانشگاه ها در جهت رشد دانشجویان از طریق همکاری های علمی و پژوهشی کمک می کند گفت: این محورها با توجه به چشم انداز جهانی آموزش عالی، اهمیت مهارت های حل مساله و خلاقیت و نوآوری در نظر گرفته شده است.
اولان وورا ووت افزود: این همایش فراهم کننده فرصتی مناسب برای اشتراک گذاری تجارب موفق و یافته های پژوهشی و آموزشی در جهت برقراری ارتباط میان موسسات آموزشی، صنایع و دولت هاست.
مدیر کمیته برگزاری اجلاس بین المللی موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) نیز در این گردهمایی گفت: نوآوری ها و توسعه جدید در اقتصاد جهان همراه خود چالشها و فرصت هایی برای آموزش عالی به همراه آورده است که دانشگاه ها را موظف می سازد که در فرایندها و برنامه های خود بویژه در همکاریهای بین المللی بازبینی کنند.
دکتر جواد انگجی افزود: این همایش ارائه کننده یک برنامه راهبردی ویژه برای روسای دانشگاه ها در جهت به اشتراک گذاری تجارب و ایده ها برای حل این چالش هاست.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه، سخنرانی های کلیدی، گزارش های کشوری، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه در این اجلاس اظهار امیدواری کرد: همایش آسایهل 2015، ایجادکننده طرحی جدید برای آینده ای روشن و محکم در زمینه همکاری های بین المللی باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان که میزبانی این اجلاس را بعهده دارد نیز گفت: این نشست موقعیت های بسیاری را برای همکاریهای مشترک با اعضای آسایهل فراهم می کند و موجب ایجاد یک فضای خلاق و متعادل برای دانشجویان نسل آینده می شود.
دکتر احمد علی فروغی ابری با بیان اینکه این اجلاس تلاش می کند موضوعات مهم آموزشی و پژوهشی در سطح منطقه و جهان را مطرح کند اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در مورد گسترش و توسعه سریع آموزش عالی بسیار مصمم است و در جهت برآورده نمودن نیازهای نسل آینده دانشجویان در هر دو موضوع برنامه ریزی درسی و مهارت ها، موظف و علاقمند است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با پذیرش 25 شرکت فناور تصریح کرد: 14 مرکز تحقیق و توسعه در زمینه های کشاورزی، علوم پزشکی و علوم انسانی نیز در این دانشگاه فعال و با صنایع در ارتباط است.
پنجاه و نهمین اجلاس بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا « آسایهل 2015» روز شنبه در شهر اصفهان آغاز بکار کرد.
از مجموع 197 واحد دانشگاهی دنیا عضو انجمن آسایهل، یکصد رییس دانشگاه و معاونان به همراه 20 نفر از سفیران و نمایندگان دیپلماتیک برخی کشورها در این اجلاس حضور دارند.
انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا (ASAIHL) در سال 1956 به ابتکار روسای هشت دانشگاه دولتی جنوب شرقی آسیا و بعنوان یک سازمان غیر دولتی در بانکوک تاسیس شد و دانشگاه آزاد اسلامی از کشور ایران، عضو این انجمن است.
شعار اجلاس آسایهل «چشم انداز 2020، همکاری های بین المللی و منطقه ای در پژوهش، برنامه درسی و تجربه دانشجویی» است.
محورهای این اجلاس نیز همکاری در تحقیقات، انتقال دانش و سرمایه گذاری، برگزاری دوره های مشترک و دانشجویان، مسائل ارزی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی است.
ارائه 40 مقاله در قالب گزارش کار نمایندگان کشورهای مختلف از وضعیت آموزش عالی کشور خود و انعقاد چند تفاهمنامه با کشورهای حاضر از جمله برنامه های اصلی این اجلاس است.
این اجلاس از سوی معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد آکسفورد برگزار می شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز میزبان آن است.
دانشگاه آزاد اسلامی دارای 400 واحد دانشگاهی با یک میلیون و 700 هزار دانشجو است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیش از 22 هزار دانشجو دارد.
پ/3011/ 6022



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن