تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819987047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات حاشیه شهر مشهد با یک همت جهادی حل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشکلات حاشیه شهر مشهد با یک همت جهادی حل می شود مشهد - ایرنا - مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا گفت: مشکلات حاشیه شهر مشهد تنها با یک همت جهادی از طرف مردم و مسوولان حل می شود.


حسین یکتا پنجشنبه شب در گردهمایی فعالان تشکل های فرهنگی مردمی حاشیه شهر مشهد که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: بازدیدهای گسترده ای از حاشیه شهر مشهد انجام شده اما هنوز مشکلات بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد و باید فعالیت های بسیار زیادی در عرصه های مختلف انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شبیخون فرهنگی به صورت وضوح در حاشیه شهر مشهد دیده می شود، تصریح کرد: دشمن آرایش عملیاتی بسیار محکمی انجام داده و ما باید دراین مسیر خودمان را تجهیز کنیم.
مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا به حملات گسترده فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که باید جبهه فرهنگی برای مقابله با حملات دشمنان تشکیل شود و دیگر به صورت انفرادی فعالیت های فرهنگی جواب نمی دهد.
یکتا با اشاره به اینکه حملات دشمنان در هر لحظه جوانان این کشور را هدف قرار می دهد ، تصریح کرد: اگر مشکلات حاشیه شهر مشهد جدی گرفته نشود، این معضلات فرهنگی به داخل شهر کشیده می شود ضمن اینکه حاشیه این شهر نیازمند برگزاری همایش نیست.
وی به ظرفیت های بسیار عظیم فرهنگی در داخل کشور اشاره و اظهار داشت: یکی از راه های اصلی دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی فروپاشی از درون است.
مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا تاکید کرد: باید فعالیت های فرهنگی به صورت شبانه روزی انجام شود چراکه دشمن فعالیت بر علیه فرهنگ کشور انجام می دهد.
یکتا با اشاره به اینکه تا زمانی که نتوانیم باورهای دورنی خودمان را تقویت کنیم، نمی توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم، اظهار داشت: بعضی ها در عین حالیکه عضو این جبهه هستند اما به فعالیت شبانه روزی اعتقاد خاصی ندارند.
وی با اشاره به اینکه ما نیازمند افراد انقلابی حزب اللهی انقطاعی هستیم، گفت: کسی که در عرصه فرهنگی به پشت خاکریز آمده باید همت جهادی را به معنای واقعی تفسیر کند نه اینکه هر از چند گاهی بخواهد در عرصه فعالیت های فرهنگی خودی نشان بدهد.
مسوول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا تصریح کرد: حاشیه شهر مشهد دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و برای مقابله با این مشکلات باید یک یگان زرهی قدرتمند شکل بگیرد و همه آحاد جامعه نیز باید در آن شرکت کنند.
وی در پایان اظهار داشت: چاه های نفت عربستان سعودی در اختیار کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا است که علیه جمهوری اسلامی فعالیت های فرهنگی خود را دنبال کنند.
مشاور شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم افزود: حاشیه شهر مشهد نیازمند حرف نیست بلکه باید امروز عمل کنیم.
سید وحید موسویان خاطر نشان کرد: باید رویکرد شناسایی و توانمند سازی مبتنی بر مسایل حاشیه شهر به دست خود تشکل ها باید انجام شود.
دبیر جبهه انقلاب فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده برنامه های فرهنگی به صورت منسجم در حاشیه شهر مشهد اجرایی شود.
موسویان با اشاره به اینکه در ابتدای توس تا انتهای سیدی فعالیت های بسیار گسترده ای صورت گرفته است، تصریح کرد: باید نهادهای مختلف شرایط را برای فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد فراهم کنند.
وی به اجر عظیم فعالیت در عرصه های فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در حاشیه شهر مشهد توانمندی های بسیار زیادی نهفته است، بر این اساس باید ظرفیت های فرهنگی حاشیه شهر مشهد شناسایی و فعال شود.
مشاور شهردار مشهد به سخنان رهبری در زمینه فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و افزود: دوران اینکه گفت وگوهایی را آغاز کنیم از بین رفته است و باید بتوانیم دغدغه های رهبری در حوزه حاشیه شهر مشهد را رفع کنیم.
موسویان به فعالیت 40 مهد قرآن در حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: فعالیت های قرآنی مناسبی توسط آستان قدس رضوی شکل گرفته اما این فعالیت ها نیازهای حاشیه شهر مشهد را برطرف نمی کند و آمار برای حاشیه شهر مشهد بسیار پایین است.
وی با تاکید به اینکه باید فعالیت های فرهنگی در مساجد حاشیه شهر قوت بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر در کنار فعال سازی مساجد حاشیه شهر مشهد تشکل های مردمی نیز موضوعات فرهنگی را به صورت خاص رصد کنند قطعا بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.
گردهمایی فعالان تشکل های فرهنگی مردمی حاشیه شهر مشهد شب گذشته با تقدیر از فعالان این عرصه به کار خود پایان داد.
7498/1211



01/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن