تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمود درهوشت روایت ایستادگی یک مادر شهید/ سیاه نپوشید و اشک نریزید تا دشمن شاد نشود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمود درهوشت
روایت ایستادگی یک مادر شهید/ سیاه نپوشید و اشک نریزید تا دشمن شاد نشود
قاری قرآن کریم بود و در عملیات مرصاد بدست منافقان کوردل به شهادت رسید، از آنجایی که منافقان در محله آنها زندگی می‌کردند، پس از شهادت مادرش چون کوه ایستادگی‌ کرد و به خانواده و اقوام گفت: سیاه نپوشید و اشک نریزد تا دشمنان شاد نشوند.

خبرگزاری فارس: روایت ایستادگی یک مادر شهید/ سیاه نپوشید و اشک نریزید تا دشمن شاد نشود



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دیدار با خانواده محمود درهوشت مقصر این هفته جامعه قرآنی بود که هیأتی متشکل از سیدرضا میرموسایی، حجت‌الاسلام میریحیی، رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، رامین بهرامی قاری ممتاز قرآن کریم و جمعی از اصحاب رسانه به دیدار خانواده این شهید بزرگوار رفتیم. شهید درهوشت انسانی مؤمن ساده زیست و با اراده بود از آنجایی که پدر و مادر شهید به رحمت خدا رفته‌اند میهمان برادر شهید بودیم که طی سخنانی گفت: شهدا در زمان حیاتشان با دیگر انسان‌ها تفاوت داشتند. برادر من هم مانند دیگر شهدا انسانی متفاوت بود، بسیار ساده‌زیست، مؤمن و با اراده بود.  

  چنان با خضوع و خشوع در برابر درگاه الهی می‌ایستاد که گمان می‌کردیم در حال آب شدن است به یاد دارم آن زمان ماه رمضان در فصل گرم تابستان به باشگاه ورزشی می‌رفت و با زبان روزه ورزش می‌کرد. انسان بسیار قوی و محکمی بود اما در عین قدرت بدنی، بسیار با اخلاص، با تقوا و با گذشت بود. هنگامی که نماز می‌خواند به حدی با خضوع و خشوع در برابر درگاه الهی می‌ایستاد که گمان می‌کردیم در حال آب شدن است، انسان بسیار محکم و مقاومی بود در شلمچه حدود 33 ترکش به بدنش اصابت کرد اما هیچگاه در چهره‌اش این را متوجه نمی‌شدید. محمود متولد 1340 است، وی از همان کودکی به تلاوت قرآن روی آورد و در جلسات حاج آقا زاهدی تلاوت را یاد گرفت. تا جایی که هرگاه حاج‌آقا نمی‌آمد محمود جلسه را اداره می‌کرد. قاری و عامل به قرآن بود و اخلاق قرآنی داشت قاری و عامل به قرآن بود و اخلاق قرآنی را در وی می‌شد به راحتی احساس کرد، انسانی ساده‌زیست اما مرتب و منظم بود، کفش‌ و لباس‌هایش کهنه اما مرتب و واکس خورده بود، ما هشت خواهر و برادر بودیم اما پدر و مادرم رضایت بیشتری از محمود داشتند. جوان تنومندی بود اما با کسی درگیر‌نمی‌شد، یک بار من در محل با چند نفر درگیر شدم، محمود با اینکه ورزشکار رشته کونگ‌فو بود به من کمک نکرد و گفت: دعوا و درگیری کار خوبی نیست.  

  شهادت به دست منافقان کوردل در ایام جنگ توفیق شهادت نصیبش نشد، اما طاقت نمی‌آورد و قصد داشت برای جهاد به لبنان برود تا اینکه در تاریخ 6 مرداد ماه 1367 در عملیات مرصاد به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. البته وی بسیار انسان شجاع و نترسی بود و به گواهی همرزمانش خسارات زیادی به منافقان زد و افراد بسیاری از آنها را به هلاکت رساند. پیش از شهادت چهره اش نورانی شده بود حدود 10 روز قبل از شهادت و پیش از آخرین اعزام، بسیار تغییر کرد و چهره‌اش نورانی شده بود به مادرم گفتم: این آخرین اعزام است و ما دیگر وی را نمی‌بینیم زیرا شهید می‌شود. مادر انسان بسیار قوی و عجیبی بود و در پاسخ به من گفت: من به رضای خدا راضی‌ام. تلاش برای یافتن پیکر شهید و آزار و اذیت منافقان در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کردیم منافقان زیاد بودند و هنگامی که خبری از محمود نشد، منافقان خانواده ما را اذیت می‌کرند. گاهی تماس می‌گرفتند و می‌گفتند: پسر شما مجروح شده و در مشهد است و یا در شهر دیگری است این مزاحمت‌ها خانواده ما را بسیار ناراحت کرده بود و من برای اینکه خبری از برادرم به دست آورم به منطقه رفتم. اما متأسفانه هر چه تلاش کردم پیکر برادرم را پیدا نکردم.  

  یافتن پیکر آسیب‌دیده شهید با سختی زیاد در اسلام‌آباد در یک کانکس با پیکرش روبرو شدم، اما نتوانستم تشخیص بدهم که خودش است، تا اینکه یکی از اقوام آمد و به محض مواجه شدن با پیکر محمود او را تشخیص داد، بعد بررسی‌هایی که کردیم متوجه شدم که خودش است، متأسفانه منافقان چشم‌های برادرم را درآورده بودند. ایستادگی مادر شهید برای شاد نشدن دشمن از مقاومت و ایستادگی مادرم برایتان بگویم. از آنجایی که در محل ما منافقان زیادی زندگی می‌کردند، هنگامی که پیکر برادرم را که باز گرداندیم، مادرم محکم و استوار ایستاد، اشک نریخت و به ما گفت: حق گریه کردن و سیاه پوشیدن ندارید، زیرا دشمنان اسلام با دیدن این صحنه‌ها شاد می‌شوند. این زن داغ فرزند را تحمل کرد و سیاه بر تن نکرد و تا پایان مراسم اشک نریخت، اما همه اهالی محل در تشییع پیکر برادرم شرکت کردند و مراسم بسیار باشکوه برگزار شد.  

  در این برنامه استاد سیدرضا میرموسایی از اساتید حفظ قرآن کریم عزت امروز ایران اسلامی را به برکت خون شهدا، امام و رهبری و امت گفت: امروز قدرت‌های بزرگ جهان توان رویارویی با ما را ندارند از این رو بر علیه جمهوری اسلامی دست به توطئه می‌زنند.  

  خداوند جان کسانی که در راهش جانفشانی کرده‌اند را به بهای بهشت خریداری کرده و سند این موضوع هم در سه کتاب آسمانی تورات، انجیل و قرآن آمده است. حجت‌الاسلام میریحیی یکی دیگر از حاضران در این جمع بود که زندگی دنیا را فانی بیان کرد و گفت: برخی در دنیا مالکیت چیزهایی را دارند و برخی ندارند اما مالک اصلی کسی است که خداوند چیزی را در اختیارش گذاشته و خدا به هر که بخواهد عزت و به هر که بخواهد ذلت می‌دهد و عزتی که خدا بدهد ماندگار خواهد بود. کشته شدن در راه خدا عزتی است که از سوی خداوند اعطا شده و تا ابد ماندگار است.  

  انتهای پیام/

94/03/03 - 13:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن