تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815479622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موثرترین شاخص در تصمیم سازی های سازمانی، منابع انسانی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تصویب ترازنامه و صورتهای مالی جمعیت هلال احمر فارس در سال 93؛ موثرترین شاخص در تصمیم سازی های سازمانی، منابع انسانی است خبرگزاری پانا: با برگزاری مجمع عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس،‌ عملکرد سالانه، ترازنامه و صورت های مالی این جمعیت در سال 1393 تصویب شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد ساعت 10:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، در جریان برگزاری مجمع عمومی جمعیت هلال احمر، عملکرد سالانه، ترازنامه و صورت های مالی منتهی به سال 1393 پس از طرح جزئیات به تصویب اعضاء‌ رسید.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: آنچه برای مدیران در تصمیم سازی های سازمانی باید به عنوان شاخص اصلی مطرح باشد، استفاده از مشاوره فکری، تجارب و نظرات کارشناسی منابع انسانی است و نه صرفاً منابع مالی و اعتباری.
فیض اله جعفری منابع انسانی جمعیت هلال احمر را به دلیل حضور و مشارکت اعضای داوطلب در کنار بدنه کارمندی، غنی توصیف کرد و افزود: اثرگذاری و مانایی خدمات جمعیت هلال احمر به دلیل انگیزه داوطلبی اعضای آن است.
جعفری خدمت به مردم در نظام اسلامی را موهبتی الهی دانست و اظهار کرد: خروجی فعالیت های جمعیت هلال احمر خدمت به مردم به ویژه نیازمندان و آسیب دیدگان از حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز است.
وی با بیان اینکه تقویت حوزه صف، رویکرد اصلی سیاستگذاری در جمعیت هلال احمر است، بر کمک فکری اعضای شورای اجرایی برای درآمد زایی شعب شهرستانی جمعیت فارس تاکید کرد.
خزانه داری؛ پشتیبان برنامه های جاری جمعیت هلال احمر
خزانه دار و عامل ذیحساب جمعیت هلال احمر فارس نیز در جمع اعضای مجمع عمومی اظهار کرد: خزانه داری ضمن پشتیبانی برنامه های جاری جمعیت، مطابق با شرح وظایف تصریح شده خود در آیین نامه مالی و محاسباتی، نظارت مالی بر فعالیت های هلال احمر را بر عهده دارد.
جلال ثابت در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت درآمدزایی شعب به منظور کاهش وابستگی به بودجه های اختصاصی جمعیت مرکز تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم استقلال مالی و درآمدی جمعیت هلال احمر فارس را بیش از پیش تقویت کنیم تا در صورت کاهش بودجه های تخصیصی، دچار مشکلات عدیده نشویم.
ثابت اضافه کرد: باید ضمن لحاظ ابزارهای تشویقی برای شعب درآمدزا، بخشی از درآمدهای آنها را برای رفع احتیاجات و نیازهای ضروری شعبه به خودشان بازگردانیم.
وی در ادامه به تشریح عملکرد مالی جمعیت هلال احمر فارس در سال 93 پرداخت.
در پایان این مراسم، چند نفر از اعضای شوراهای اجرایی شعب هلال احمر فارس به نمایندگی از جمع حاضر، به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. گزارش مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس
در ابتدای این گردهمایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس به تشریح عملكرد این جمعیت در حوزه های مختلف در 4 سال گذشته پرداخت. دكتر محمدرضا ابراهیمی با اشاره به عملكرد قابل قبول جمعیت فارس در حوزه امداد و نجات و پاسخگویی به حوادث مختلف با انجام تمهیداتی نظیر امداد زمستانه و امداد نوروزی، گفت: در این چهار سال تقویت و نوسازی ناوگان امدادی، توسعه پایگاههای امداد و نجات بین شهری و كوهستان در دستور كار جمعیت هلال احمر فارس قرار گرفت؛ هرچند گسترش 45 درصدی پایگاه های امداد جاده ای در محورهای مواصلاتی استان هنوز به عنوان یك نیاز مطرح است.
ابراهیمی در همین زمینه خواستار كمك و همراهی خیرین استان فارس برای اهداء زمین مناسب و پذیرش هزینه احداث پایگاه های امداد جاده ای شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به تأمین یك فروند بالگرد امدادی و ضرورت تأمین آشیانه این بالگرد،‌ اظهار داشت: استقرار پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر فارس در فرودگاه شیراز نیاز به تعامل و تفاهم مسئولان مربوطه در جمعیت هلال احمر،‌ استانداری فارس و اداره كل فرودگاههای استان فارس دارد كه امیدواریم مشكلات قانونی در این راستا به سرعت برطرف شود.
انبارهای منطقه ای در پنج شهرستان استان فارس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس همچنین از احداث انبارهای منطقه ای امداد و نجات در شهرستانهای شیراز، آباده، نی ریز،‌ فسا و لارستان خبر داد و اظهار امیدواری كرد با تخلیه انبار جمعیت هلال احمر در لارستان و در اختیار قرار دادن آن از سوی گمرك ، شاهد راه اندازی انبار منطقه ای امداد و نجات در جنوب استان فارس باشیم.
گسترش فعالیتهای درمانی هلال احمر فارس در شهرستانهای واجد شرایط
ابراهیمی از آمادگی جمعیت هلال احمر فارس برای گسترش فعالیتهای درمانی این جمعیت در شهرستانهای واجد شرایط و دارای قابلیت خبر داد و گفت: یكی دیگر از طرحهای كلان جمعیت هلال احمر فارس در حوزه درمان،‌ راه اندازی چرخه تولید گیاهان دارویی در استان است كه این امر با تأمین سرمایه مورد نیاز و حمایت استانداری فارس محقق خواهد شد. وی همچنین از افزایش میزان فروش و عرضه داروهای مورد نیاز بیماران در داروخانه هلال احمر فارس خبر داد و گفت: فروش داروخانه این جمعیت در سال 89 رقمی بالغ بر 4/5 میلیارد تومان بود كه در سال جاری به 24 میلیارد تومان رسید.
راه اندازی شعب جدید هلال احمر فارس در شهرستانهای كوار و بوانات
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در ادامه با بیان اینكه راه اندازی شعب جدید در شهرستان های كوار و بوانات جزو برنامه های اولویت دار این جمعیت در سال 93 است،‌تصریح كرد: در اولویت دوم نیز تأسیس شعب هلال احمر در شهرستانهای سروستان و پاسارگاد در دستور كار است. ابراهیمی همچنین با اشاره به مشكل كمبود نیروی انسانی در شعب مختلف هلال احمر فارس گفت: در صورت برگزاری آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر به صورت سراسری در سال 93،‌ استان فارس نیز مطابق با نیازهای اعلام شده به مركز،‌ از استخدام های جدید بهره مند خواهد شد. این مقام مسئول از بازگشت برخی املاك جمعیت هلال احمر فارس در شهرستان های جهرم، مرودشت،‌ داراب و لارستان خبر داد و افزود: املاك مهم و ارزشمند جمعیت هلال احمر در شهرستان های جهرم با تعامل با استانداری فارس و بخش خصوصی برگشت پذیر خواهد بود.
فارس جزو دو استان دارای دو مركز آموزش علمی كاربردی هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان فارس جزو دو استانی است كه دارای دو مركز آموزش علمی –كاربردی هلال احمر است. ابراهیمی با اشاره به فعالیت این دو مركز مجهز در شهرستان های شیراز و لارستان، یادآور شد: امسال اولین دانشجویان مراكز علمی كاربردی هلال احمر فارس در مقطع كاردانی فارغ التحصیل می شوند.
وی اظهار امیدواری كرد كه با تمهید شرایط لازم، زمینه راه اندازی رشته كارشناسی ارشد سوانح در مركز آموزش علمی – كاربردی هلال احمر شیراز و نیز ایجاد مركز تحقیقات حوادث و سوانح در استان فارس به عنوان قطب علمی جنوب كشور فراهم شود.
استان فارس و جذب بیشترین اعتبارات هزینه ای
ابراهیمی با بیان اینكه جمعیت هلال احمر استان فارس با جذب بیشترین اعتبارات هزینه ای و تملك استانی و كشوری در مقایسه با دیگر جمعیت ها،‌ توانست یك نهضت عمرانی برپا كند، اظهار داشت: فرایند مربوط به پروژه های عمرانی در شهرستان های شیراز و لارستان هم اكنون در حال انجام است و 4 تا 5 پروژه عمرانی دیگر نیز به مناسبت های هفته دولت و هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی افتتاح خواهد شد.
سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس؛ عصمت یك مقام علمی است نه عملی
در این گردهمایی همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس به تبیین مفهوم عصمت براساس آیات و روایات اسلامی پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین جواد قاسمی با بیان اینكه باید تصور دقیقی از مفهوم "عصمت انبیاء، اوصیاء و ملائك" در ذهن ما ایجاد شود و از برداشت های ناصحیح و غیر علمی در این زمینه خودداری گردد، گفت: عصمت یك مقام علمی است نه یک اجبار بر عدم ارتکاب گناه به هنگام عمل؛ به بیان دیگر معصومین (ع) نیز دارای اختیار و همچنین دارای قدرت بر انجام گناه هستند اما آنچه آنها را از ارتكاب معاصی باز می دارد، علم، بصیرت و معرفتی است كه بر حقیقت واقعی گناهان و یا صورتهای برزخی گناه دارند و آنها را از خطا و معصیت باز می دارد، چنانچه عامه مردم از خوردن لجن برحذر بوده وبه تعبیری معصومند و دلیل آن معرفتی است که به کنه لجن دارند.
قاسمی افزود: عدم برخورداری از اختیار و توانایی در انجام گناه فضیلتی محسوب نمی شود و آنچه فضیلت است دوری از گناهان براساس علم و معرفت می باشد.وی سرزدن ترک اولی از ملائك و انبیاء الهی باوجود برخورداری از مقام عصمت را دلیل وجود اختیار دانست و یادآور شد: ما انسانها نیز می توانیم با تقویت معرفت و علم خود، به یك نوع عصمت اكتسابی دست یابیم و هرچند نه مثل آنها اما در مسیر انبیاء و معصومین (علیهم السلام) گام برداریم.
اجرای برنامه های فرهنگی براساس چشم انداز 5 ساله علمی، فرهنگی،مذهبی جمعیت فارس
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس همچنین از اجرای برنامه های فرهنگی هدفمند در این جمعیت مطابق با چشم انداز 5 ساله فرهنگی، علمی و مذهبی خبر داد و خواستار پرهیز از اجرای برنامه های جسته و گریخته و مناسبتی صرف شد.
قاسمی با تأكید بر احیاء و نگهداری از اموال و املاك جمعیت هلال احمر استان فارس در شهرستان های مختلف كه هم اكنون در تملك دیگر افراد و نهادها هستند گفت: عودت این اموال درآمدهای بسیاری را بدنبال خواهد داشت و ما با همکاری مدیریت جمعیت با تشكیل یك اكیپ حقوقی،‌ سعی خواهیم كرد اموال و املاك جمعیت هلال احمر را با تعامل و در صورت لزوم با فرآیند قضایی به جمعیت برگردانیم و در همین راستا همه شعب اموال و دارایی های در معرض خطر خود را به حقوقی جمعیت اعلام نمایند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن