تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798245128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تداوم فعالیت ها و برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم شهر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسئولان سازمان سینمایی خواستار شدند؛
لزوم تداوم فعالیت ها و برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم شهر
مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه سازمان سینمایی کشور نیز بر برگزاری سالانه این رویداد سینمایی تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر طی طی روزهای آینده در حالی با یک وقفه دوساله قرا است برگزار شود که با استقبال بی سابقه از یک جشنواره موضوعی مواجه شده است.  بالغ بر 2500 اثر در بخش های سینمای ایران و بین الملل و اقلام تبلیغی برای این رویداد سینمایی رسیده است که آماری قابل ملاحظه اس. این در حالی اس که بسیاری از فعالان سینمایی و سینماگران کشور با توجه به اهمیت سینمای شهری و لزوم گستردگی و توسعه تولیدات این گونه سینمایی به حسب ضرورت ها و مقتضیات جامعه امروز و رشد کلانشهرها  خواهان تداوم فعالیت ها و ثبات دبیرخانه این جشنواره شدند تا از این طریق ضمن بسترسازی برای حمایت از فیلم های شهری چشم اندازهای پرنشاط و امیدبخشی در حوزه سینمای شهری به عنوان فراگیرترین ژانر سینمایی رقم بخورد. در همین راستا مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه سازمان سینمایی کشور نیز بر برگزاری سالانه این رویداد سینمایی تاکید کردند.


حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن استقبال از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر و تاکید بر اهمیت این جشنواره بویژه در حوزه گسترش فرهنگ شهری و اهتمام به موضوعات و مفاهیم شهری عنوان کرد: تردیدی نیست که شهرداری ها نقش بی بدیلی در گسترش و ارتقای فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر شهری دارند و در اغلب کشورها شهرداری ها متولی و بانی حرکت های فرهنگی و هنری هستند.


وی با اشاره به عملکرد خوب شهرداری تهران در حوزه فعالیت های سینمایی خاطر نشان ساخت: جشنواره بین المللی فیلم شهر حرکتی قوام یافته و ارزشمند است و با برنامه هایی که شورای برگزاری و حاج آقای مرادی در نظر دارند شکی نداریم به بالندگی سینما و نشاط و پویایی این بخش کمک خواهد خواهد کرد.


حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز،این حرکت را کار مقدسی خواند و افزود: آمادگی مشارکت برای تولید فیلم هایی با مفاهیم و دغدغه های قرانی را داریم و می شود از بستر جشنواره شهر به عنوان یک حرکت شناخته شده بخشی از این مفاهیم را پیگیری کرد و پیش برد و اطمینان دارم که می شود هم از طریق سفارش و هم فراخوان عمومی با آثار کیفی و ارزشمند یافت.


وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا بخش ویژه قرآنی در دوره های آتی این جشنواره با همراهی و مشارکت ما در جشنواره شهر پیش بینی شود تا با تعریف جوایز و برنامه های تشویقی طیف وسیع تری از هنرمندان و سینماگران را به این سمت سوق داد.


به گفته وی، اهمیت حقوق شهروندی از جمله موضوعات مهمی است که توسط جشنواره شهر می تواند فرهنگ سازی پیرامون آن انجام پذیرد و از نیازهای نیازهای امروز جامعه ماست. 


وی اضافه کرد: اینکه موضوعاتی مثل: همسایگی، محله ها با بافت فرهنگی و سنتی خودشان، مهربانی و نوع دوستی، اخلاق و آرامش و ... در چشم انداز مفاهیم و محتوای این جشنواره گنجانده شده ارزشمند و قابل ستایش است.آن چه در تولید فیلم و آثار هنری مهم است تغذیه محتوایی، فکری و معنایی آثار است که بهترین سازوکار  برای این مهم حرکت های فرهنگی و تاثیرگذاری مانند جشنواره شهر است.


حسین مسافر آستانه معتقد است نکته مهم در جشنواره شهر ایجاد ارتقاء فرهنگ هم زیستی مسالمت آمیز در شهر است زیرا علیرغم اختلافات فرهنگی، آثار هنری باید مجموعه ای از آدم ها را به زندگی مسالمت آمیز تشویق کند ضمن اینکه جشنواره فیلم شهر باید رعایت حقوق شهروندی را جزء محتوای خود قرار گیرد.


وی با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر یکی از تاثیرگذارترین جشنواره های کشور است، خاطرنشان کرد: ویژگی های هنری برتر جزء اولویت های دیگر آثار جشنواره فیلم شهر است البته نباید از یاد ببریم که شهرداری زیرساخت های فرهنگی مختلفی را کار کرده است و جشنواره های متفاوتی توسط این سازمان و زیرمجموعه آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده است که همه این ها می تواند مکمل یکدیگر باشد .


مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری ادامه داد: همانطور که می دانید زندگی در شهر از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... مسائل پیچیده ای دارد و پرداختن به چنین مسائلی که درگیر زندگی شهروندان است می تواند موضوعیت فیلم شهری باشد ضمن اینکه این موضوعات می تواند در لایه های پنهان شهر یا آپارتمان اتفاق افتد.


سیدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم معتقد است که موثرترین نهاد در همه دنیا برای حمایت از فرهنگ شهری، شهرداری است ضمن اینکه کارکرد ملموس شهرداری ها با هیچ اداره ای قابل قیاس نیست. در واقع، حامی و پشتیبان واقعی حوزه فرهنگ شهرداری است و در حوزه فیلم های شهری هم که اولی تر است.


طباطبایی نژاد با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر می تواند بخشی را به عنوان توسعه شهری در خود داشته باشد، گفت: این بخش می تواند معضلات شهرنشینی، معماری شهری  و ... را مورد توجه قرار دهد. جشنواره شهر مجموعه جامعی از فیلم های شهری را در بر می گیرد که فرهنگ شهرنشینی و معضلات شهری را در بر دارد.


وی درباره حمایت از فیلمسازان شهری نیز گفت: موثرترین نهاد در همه دنیا برای حمایت از فرهنگ شهری، شهرداری است ضمن اینکه کارکرد ملموس شهرداری ها با هیچ اداره ای قابل قیاس نیست. درواقع حامی و پشتیبان واقعی حوزه فرهنگ شهرداری است و در حوزه فیلم های شهری هم که اولی تر است.


مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم شهر نیز پیشنهاد داد: جشنواره فیلم شهر تا به امروز مسیر خوبی را طی کرده است البته فراز و فرودهایی داشته است اما نشان داده که می تواند در حوزه فیلم شهری موثر باشد.


طباطبایی نژاد ادامه داد: اگر موسسه تصویر شهر و شهرداری نهادی را به عنوان دبیرخانه اختصاص دهد می تواند به حمایت و مشارکت در تولید آثار شهری رونق دهد ضمن اینکه در اینصورت جشنواره فیلم شهر تنها برگزارکننده نیست و بودجه جدی را زیر نظر دبیرخانه فیلم شهر اختصاص به تولید آثار مرتبط به جشنواره دهد تا بدین وسیله فضای مناسبی هم در تلویزیون پیدا می کند.


وی با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر سالانه برگزار شود گفت: بهتر است تا این جشنواره دبیرخانه دائمی داشته باشد تا بدانیم که این جشنواره در طول سال تولیداتی دارد و از این تولیدات حمایت هم می شود و فضایی هم برای تولید و حمایت از تولید داشته باشد.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

معرفی داوران فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی شهر/ رقابت 366 اثر در بخش‌ مسابقه ایران و بین الملل
از بازیگری یک مجری تا حاشیه‌های سینمای ایران در کن
اهمیت توجه به سینمای شهری در گفتگو با یک منتقد و تحلیل گر سینما
انتخاب فیلم‌های کوتاه جشنواره شهر را از میان بهترین‌ها انجام دادیم
روایت های ویدیویی از چالش های زندگی شهری/انسان معاصر در بستر شهر تعریف پیدا می کند
معرفی فرهنگ ایرانی به جوانان وظیفه فیلمساز است
جواد رمضانی مدیر آئین‌های جشنواره فیلم شهر شد




۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن