تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سالانه پذیرای 400 هزار اثر است/رونمایی از بانک اطلاعات هنرمندان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری دوره سیزدهم مطرح شد؛
جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سالانه پذیرای 400 هزار اثر است/رونمایی از بانک اطلاعات هنرمندان رضوی
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن تشریح برنامه‌های سیزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: در این زمینه به دنبال کارهای سفارشی نیستیم.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سالانه پذیرای 400 هزار اثر است/رونمایی از بانک اطلاعات هنرمندان رضوی
به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امروز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در محل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد.
سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در ابتدای این نشست ضمن ابراز امیدواری جهت استمرار و پایداری حرکت‌ها و اقدامات فرهنگی در کشور و تأکید بر نقش رسانه‌ها در این زمینه به تشریح کلیات سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) پرداخت.


جعفری گفت: در این دوره از جشنواره سه نوع برنامه پیش‌بینی شده که دو بخش آن داخلی و بخش دیگر بین‌المللی است. بخش اول این برنامه‌ها منظومه‌ای از برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی است که عمده آن با همراهی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود و ۴۳.۲ درصد از برنامه‌های داخلی جشنواره را شامل می‌شود.


وی افزود: نوع دوم برنامه‌ها هم برنامه‌ها مردمی است که در قالب شوراهای ساماندهی برنامه‌های دهه کرامت احرایی می‌شود و ۵۶.۸ درصد برنامه‌های داخلی جشنواره سیزدهم را در بر می‌گیرد. 


جعفری با اشاره به سهم پررنگ‌تر برنامه‌های مردمی این دوره از جشنواره تأکید کرد: این امر نشان دهنده رویکرد مردمی جشنواره سیزدهم است که برنامه‌های آن با همراهی مردم و نهادهای مردمی اجرایی می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در ادامه به سومین بخش از برنامه‌‌های جشنواره سیزدهم اشاره کرد و گفت: سومین بخش از برنامه‌ها برنامه‌های ویژه خارج از کشور است که با احتساب سهم ۷۰ درصدی مجموع برنامه‌های داخلی، ۳۰.۸ درصد از کلیه برنامه‌های جشنواره سیزدهم را شامل می‌شود.


سهم استان‌ها از جشنوار سیزدهم
جعفری در بخش دیگری از تشریح برنامه‌ها جشنواره سیزدهم امام رضا(ع) به تقسیم‌بندی برنامه‌های استانی این دوره اشاره کرد و گفت: در این دوره ۱۳ استان میزبان برنامه‌های هنری جشنواره خواهند بود که استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، قم، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان، کردستان و جنوب کرمان را شامل می‌شود.


وی افزود:11 استان هم میزبان برنامه‌های فرهنگی جشنواره هستند که شامل استان‌های ایلام،‌کرمان، البرز، سمنان،‌بوشهر،‌خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، همدان، آذربایجان غربی، خورستان و مازندران می‌شود.


به گفته جعفری استان‌ها قم، زنجان،‌ اردبیل،‌ تهران،‌ مرکزی،‌کرمانشاه و خراسان رضوی هم 7استانی هستند که در این دوره میزبان برنامه‌های علمی و پژوهشی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خواهند بود.


وی ادامه داد: سه استان گلستان، یزد و لرستان میزبان برنامه‌های سینمایی و دو استان تهران و گیلان هم برنامه‌های مطبوعاتی و دیجیتالی این دوره را میزبانی می‌کنند.


مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری برنامه‌های کودک و نوجوان در هر ۳۱ استان کشور گفت: اختتامیه برنامه‌های استانی این بخش هم در پایان در استان تهران به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.


معرفی ۲۳ دانشگاهی که میزبان برنامه‌های علمی و پژوهشی این دوره از جشنواره را در استان‌های مختلف در دستور کار خواهند داشت، بخش دیگری از اظهارات مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بود که براساس آن دانشگاه‌های امام صادق(ع)، هنر تهران، شهید مدنی آذربایجان شرقی، اصفهان،‌ بیرجند، شهید چمران اهواز، شیراز، امام خمینی(ره) قزوین، صدوقی قم، رازی کرمانشاه، رشت، هرمزگان، حکیم سبزواری، علوم قرآنی سبزوار، نیشابور، پیام نور خراسان رضوی، فردوسی مشهد، فرهنگیان مشهد و علوم پزشکی مشهد در این فهرست جای دارند.


جعفری در این زمینه گفت: برنامه‌های دانشگاهی این دوره از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تاکنون برخی دانشگاه‌ها برنامه‌های خود را به پایان رسانده اند اما اختتامیه اصلی این بخش در جواربارگاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.


قالب‌های برگزاری جشنواره سیزدهم
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه به قالب‌های برگزاری جشنواره سیزدهم هم اشاره کرد و این قالب‌ها را اینگونه برشمرد: شعر(عربی،ترکی،فارسی)، ادبیات داستانی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، نواهای آئینی، علمی و پژوهشی، کنگره‌ها و بزرگداشت‌ها، نشست‌های تخصصی سبک زندگی، فیلم، مطبوعات و دیجیتال و کودک و نوجوان.


جعفری سپس به تعیین هشت کارگروه محتوایی اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها در طول برگزاری بر کیفیت محتوایی جشنواره نظارت خواهد داشت و در همین راستا ۳۱ ناظر امسال برگزاری جشنواره در استان‌ها مختلف را تحت نظر دارند.


تقدیر از ۱۶ خادم داخلی و خارجی فرهنگ رضوی
وی افزود: دو کمیته مختص انتخاب خادمان نمونه فرهنگ رضوی هم امسال فعال بودند که تا کنون هشت خادم نمونه فرهنگ رضوی در داخل کشور و هشت خادم نمونه فرهنگ رضوی در خارج از کشور برگزیده شده‌اند که در جشنواره امسال مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: ویژگی بارز خادمان نمونه فرهنگ رضوی که امسال انتخاب شده و قرار است معرفی شوند تأثیرگذاری آن‌ها بر فرهنگ عمومی بوده‌است و از این منظر شاهد تجلیل از چهره‌های ویژه‌ای خواهیم بود.


جعفری گفت: کمیته ویژه محتوایی آیین اختتامیه جشنواره سیزدهم هم از همین امروز تشکیل شده و در همین راستان با ۳۱ استان کشور تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم که در مجموع بتوانیم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور جشنواره‌ای کیفی و فاخر برگزار کنیم.


وی سپس به کیفیت برون‌سپاری فعالیت‌های مرتبط با جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۳۱ موسسه در ۳۱ استان کشور به عنوان مجری جشنواره انتخاب شده و فعالیت‌خود را آغاز کرده‌اند.


جعفری در ادامه یازده مرحله طراحی شده برای برگزاری جشنواره سیزدهم را اینگونه فهرست کرد؛ آسیب‌شناسی، مهندسی برنامه‌ها، برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، کارگروه‌های تخصصی، استقرار دبیرخانه‌های موضوعی در استان‌ها، فراخوان جشنواره، انتخاب ناظران جشنواره، پذیرش آثار، داوری آثار و سرانجام برگزاری جشنواره در دهه کرامت.


وی سپس گفت: از این یازده مرحله تا به امروز هشت مرحله به طور کامل انجام شده و اجرای سه مرحله باقی مانده هم در دستور کار قرار دارد.


تمهیدات ویژه در راستای خلاقیت و نوآوری
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در ادامه این نشست به ارزش‌های محتوایی جشنواره سیزدهم امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: جهت حفظ محتوای جشنواره و با توجه به شعار «نوآوری و خلاقیت» که برای این دوره در نظر گرفته شده‌است چهار تمهید ویژه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم سطح کیفی جشنواره را هم ارتقا دهیم.


وی افزود: اولین تمهید در این زمینه تشکیل اتاق فکر در ۳۱ استان کشور بود که نام اعضا این اتاق‌ها فکر در حال حاضر بر روی سایت جشنواره وجود دارد. تمهید دوم انتخاب دبیر تخصصی برای بخش‌های مختلف بود. کار سوم نظارت و ارزیابی جشنواره که برای آن شیوه‌نامه‌ای تدوین شده و کمیته اجرایی آن از هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز کرده و تمهید چهارم هم انتخاب برنامه‌های موضوعی برتر است.


جعفری در ادامه به تلاش برای انتشار دستاوردهای جشنواره امام رضا(ع) همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم انتشار دستاوردها با سرعت انجام شود و در این زمینه برای انتشار مناسب و گسترده‌تر مقالات علمی اقدام به اخذ مجوز فصلنامه علمی و پژوهشی  فرهنگ رضوی کردیم که شماره هشتم  این فصلنامه به همراه مجوز علمی و پژوهشی آن در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد و پس از این مقالاتی که بتوانند از نظر هیأت علمی این نشریه رتبه علمی دریافت کنند در این فصلنامه منتشر خواهند شد.


تشکیل بانک جامع اطلاعات آثار هنرمندان رضوی 
وی همچنین به برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک جامع اطلاعات آثار هنرمندان حاضر در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۴۰۰  هزار اثر در قالب جشنواره امام رضا(ع) تولید می‌شود که از یک دلنوشته ساده تا یک فیلم سینمایی را شامل می‌شود. بخش قابل توجهی از این آثار به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند اما لازمه ثبت این آثار، ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی است که بخشی از آثار به صورت رایگان در آن عرضه خواهد شد و بخش دیگر در قالب کمک به چرخه اقتصاد هنر طراحی خواهد شد.


جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان رونمایی از این بانک جامع گفت: در حال حاضر شرکتی از پارک علم و فناوری خراسان انتخاب شده که در حوزه نرم افزار و فضای مجازی مورد تأیید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد هم هست و کار طراحی به این شرکت واگذار شده است.


وی با اشاره به اینکه زمان رونمایی از این بانک جامع ،گفت: قرارداد ما برای اجرای این پروژه یکساله است و امیدواریم که این زمان‌بندی اجرایی شود.


مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حضور هر ۳۱ استان کشور در برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تأکید کرد: بیش از ۸۰ کشور هم در این دوره از جشنواره به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعة المصطفی العالمیه با جشنواره همراهی خواهند داشت و برنامه‌های ویژه‌ای در این کشورها اجرا می‌شود.


قطعاً اثر سفارشی به نتیجه نخواهد رسید
جعفری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر سهم بنیاد امام رضا(ع) در حمایت مالی و سرمایه‌گذاری در تولید آثار حاضر در جشنواره امام رضا(ع) توضیح داد: آنچه برای ما مهم است تولید اثر در ساحت فرهنگ رضوی است. 


وی افزود: اساس برگزاری هر جشنواره فرهنگی سه دستاورد مشخص است؛ اول کشف استعدادهای جوان، دوم پرورش همین استعدادها و سوم برگزاری رقابت سالم و سازنده برای ارتقا کیفی تولیدات . 


مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تأکید کرد: برای رسیدن به این دستاوردها قطعاً سفارش اثر به نتیجه نخواهد رسید و باید به دنبال آثار دلی بود. در این زمینه غالباً آثار سفارشی تولیدات موفقی نیستند.


نگاه ویژه به رویدادهای روز در بخش بین‌الملل
وی سپس در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد محتوایی جشنواره امام رضا(ع) به ویژه در مورد موضوعات روز مانند جنگ یمن و تصویر مخدوشی که از اسلام به واسطه فعالیت گروه‌های تروریستی مانند داعش در منطقه ایجاد می شود، تأکید کرد: رویکرد جشنواره امام رضا(ع) هر ساله بر دو شاخص متکی بوده است؛ اول بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال و دیگری نگاه به مسائل روز به خصوص در بخش رویدادهای بین‌المللی.


جعفری تأکید کرد: قطعاً در این دوره هم به ویژه در بخش بین‌الملل نگاهی ویژه به مباحث و رویدادهای روز جهان به ویژه در جهان اسلام خواهیم داشت.


وی سپس یادآور شد که جشنواره در بخش بین‌الملل سه گروه هدف دارد و آن‌ها را اینگونه معرفی کرد: ایرانیان خارج از کشور، مسلمانان دیگر کشورها و ارادتمندان غیرمسلمان امام رضا(ع).


مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در پایان نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از همراهی دولت و وزارت ارشاد با این جشنواره تشکر کرد و گفت: دولت به رغم برخی تنگناهای اقتصادی همواره حمایت از جشنواره امام رضا(ع) را در دستور کار دارد و شخص وزیر ارشاد که ریاست عالی جشنواره امام رضا(ع) را هم برعهده دارد همواره این رویداد را یکی از مظاهر دیپلماسی فرهنگی معرفی کرده و از هیچ کمکی دریغ نداشته است.


وی افزود: همه معاونان وزارت ارشاد هم در حال حاضر در جشنواره سیزدهم امام رضا(ع) مسئولیت‌هایی در بخش‌های تخصصی و محتوایی به عهده دارند و از این منظر وزارت ارشاد و هیأت دولت همواره از این رویداد حمایت و پشتیبانی کرده‌اند و این جای سپاسگذاری دارد.


یادآوری می شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.






اخبار مرتبط

دعاخواني شنیدنی استاد پورزرگری در مسابقات بین المللی قرآن + فیلم
کدام آیه حافظان قرآن کریم را متأثر کرد؟ + فیلم
نرم افزار آوای وحی،شامل بیست هزار تلاوت قاریان مشهور جهان
آمادگی برگزاری مسابقات قرآنی بانوان در سطح بین‌المللی را داریم
شب آخر رجب در بیان آقا مجتبی تهرانی + کلیپ صوتی
بازدید‌کننده مجازی مسابقات قرآن کریم باشید + دانلود نرم‌افزار
از 15 منتخب حافظ طلاب جامعة امیر‌المومنین(ع) تجلیل شد
منتظر قرائت‌های شنیدنی در روزهای آتی هستیم




۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن