محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830154651
گاهی سینما باید تلنگرهایی به جامعه بزند
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش برنامه هفت؛ گاهی سینما باید تلنگرهایی به جامعه بزند خبرگزاری پانا: اصغر نقی زاده (بازیگر سینما) و سیاوش حقیقی (دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر) مهمان برنامه «هفت» اول خرداد بودند و بخش دیگری از برنامه به میزگردی در خصوص «بررسی وضعیت فیلمنامه در سینمای ایران» با حضور همایون اسعدیان(کارگردان)، شادمهر راستین(فیلمنامه نویس)، طهماسب صلح جو، محمد تقی فهیم منتقدان سینما اختصاص داشت.
۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد ساعت 12:09
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ محمود گبرلو، سردبیر و مجری برنامه «هفت» در ابتدای صحبتهای خود، ضمن تبریک «ایام اعیاد شعبانیه» گفت: امیدوارم زندگی مردم ایران از وجود ائمه معصومین و توسل جستن به آنها، پربرکت باشد.
وی افزود: هفته گذشته، سفری به «کن» داشتیم تا با شرکت در جشنواره بتوانیم از نزدیک شاهد چگونگی حضور و وضعیت سینمای ایران باشیم، اما قبل از توجه به عرصه های بین المللی باید به عرصه های داخلی توجه کنیم.
گبرلو افزود: فیلمهای متفاوتی در سینماها در حال نمایش بوده، هست و خواهد بود اما از فروش مناسبی برخوردار نیستند، دلیل فروش نکردن فیلمها و عدم استقبال مردم مشخص نیست.
وی در ادامه گفت: امیدوارم مسئولین سینمایی با پیگیری ها و برنامه ریزی های جدی، پاسخگوی مردم باشند، البته فیلمسازان هم باید وضعیت سینما را مورد بررسی قرار دهند. اگر با این شرایط پیش برویم، وضعیت مطلوبی برای سینمای ایران ایجاد نخواهد شد.
گبرلو افزود: بهتر است تلاش زیادی از طرف مسئولین و فیلمسازان صورت گیرد و فیلمهای خوبی با استفاده از راهکارهای مناسب با وضعیت امروز ساخته شود.
در بخشی از برنامه، سردبیر برنامه هفت به علت درگذشت «مصطفی عبدالهی» (بازیگر و کارگردان تئاتر) و محمد رضا مقدسیان (مستندساز) به خانواده هایشان و اهالی تئاتر و سینما تسلیت گفت.
گبرلو ضمن تبریک به مناسبت سوم خرداد (روز آزاد سازی خرمشهر) گفت: همه هنرمندان و اهالی سینما، مدیون خون شهدا و دلاوری هایشان هستند. به همه قهرمانان دفاع مقدس، به خصوص کسانی که در آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، درود می فرستم.
وی در خصوص فیلمهای دفاع مقدس گفت: فیلمی که به آرمانها و اعتقادات و ارزشهای یک جامعه بپردازد، مورد توجه قرار می گیرد؛ مانند فیلمهای دفاع مقدسی که در سالهای گذشته ساخته شده است.
در ابتدای برنامه تصاویری از پشت صحنه فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش و گزارش تصویری از جشنواره «کن» و حضور فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده پخش شد و در بخش دیگر، اصغر نقی زاده (بازیگر سینما) مهمان ویژه برنامه «هفت» بود.
اصغر نقی زاده: 4 سال است بیکارم
نقی زاده در خصوص حضورش در فیلمهای دفاع مقدس گفت: خوشحالم که در اینگونه فیلمها بازی کردم و مردم با دیدنم در کوچه و خیابان به یاد رزمنده ها و جنگ می افتند.
نقی زاده در مورد شروع کارهنری خود و همچنین کار در سینما گفت: کار هنری را از تئاتر در آموزش و پرورش و اولین کار در سینما را در سال 61 با فیلم «توبه نصوح» با همکاری در پشت صحنه، شروع کردم و اولین بار با فیلم «مهاجر» جلو دوربین رفتم.
نقی زاده در پاسخ به این سئوال که چگونه به این موقعیت و مرحله رسیده گفت: مدیون اساتید بزرگی چون؛ خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان و... هستم.
«اصغر نقی زاده» درباره دلایل باورپذیر بودنش در بازیها بیان کرد: یکی از این دلایل این است که نقشها بر اساس شخصیت واقعی خودم نوشته می شود، دلیل دیگر حس و حالی است که من در کارها و بازیها دارم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا کار با کارگردان خاصی را می پذیرد یا خیر گفت: با هر نوع کارگردانی کار می کنم و در این مورد مشکلی ندارم.
نقی زاده در مورد وضعیت امروز سینمای ایران گفت: سینمای ایران تابع سیاستهای کلان فرهنگی است، اگر سیاست در مرحله ای در جهت دفاع مقدس باشد، به اصغر نقی زاده ها کار داده می شود و اگر سمت فیلمهای اجتماعی و پرفروش حرکت کند افرادی مثل ما بیکار می شوند.
وی افزود: به مدت چهار سال است که بیکارم، آخرین فیلمی که کار کردم «سلام بر فرشتگان» در سال 90 بود.
نقی زاده درباره دلایل ماندن در سینما گفت: دلایل لازم در این زمینه نادیده گرفتن شهرت، پول، داشتن رفتار حرفه ای و همواره آموختن است.
وی گفت: بهترین درس برای کارگردان و بازیگر دیدن فیلم است.
نقی زاده در مورد فیلمهای جشنواره گفت: فیلمها را ندیدم، چند سالی است که برای جشنواره دعوت نشدم، عضو نبودنم در خانه سینما شاید دلیل این امر باشد.
در بخش دیگری از برنامه «هفت» گزارشی از جشن عکاسان سینمای ایران بر روی آنتن رفت و بخشی نیز به گزارش های تصویری از دوربین «هفت تا هفت» اختصاص داشت که گزارش هایی از افتتاحیه اکران فیلم «من دیه گو مارادونا هستم»، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «هاری»، نشست بررسی سینمای دهه 60 ایران، همایش «داکیو منتری» به روایت ایرانی، عیادت رئیس سازمان سینمایی از رضا داود نژاد و عیادت اصحاب رسانه از رضا ایرانمنش، پخش شد.
سیاوش حقیقی : هیچ جشنواره ای نباید خودش را با فجر مقایسه کند/ گاهی سینما باید تلنگرهایی به جامعه بزند
حقیقی در خصوص جشنواره شهر گفت: در جشنواره شهر قرار است سبک زندگی ایرانی و هویت اسلامی به نمایش در آید.
وی در ادامه گفت: یکی از وظایف شهرداری ها ایجاد فرهنگ سازی در جامعه است و الحمدالله شهرداری تهران در چند سال گذشته این کار را انجام داده و با این کار از سینماگران حمایت می کند.
گبرلو در ادامه گفت: بعضی ها معتقدند که جشنواره ها یعنی هیاهو و هیچ سودی ندارند حتی جشنواره فجر.
حقیقی در ادامه صحبتهای گبرلو گفت: قضیه فجر جداست چون فجر پیشانی جشنواره های جمهوری اسلامی ایران است و هیچ جشنواره ای نباید خودش را با فجر مقایسه کند، ولی در جشنواره فیلم شهر به دنبال آنیم که در سالهای آینده ب طبق سیاستهای تعیین شده فیلمهایی را از طریق شهرداری یا مراکز فرهنگی تولید کنیم.
حقیقی در مورد زمان شروع جشنواره گفت: از سوم خرداد (روز آزادسازی خرمشهر) بخش «محله» جشنواره آغاز می شود، در ششم خرداد، بخش بین الملل و سینمای ملی با حضور پنجاه مهمان خارجی در تهران برگزار می شود و اختتامیه جشنواره روز نیمه شعبان خواهد بود.
وی درباره بخش «محله» گفت: به دلیل فرهنگ سازی، از مردم بیست و دو منطقه تهران خواستیم تا به صورت رایگان آموزش فیلمسازی ببینند، بعد از مدتی امکاناتی را در اختیار آنها قرار دادیم و فیلمهای 137 ثانیه ای ساختند. با این کار مردم نسبت به سینما و فیلسازی اگاه تر می شوند.
حقیقی در مورد فیلمهای ایرانی انتخاب شده در جشنواره گفت: سی فیلم انتخاب شده که پانزده فیلم از فیلمهای سالهای گذشته و پانزده فیلم هم از فیلمهای اکران نشده است. فیلمهای «امروز» میرکریمی، «دربند» شهبازی و «دوران عاشقی» رئیسیان برای بخش بین الملل انتخاب شده اند.
وی در مورد هزینه جشنواره گفت: بودجه زیادی را هزینه نکردیم و امیدواریم شاخصه های جشنواره که بر اساس محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری انتخاب شده بود، رعایت شود. محورها عبارت بودند از: سبک زندگی ایرانی اسلامی، اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه های فرهنگ اسلامی_ایرانی و...
حقیقی در مورد دستاورد جشنواره امسال گفت: از سیاستهای برگزار کنندگان جشنواره، ایجاد تعامل با کشورهای دیگر در حوزه نمایش است.
وی در ادامه گفت: از سوابق دبیران جشنواره فجر (آقایان عباسیان، حیدری و خزاعی) استفاده می کنم و آنها در این راه به من کمک می کنند، امیدوارم با اتخاذ سیاستهای درست فیلمهای خوبی برای دوره های بعد تولید شود.
حقیقی در مورد داوران جشنواره گفت: داوران بخش سینمای ایران آقایان احمدرضا معتمدی، محمد خزاعی، محمدحسین حقیقی، رسول صدرعاملی، مجید رضابالا، عزیزالله حمیدنژاد و امین تارخ، هستند.
دبیر جشنواره فیلم شهر در باره گرایش تلخ فیلمهای اجتماعی گفت: معتقد به تلخی جامعه نیستم ولی گاهی اوقات باید تلنگرهایی به اجتماع زده شود که این مسئله فرق می کند.
وی افزود: باید فرهنگ سازی درستی انجام شود و با کسانی که علیه ایران کار می کنند و هزینه هایی را در این مورد صرف می کنند، با استفاده از فرهنگ غنی برخورد کنیم. ساختن کارهایی در مورد شهدا (کار شهید حسن باقری ) در فیلم «آخرین روزهای زمستان» می تواند یکی از این راهها باشد.
در بخشی از برنامه گفتگوی محسن سرافراز با محمد مهدی عسگرپور(مدیر عامل سابق خانه سینما) و سیدرضا میرکریمی(مدیر عامل خانه سینما) بر روی آنتن رفت.
اسعدیان: ادبیات نمایشی باید پابه پای فیلمنامه نویسی رشد کند
بخش پایانی برنامه «هفت» اختصاص داشت به میزگردی در خصوص «بررسی وضعیت فیلمنامه در سینمای ایران» با حضور همایون اسعدیان، شادمهر راستین، طهماسب صلح جو و محمدتقی فهیم.
طهماسب صلح جو در مورد وضعیت نامناسب فیلمنامه در سینمای ایران گفت: معمولأ از روی فیلمها در مورد فیلمنامه قضاوت می کنیم که این کار صحیح نیست، وضعیت فیلمنامه در سینمای ایران همواره به همین شکل بوده است.
وی ادامه داد: با این نظر مخالفم که فیلمهایی که فاقد قصه هستند فیلمنامه خوبی ندارند، به باور من فیلمنامه قصه نیست بلکه اصل قضیه در فیلمنامه روایت است.
صلح جو افزود: چیزی که فیلمنامه ها را متفاوت می کند، توانایی نویسنده در روایت ماجراهاست. به نظرم فیلمنامه یکی از شاخه های ادبیات سینمایی و ادبیات دراماتیک است.
محمد تقی فهیم در این باره گفت: هالیوود دارای دوازده هزار فیلمنامه نویس است و سالانه کمتر از هزار فیلم تولید می شود، اما کشور ایران صدو پنجاه عضو دارد و کمتر از صد فیلم در سال ساخته می شود، تعدادی از فیلمنامه نویسان در کشور بیشترین فیلمنامه ها را می نویسند.
وی افزود: همیشه فیلمنامه نویس های مشخصی از طرف مدیران برای نوشتن انتخاب می شوند و به خلاقیتها و استعدادهای دیگران توجهی نمی شود، در این حالت با بحرانی روبه رو می شویم که اندیشه ای وجود ندارد.
فهیم در ادامه گفت: وقتی می گوییم هر اثر هنری شامل دو فاکتور اندیشه و تکنیک است، چگونه فیلمسازان در مدت کوتاهی می توانند فیلمنامه بنویسند، به نظر من اساسأ فضای سیستم بیمار است و عادلانه عمل نمی کند.
همایون اسعدیان در این زمینه گفت: سینمای غرب متکی به یک سنت ادبی دوهزار و پانصد ساله است. ادبیات نمایشی در ایران مانند غرب نبوده و ادبیات ما بر اساس نظم است و همه به نوعی طبع شعر دارند.
وی ادامه داد: ادبیات نمایشی باید پابه پای فیلمنامه نویسی رشد کند. فیلمنامه نویسی یک مسئله اموزشی نیست، تا زمانیکه در ادبیات نمایشی مشکل داشته باشیم در فیلمنامه ها هم دچار مشکل خواهیم شد.
راستین درباره آمار فهیم گفت: این آمار در مورد کارگردانهایی است که فیلمنامه نویس شده اند، کانون دویست و چهار عضو دارد و در پنج سال گذشته تنها بین پنج تا هشت فیلم نوشته شده است.
شادمهر راستین افزود: ما سینماگر حرفه ای هستیم بر اساس سفارش و ایده ها کار می کنیم و مهمترین اصل ما ایجاد جذابیت برای مخاطب است.
وی در مورد علت ضعف فیلمنامه گفت: محدودیت در ایده ها، محدودیت در اجرا و نظارت در این کار از دلایل ضعف فیلمنامه است.
راستین ادامه داد: ما دارای ادبیات نمایشی غنی هستیم و ضعفی در این مورد نداریم و تنها امتیاز این سینما داشتن ادبیات نمایشی غنی به شکل دیگری است که از قران و فردوسی و... گرفته شده است که جهان سه پرده ای و پایان قطعی را نمی پذیرد و نباید با هالیوود مقایسه شود.
وی افزود: باید براساس فرهنگ و انسانیت خودمان در ایران شرایطی را بپذیریم که چرا در سینمای ما کارگردانها می نویسند، چه تألیفی به این اندازه با اهمیت است و چرا مدیران با کارگردانها رابطه سازنده ای پیدا می کنند، این بحران شاید به عنوان حسن سینمای ایران باشد.
اسعدیان در ادامه صحبتهای راستین گفت: نکاتی که اشاره کردید در مورد نوعی از سینماست اما کلان سینما بحث دیگری است. بعضی از ممنوعیت ها باعث شکست فیلمنامه ها شده اند چون مدیران بر اساس سلایق خود، خط قرمزهایی را تعبیه کردند.
وی ادامه داد: نقد اجتماعی نقد نظام نیست بلکه قوت نظام است، تا زمانیکه این موضوع حل نشود خودبه خود به سوی فیلمنامه های خنثی پیش می رویم.
اسعدیان افزود: هیچ فرصت و امکاناتی برای باز تولید فیلم در اختیار فیلمنامه نویس قرار نمی گیرد.
صلح جو با اشاره به نیاز ایران به داشتن سینمای حرفه ای گفت: برای این کار مدیریت لازم است، سینما بیش از هنرهای دیگر به مدیریت اقتصادی نیاز دارد.
وی افزود: محدودیتهای اخلاقی و شرعی باعث خودسانسوری فیلمنامه نویس می شود.
فهیم در پایان گفت: تا زمانیکه صنف فیلمنامه نویسان، صنف قدرتمندی نشود و تا زمانیکه عملکرد انها بر اساس دفاع از حقوق ، بیمه، عدالت اعضای آن نباشد، همچنان دچار این مشکل خواهیم بود.
راستین در این زمینه گفت: فیلمنامه نویسی به عنوان مجموعه شغل است که فقط به شکل فیلمنامه دیده می شود، اگر به سینما و سینماگران تجاری و حرفه ای شخصیت لازم داده شود، دیگر همه آنها به دنبال تألیف نمی روند.
وی افزود: سینمای حرفه ای نیازمند تجرب و تکرار موفقیت هاست. تکنیسین و حرفه ای بودن در سینمای ایران جمله بدی است و همه علاقه مندند که هنرمند و مؤلف باشند، در صورت جدا کردن آنها می توانیم، صنف حرفه ای داشته باشیم که با مخاطب کار کند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
نگاهی به حضور فیلم «ناهید» در جشنواره کن در خط «جدایی.. »؛ از ملبورن تا ناهید/جشنوارههای
نگاهی به حضور فیلم ناهید در جشنواره کندر خط جدایی از ملبورن تا ناهید جشنوارههای غربی همچنان به دنبال ارائه تصویر نادرست از جامعه ایرانیجشنوارههای غربی به دنبال به تصویر کشیدن همان تصویر نادرست از جامعه ایرانی است که از جدایی نادر از سیمین شروع شده و ارائه آن به جامعه جهانیگفتوگو با سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر پرهیز از تلخاندیشی نیاز جدی سینمای شهری است/ امیدواریم جش
گفتوگو با سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهرپرهیز از تلخاندیشی نیاز جدی سینمای شهری است امیدواریم جشنواره افق تازهای را در حوزه سینمای شهری رقم بزنددبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت نمیدانم چرا برخی مدیران فرهنگی و به ویژه فیلمسازان و سینماگران جامعه را تا این حد تلخنیاز جامعه به گرایش های بین رشته ای در سطح دانشگاهی /مدیریت فاوا نگاه چند جانبه را می طلبد
در آستانه برگزاری سمپوزیوم صیانت فرهنگی در استفاده از فاوا نیاز جامعه به گرایش های بین رشته ای در سطح دانشگاهی مدیریت فاوا نگاه چند جانبه را می طلبد تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی روز پنج شنبه این هفته میزبان سمپوزیمی با عنوان صیانت فرهنگی در استفاده از فناودر نشست متخصصان جامعه آزمایشگاهی مطرح شد تعطیل آزمایشهای ژنتیک و تخلف برخی آزمایشگاهها به دلیل اعتراض به تعر
در نشست متخصصان جامعه آزمایشگاهی مطرح شدتعطیل آزمایشهای ژنتیک و تخلف برخی آزمایشگاهها به دلیل اعتراض به تعرفهجمعی از جامعه آزمایشگاهی در اعتراض به تعرفه پایین آزمایشگاهی و ضریب این خدمات که در سال 94 به تصویب رسیده اعلام کردند توان انجام بسیاری از آزمایشهای ژنتیک را به دلیل هزرئیس اداره ارشاد محمودآباد: هنر تئاتر آگاهیبخش جامعه است
رئیس اداره ارشاد محمودآباد هنر تئاتر آگاهیبخش جامعه استرئیس اداره ارشاد محمودآباد در همایش روز جهانی تئاتر در سخنانی هنر تئاتر را امری آگاهی بخش برای جامعه مردم دانست به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد حمید گوزهگر در همایش بزرگداشت روز جهانی تئاتر ویژگیهای گوناگونتعالی جامعه در گروی ارتقای آگاهی و دانایی
فرماندار رباط کریم گفت تعالی جامعه در گروی ارتقای آگاهی و دانایی خبرگزاری پانا فرماندار رباط کریم در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان گفت اقدامات سال گذشته در حوزه کتابخانه ها در رباط کریم بسیار ارزشمند بود وابراز امیدواری کرد امسال نیز این روند رو به رشد استمرار یابد ۱۳۹۴ چرسانه ها در افزایش آگاهی و اطلاعات جامعه در حوزه تغذیه نقش تعیین کننده دارند
رییس پژوهشکده صنایع غذایی رسانه ها در افزایش آگاهی و اطلاعات جامعه در حوزه تغذیه نقش تعیین کننده دارند مشهد-ایرنا- رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی کشورگفت رسانه ها در افزایش آگاهی و اطلاعات جامعه در حوزه تغذیه نقش تعیین کننده دارند دکتر رسول کدخدایی روز چهارشنبه بازدید از خبرلاریجانی: گاهی فضای سیاسی جامعه را منزجر میکند
لاریجانی گاهی فضای سیاسی جامعه را منزجر میکند رئیس مجلس شورای اسلامی گفت شناخت پدیده فناوری اطلاعات برای جبهه فرهنگی انقلاب مهم است جریانهای فرهنگی که میخواهند استفاده عمیقی از این امکانات داشته باشند باید از این ابزارها استفاده کنند به گزارش فرهنگ نیوز ٬ علی لاریجافرماندار رباط کریم: تعالی جامعه در گرو ارتقای آگاهی و دانایی است
فرماندار رباط کریم تعالی جامعه در گرو ارتقای آگاهی و دانایی استفرماندار رباط کریم در جلسه کتابخانههای عمومی این شهرستان گفت تعالی جامعه در گرو ارتقای آگاهی و دانایی است به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم علی بیگی در جلسفارس از مهمترین مطالبات جامعه دانشگاهی تبریز میگوید درخواست احیا و بازآفرینى نقش ربعرشیدی از رئیسجمهور
فارس از مهمترین مطالبات جامعه دانشگاهی تبریز میگویددرخواست احیا و بازآفرینى نقش ربعرشیدی از رئیسجمهوراحیا و باز آفرینى نقش ربعرشیدی مهمترین مطالبات جامعه دانشگاهی از رئیسجمهور است به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز سال گذشته رسما فعاطلوع سرآمد رهبران جامعه انسانی از حراء/ نگاهی به احادیث بعثت
به مناسبت سالروز عید مبعث طلوع سرآمد رهبران جامعه انسانی از حراء نگاهی به احادیث بعثت شناسهٔ خبر 2581325 - شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آیت الله رجبی دوانی می نویسد جز محمد ص نواده ابراهیم چه كسى بود كه شایستگى رهبرى خلق را داشتهآگاهی رسانی رسانه ها در رهایی جامعه از معضل شوم اعتیاد موثر است
عضو هیات علمی دانشگاه تهران آگاهی رسانی رسانه ها در رهایی جامعه از معضل شوم اعتیاد موثر است شیراز-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران از فضای حاکم بر برخی خانواده ها و ناآگاهی آنها اضطراب و افسردگی دوستان ناباب محیط اجتماعی و نبود تفریح لازم به عنوان عوامل مهم رو آوری افراد بهبسیاری از مردم در باره اهمیت وحدت در جامعه اسلامی آگاهی ندارند
مفتی اهل سنت تالش بسیاری از مردم در باره اهمیت وحدت در جامعه اسلامی آگاهی ندارند شناسهٔ خبر 2582698 - یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۸ استانها > سیستان و بلوچستان زاهدان-مفتی اهل سنت تالش گفت متاسفانه امروزه بسیاری از امردم از اهمیت و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی آگاه نیستند ودر مراسم تجلیل از استاد نمونه دانشگاه یزد مطرح شد برخی رخدادهای دانشگاهها در شأن جامعه دانشگاهی نیست
در مراسم تجلیل از استاد نمونه دانشگاه یزد مطرح شدبرخی رخدادهای دانشگاهها در شأن جامعه دانشگاهی نیستیکی از اساتید برجسته دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشگاه یک مرکز سیاسی نیست گفت برخی رخدادهای دانشگاهها در شأن جامعه دانشگاهی نیست به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدعلی برخوردار«33 سال سکوت» در چهلویکمین جلسه سینما روایت
33 سال سکوت در چهلویکمین جلسه سینما روایتمستند 33 سال سکوت با محوریت زندگی ابوالفضل دوزنده جانباز دفاع مقدس که به کشور آلمان پناهنده شده در سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس چهل و یکمین جلسه سینما روایت به اکران و بررسی «33 سال سکوت» اختصاص د«صابر ابر» مجری اختتامیه جشن عکاسان سینما شد
سهشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴ ۰۱ صابر ابر مجری مراسم اختتامیه نخستین جشن عکاسان سینمای ایران خواهد بود حافظ احمدی - دبیر نخستین جشن عکاسان سینمای ایران - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا دربارهی جزییات اختتامیه جشن انجمن عکاسان سینمای ایران توضیح داد او اظهار کرد اختتامیه نخستینایران برای همکارهای علمی ودانشگاهی بامنطقه قفقاز هیچ محدودیتی ندارد
قائم مقام وزیر ایران برای همکارهای علمی ودانشگاهی بامنطقه قفقاز هیچ محدودیتی ندارد تبریز- ایرنا- قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت ایران برای تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری های مختلف علمی و دانشگاهی-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها