تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805878167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه رضا میرکریمی برای اداره خانه سینما نیاز دارد ثبات در خانه سینما به جای یا ادامه مناقشات/توجه حدی به امور صنفی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آنچه رضا میرکریمی برای اداره خانه سینما نیاز دارد
ثبات در خانه سینما به جای یا ادامه مناقشات/توجه حدی به امور صنفی
امروز اصناف سینمایی در انتظار آرامش و ثبات در خانه سینما هستند و این سوال مطرح است که رضا میرکریمی با استفاده از تجربه حضور در مدیریت خانه سینما می‌تواند به مناقشات و اختلافات پایان دهد؟

خبرگزاری فارس: ثبات در خانه سینما به جای یا ادامه مناقشات/توجه حدی به امور صنفی



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، انتخاب رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما از سوی هیات مدیره باعث شد تا جامعه اصناف سینمای ایران صاحب مدیری شوند که در سال‌های 85 تا 87 مدیریت این خانه را در دولت نهم (مدیریت مهندس جعفری جلوه) برعهده داشت. بسیاری معتقدند در شرایط فعلی آرامش بیش از پیش به ساختمان سمنان آورده خواهد شد. حضور دوباره میرکریمی در سمت مدیرعاملی خانه سینما ما را بر این داشت تا نگاهی به زمان مدیریت او داشته باشیم و نکات قوت و ضعف این مدیریت دوساله را صرفا جهت یادآوری مرور کنیم. در دوره مدیریت رضا میرکریمی برای هیات مدیره و مشاوران حقوق تعیین شد و نوع مدیریت ایشان به گونه‌ای طراحی شده بود که همه چیز براساس سیستم  پیش برود از آن زمان سیستم مالی وارد هیئت مدیره خانه سینما شد و برای هیات مدیره دستمزدی (هر چند ناچیز) در نظر گرفته شد و مشاوران نیز دستمزدی دریافت کردند. البته دولت در آن مقطع کمک شایانی به خانه سینما کرد و از سوی دیگر رضا میرکریمی به دلیل محبوبیتش در میان ارگان ها و نهادها توانست نظر ارگانی مانند شهرداری را هم جلب کند و بخشی از هزینه‌های خانه سینما را تامین کند که همین موضوع منجر به برگزاری مطلوب جشن‌های خانه سینما شد. اما در زمان مدیریت رضا میرکریمی اختلافات میان تهیه کنندگان بالا گرفت و خانه سینما با طرفداری از یک گروه مشخص از تهیه کنندگان اختلافات را دامن زد و این اختلافات تا به امروز نیز ادامه دارد. بسیاری معتقد هستند که شورایعالی تهیه کنندگان که از چند صنف تشکیل شده است نمی تواند عضو خانه سینما باشد و جای در میان صنوف خانه سینما ندارد اما مدیرعامل وقت خانه سینما (میرکریمی) آن زمان ترجیح داد تا نقش مستقیمی در این موضوع نداشته باشد و دعواها همچنان ادامه داشت تا مجمع عمومی تشکیل شد و رای به حضور شورایعالی تهیه کنندگان در عضویت خانه سینما داده شد در حالی که این شورا از سه صنف تشکیل شده است و این سه صنف هم به هیچ عنوان نتوانستند تجمیع شوند و اختلافات بعد از نزدیک به یک دهه همچنان پا برجاست و همین امر باعث اختلافات دیگر در میان تهیه کنندگان و کارگردانان شد. شاید اگر در آن زمان به گونه‌ای عمل می شد که صنوف با هم تجمیع می شدند و اختلافات را کنار می گذاشتند امروز شاهد یکدستی در میان تهیه کنندگان بودیم و این همه اختلاف را در میان تهیه کنندگان که بعدها منجر به پنجه کشیدن به روی یکدیگر و در مقطعی باعث شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای کار متقاعد شود که دو خانه سینما وجود  داشته باشد نمی شد. اختلافات در کانون کارگردانان که قطب متفکر خانه سینما به شمار می‌آید نیز در همان دوره آغاز و البته در دوره محمدمهدی عسگرپور قوت گرفت. اختلافات از  روزهایی که علیرضا رئیسیان رئیس هشت ساله کانون کارگردانان، یک هفته مانده به انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی کانون، برکنار شد شروع و نتیجه اش به سود کانون کارگردانان تمام نشد. پس از تعطیلی موقت شدن خانه سینما نیز کانون کارگردانان دچار انشقاقی آشکار شد و  طیفی از کارگردانان اعلام موجودیت کرد که از آن به عنوان کانون کارگردانان 2 نام برده شد. با تصمیم رئیس وقت کانون کارگردانان با ارسال نامه ای به فیلمسازان حاضر در نشست کارگردانان 2، به عضویت آنها در کانون خاتمه داده شد. اقدامی که شاید ظاهری صنفی داشت ولی در عمل باعث اختلافات بیشتر شد و در زمان برگزاری انتخابات برای برگزیدگان اعضای تازه شورای مرکزی شاهد اتفاق هایی شدیم که  نامه‌های سرگشاده مهدی فخیم زاده و ابوالحسن داودی منتشر شد و جشنی برگزار شد که تعداد زیادی از کارگردانان صاحب نام در آن حاضر نشدند. رضا میرکریمی معتقد است:«خانه سینما در همان ابتدا با یک نیت خوبی طراحی شد ولی با یک محافظه کاری، آیین نامه اولیه‌اش به نگارش درآمده و آن هم ناشی از این بوده که انگار سیستم نگران این بوده که این خانه مثل همه جای دنیا تبدیل به سندیکا شود که بعداً بیاید و از حقوق اعضایش دفاع کند. این از نظر سیستم ما، چیز بدی است و الا چیز بدی نیست. به همین دلیل، شکل ساختاری‌اش، یک شکل شترگاوپلنگی است که هر دفعه تلاش می‌کنند یک وجه حقوقی موجه بدهند، بدتر می‌شود. صنف‌های خانه سینما در مسیر کمیت‌گرایی به شدت عضوگیری کرده‌اند و صنف‌ها به وجود آمده هم تراز و در یک ردیف قرار داده شده‌اند و نه تنها ماهیت صنف‌ها در سینما در نظر گرفته نشده، بلکه صنفی که 15 عضو دارد با صنفی که 500 عضو دارد نیز در مجمع عمومی برابر لحاظ شده و یک حق رای دارند و این یعنی سیستم از همه طرف معیوب است».
او در زمان مدیریتش با این اعتقاد شروع به تغییر اساسنامه کرد و بندهایی از اساسنامه که مربوط به ثبت صنوف بود در آن دوره حذف شد که در دوره دیگر براساس مشورت کارشناس حقوقی خانه سینما و سازمان سینمایی این بندها به اساسنامه خانه سینما اضافه شد. با این اوصاف و در شرایط فعلی همه اصناف منتظر هستند آرامش و ثبات در خانه سینما حاکم شود باید دید رضا میرکریمی که خود عضو تهیه کنندگان و کارگردانان است و پیش از این تجربه حضور در خانه سینما را دارد  آیا می تواند مشکلات و اختلافات میان تهیه کنندگان و کارگردانان را مرتفع نماید و بار دیگر شاهد رونق فعالیت صنفی در خانه سینما باشیم یا همچنان باید منتظر تغییرات و تحولات و مناقشات در این خانه بود که به نظر می رسد در شرایط فعلی اقتصادی صنوف منتظر ثبات و فعالیت صنفی هستند بخصوص اینکه شاید در هیچ دوره‌ای اینچنین رابطه مطلوبی بین مدیرعامل خانه سینما و مدیریت سینمای کشور حاکم نباشسد که از این جو مثبت می‌توان به خوبی در پیشبرد اهداف صنفی و برطرف کردن مشکلات صنوف مختلف استفاده کرد. کافی است در این چند روز اخیر به مصاحبه‌های برخی از هنرمندان که عضو اصناف مختلف هستند توجه کنیم  در میان مصاحبه‌ها این نکته مهم به چشم می خورد که اصناف انتظار دارند رضا میرکریمی که سکانداری خانه سینما را به عهده گرفته به انجام امور صنفی چون بیمه، تامین امور رفاهی، امنیت شغلی  توجه داشته باشد که با توجه به سابقه صنفی میرکریمی و ارتباط‌های مطلوبی که با بدنه مدیریت کشور و ارگان‌های تاثیرگذار دیگر دارد؛ توقع نابجایی نیست.  انتهای پیام/ 

94/03/01 - 14:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن