تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799457692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه رصد آمایش ، برنامه ریزی کشور را هوشمند می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: سامانه رصد آمایش ، برنامه ریزی کشور را هوشمند می کند یزد - ایرنا - معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) رصدی از توسعه کشور در سطوح مختلف به کشور داده و برنامه ریزی ها را به سمت هوشمندسازی می برد.


علیرضا رحمت نیا روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا پیرامون سامانه ساترا افزود: این سامانه ابزاری برای پیاده سازی نظام ملی شاخص های توسعه که دولت به تدوین منظومه ملی سند مکان محور با هدف ساماندهی نظام تولید و اشتراک گذاری اطلاعات و تحلیل و استفاده از آنها مکلف شده است.
وی اظهار کرد: سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) به عنوان موتور محرکه توسعه هر منطقه و کشور است.
معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: در این سامانه همه نوع اطلاعات جدولی ، آماری ، مکانی ، نقشه ای ، تصاویر ماهواره ای، مطالعات توسعه و گزارشات توسعه و حتی اطلاعات چندرسانه ای وجود دارد.
رحمت نیا خاطرنشان کرد: این اطلاعات در حوزه اطلاعات سرزمینی در سطوح محلی ، شهری ، استانی ، ملی و حتی بین المللی از سوی همکاران ما در شهرستانها تهیه می شود.
به گفته وی ، این طرح حاصل خرد جمعی دولت است و اطلاعات هر منطقه را به روز در اختیار دارد و در سه بعد اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی سیمای ، فضای مناطق را طبق سند چشم انداز توسعه ترسیم می کند و یکی از ارکان توسعه پایدار است.
این مسوول با اشاره به اینکه اطلاعات هر منطقه در سامانه ساترا 100 درصد در دسترس است، اضافه کرد: این سامانه، آمایش سرزمینی، تدوین، تصویب، نظارت طرح ها و برنامه ها و استقرار نظام یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت توسعه سرزمینی را بر عهده دارد.
وی افزود: این سامانه در خردادماه سال گذشته در جلسه هیات دولت به توصیب رسیده و به دستگاهها ابلاغ شد تا اطلاعات مورد نظر بر اساس پروتکل های امنیتی و کارگروه تخصصی وارد شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به همکاری تعدادی از وزارتخانه و دستگاه ها در اجرای این طرح گفت: استانداردهای ورود اطلاعات از سوی دستگاههای ملی ، اطلاعات ثبتی و آماری از سوی مرکز آمار ، اطلاعات مکانی از سوی سازمان نقشه برداری ، اطلاعات زمین از سوی سازمان زمین شناسی و چند دستگاه دیگر صورت می گیرید.
رحمت نیا اضافه کرد: سطح بندی دسترسی به اطلاعات نیز از سوی سازمان جغرافیایی ستاد کل نیروهای مسلح ، وزرات اطلاعات و چند دستگاه دیگر صورت خواهد گرفت.
وی گفت: استقرار این سامانه ضمن آنکه زمینه تسریع اجرای برنامه ها و طرح های هر منطقه را فراهم می کند، سبب کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف وقت، دستیابی سریع به اطلاعات و مهم تر از همه سردر گم نبودن در برنامه ریزی می شود.
این مسوول با بیان اینکه آمایش سرزمین، زیربنای سازماندهی توسعه منطقه ای است تاکید کرد: با استفاده از این سامانه می توانیم رصدی از توسعه کشور در سطوح مختلف ملی بین المللی داشته باشیم و برنامه ریزی ها و برنامه را به سمت هوشمندسازی پیش ببریم.
معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: پیش بینی شده تا 33هزار نفر به صورت همزمان و یک میلیون و 300کاربر امکان دسترسی به این سیستم را داشته باشند.
رحمت نیا اضافه کرد : در سامانه ساترا دانش نامه توسعه تهیه کرده ایم که استان یزد در این بخش پیشتاز بوده و از مجموع 40هزار فیش موجود خلاصه برداری ، هفت هزار فیش آن از یزد است.
وی با اشاره به استفاده از اطلاعات این سامانه در حوزه های صنعت و جلوگیری از سوء استفاده از یارانه های سوخت خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه در یکی از استانها توانستیم عدم وجود 300مرغداری را ثابت کنیم که از این یارانه استفاده می کردند.
وی از دیگر ظرفیت های این سامانه را وجود 1400کتاب اسکن شده پیشینه آمایش در کتابخانه الکترونیکی ، وصل کردن بانک ها به یکدیگر ، لینک کردن اطلاعات دستگاههای مختلف و دسترسی به اطلاعات افراد در مسائلی همچون مسکن و مالیات است.
معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: قصد داریم پروژه های عمرانی را در این سامانه قابل دسترس کنیم تا کارشناسان مرتبط بتوانند به صورت اینترانتی و کنترلی با موبایل و بصورت آنلاین آنها را بررسی کنند.
این مسوول یادآور شد: در این طرح وضع سازمان فضایی کشور به صورت آنلاین رصد می شود به گونه ای که حتی می توانیم روند اجرای یک پروژه را با هزینه های آن رصد کنیم. ک/3
1968/8068



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن