تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804782858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعالی جویی از اصلی ترین عناصر مدیریتی در تحول سازمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو هیات علمی دانشگاه تهران تعالی جویی از اصلی ترین عناصر مدیریتی در تحول سازمان است قزوین-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران و چهره ماندگار رشته مدیریت، تعالی جویی را از مهمترین و اساسی ترین عناصر مدیریتی در تحول سازمان دانست و گفت: تعالی جویی به معنای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب و از تاکیدات و آموزه های دینی است.


به گزارش ایرنا دکتر سید مهدی الوانی روز چهارشنبه در همایش تحول سازمانی با رویکرد سرمایه انسانی که در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: منابع خدادادی و سرمایه های طبیعی مختلفی در کشور داریم، ولی هنر اداره و بهره برداری از آنها را بدرستی نمی دانیم.
وی اظهارکرد: تخصصی شدن علوم از قرن 19 یکی از اتفاقاتی بود که با وجود دقیق تر شدن مسایل، موجب عدم بهره مندی مصرف کننده علم شد، زیرا هر کسی با زبان تخصصی خود انس و الفت گرفت و نسبت به بقیه مسایل پیش رو بی توجه شد.
الوانی با اشاره به اینکه تحول و توسعه را باید از ذهن ها و افکار آغاز کرد گفت: علم مدیریت علم ضابطه ها، تناسب روابط و دستورالعمل ها نیست، بلکه انقلابی است که ابتدا در ذهن انسانها اتفاق می افتد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: انسان به مثابه یک ربات نیست بلکه موجودی آزاد، متفکر، مختار و جانشین خداوند بر روی زمین است که می تواند تحول آفرین باشد.
الوانی خاطرنشان کرد: توسعه و تحول در سازمان نیازمند بسنده نکردن به وضع موجود و ایجاد تغییر و تحول است که لازمه آن نقد پذیری و احساس نارضایتی از وضع موجود است، چرا که با نگاه مطلوب به وضع موجود نمی توان به تحول اندیشید.
این استاد علم مدیریت افزود: افراد و کارکنان یک سازمان در جهت توسعه و تحول باید سهم حقیقی خود را در نقص ها و پیشرفت ها بخوبی بشناسند و نسبت به خود احساس تفرعن و خودشیفتگی نداشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه هنر نیز در ادامه این مراسم گفت: در علوم انسانی موضوع علم خود انسان است از اینرو در مطالعات این رشته، کار اندکی حساس تر است و باید با موشکافی بطور دقیقی انجام شود.
دکتر سید حسن شهرستانی افزود: در فرهنگ ما انسان فرهیخته دارای اعتماد به نفس است، به این معنا که سه مفهوم دانایی، معرفت و ایمان که روشنایی وجود انسان را در فرهنگ و تاریخ ما تضمین کرده است در خود نهفته دارد.
وی اضافه کرد: در فرهنگ اسلامی انسان در جهان نیست بلکه بر جهان است یعنی تمام نعمت ها و امکانات در اختیار او است و همین به او اعتماد به نفس می بخشد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانش گذشتگان شاید کهنه شود اما منش آنان هیچگاه رنگ کهنگی نمی گیرد گفت: در آثار بسیاری از شاعران و هنرمندان تاریخ ایران می توان رگه هایی از خردورزی انسانی را که مقدمه دانش در انسان و آبادانی و مدیریت جهان است مشاهده کرد.
شهرستانی گفت: شالوده و محور سخنان فردوسی در شاهنامه خرد و خردورزی است و قهرمان او اساسا سه ویژگی خردمندی، یزدان شناسی و دادگستری را با خود دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه این مراسم گفت: مشاوره و تصمیم سازی، سیاستگذاری و تدوین برنامه تحول اداری سازمان و اجرای برنامه تحول اداری، سه نقش اصلی مدیریت سازمان است که باید در کنار همدیگر آن را عملیاتی کند.
دکتر سید علی صدرالسادات افزود: هیچ نظریه پردازی معتقد نیست که مدل تغییر باید از پایین سازمان آغاز شود بلکه برای تحول در سازمان و بیمارستان باید از بالا به پایین آغاز کرد، بنابراین لازم است مدیران سازمان به ایجاد تغییر مجاب شوند.
وی اضافه کرد: برای ایجاد تعهد در مدیریت ارشد سازمان می توان با استفاده از ایجاد دغدغه، ایجاد انگیزه مناسب پیش بینی نتایج، آموزش و فراهم کردن دانش کافی جهت آشنایی با مفاهیم و بکارگیری ابزارهای مورد نیاز اقدام کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر بهداشت افزود: ایجاد ساختار غیر رسمی در کنار ساختار رسمی نقش موثری در تحول سازمانی دارد زیرا انعطاف پذیر، چابک، نتیجه گرا و آسان ایجاد می شود.
همایش تحول سازمانی با رویکرد سرمایه انسانی ظهر روز چهارشنبه در با برگزاری سه پنل تخصصی به کار خود پایان داد.
7388/ 6128 / 1539



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن