تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798750983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شماره جدید نشریه آزما منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
شماره جدید نشریه آزما منتشر شد

آزما


شناسهٔ خبر: 2584340 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
فرهنگ > رسانه

شماره 110 ماهنامه ادبی «آزما» ویژه اردیبهشت و خرداد 1394، به مدیرمسئولی ندا عابد منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، ماهنامه ادبی «آزما» در جدیدترین شماره خود و در قالب یک پرونده به بررسی «اهمیت و نقش مکان در ادبیات داستانی» و گفتگو با افرادی چون حسین پاینده، ناصر فکوهی، احمد پوری و ... در این زمینه پرداخته است. «آزما» در میزگردی با عنوان «کنشگری مکان در ادبیات داستانی»، یونس تراکمه، احمد پوری، اسدالله امرایی و هوشنگ اعلم به بررسی جایگاه و اهمیت مکان در داستان‌های معاصر ایرانی پرداخته‌اند. امرایی در این‌باره گفته: «یکی از مسایلی که من فکر می‌کنم باید در داستان‌نویسی باشد و جایش خالی است، ساختن شهرهای داستانی است. مثل «دوبلین» جیمز جویس یا شهری که فاکنر می‌سازد یا شهرهای حقیقی چارلز دیکنز...» یونس تراکمه هم ادبیات داستانی ما را بی‌مکان دانسته و گفته: «حذف جغرافیا در داستان، دلایل متعددی داشته؛ یکی از این دلایل، ترس ریشه‌ای از سانسور بوده که مربوط به امروز هم نیست و از ابتدا نویسنده ما سعی کرده، لامکان‌ها و ناکجاآبادهایی بسازد که سرنخ به دست سانسورچی ندهد... نویسنده قصد دارد بگوید این داستان من در میدان ونک یا فردوسی اتفاق نیفتاده این داستان در همه میدان‌های جهان می‌تواند اتفاق بیفتد. یعنی یک مکان را به استعاره محل وقوع داستان می‌گیرند که قالب را بشکنند و تعمیم‌پذیرش کنند.»«شیخ‌الشیوخ در تهران» عنوان مطلبی از احمد مسجدجامعی است که در این شماره «آزما» آمده به معرفی شهر تهران پرداخته و بخش‌هایی از سفرنامه کلاویخو به این شهر را آورده است. او در این سفرنامه، ایران دوره تیموری را تصویرکرده و از شهرهای بزرگ چون تبریز و سمنان و نیشابور و مشهد و شهرهای معمولی (به گفته خودش) مانند  ماکو، خوی، زنجان، بسطام و توس و روستاهایی چون ابهر گذشته است. «با محمود در جست‌وجوی دولت آبادی» عنوان گفتگوی هوشنگ اعلم با خالق رمان 10 جلدی «کلیدر» است. او در بخشی از این گفتگو مطرح کرده «اصل زندگی در مناسبات دهقانی، خیلی چیزها را می‌تواند از یک فرد بگیرد و خیلی چیزها را هم به آدم بیاموزد. خوشبختانه من در نهایت سادگی، همیشه یادگیرنده بوده‌ام. این مهم‌ترین موهبتی است که خدا به من داده: یادگیر بودن!»
آزما
 مهدی فتوحی به بحث درباره «مکان ادبی و توریسم فرهنگی» پرداخته و آرش نورآقایی از گردشگری ادبی و به‌ویژه گردشگری ادبی گفته و این‌که «اصل گردشگری در ایران هنوز تعریفی ندارد چه برسد به گردشگری فرهنگی و ادبی. »«با کلیدر در کناره‌های کویر» عنوان گزارش تصویری از مکان‌ها و اشخاصی است که محمود دولت‌آبادی در رمان «کلیدر» به آن اشاره کرده است. گفتگو با جلال خالقی مطلق، به بهانه 25 اردیبهشت ماه و روز فردوسی و یادداشتی درباره آلبوم «نی‌مه» و گچی با محسن شریفیان، گردآورنده این آلبوم به بهانه روز ملی خلیج فارس از دیگر بخش‌های جدیدترین شماره از ماهنامه «آزما» ست. شماره 110 ماهنامه ادبی «آزما» ویژه اردیبهشت و خرداد 1394، به مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم منتشر شده و مریم شرافتی، سیمیندخت گودرزی، احسان حاجی‌پور، رضا رستمی، شقایق عرفی‌نژادهمایون خاکسار، صادق وفایی و ... همکاران این شماره‌اند.   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن