تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803599552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان میراث فرهنگی: تراز گردشگری در ایران مثبت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان میراث فرهنگی: تراز گردشگری در ایران مثبت است یاسوج - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تراز مثبت صنعت گردشگری در ایران در سال های 92 و 93 و بهبود این روند در سال جاری خبر داد.


مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج بدون اشاره به آمار افزود: بررسی آمارهای ورودی و خروجی گردشگران خارجی در ایران و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن نیز نشان می دهد که این وضعیت مثبت همچنان با شتاب بیشتری ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اتخاذ سیاست های راهبردی از سوی دولت تدبیر و امید و به دنبال آن ایجاد آرامش درونی و بهبود روابط خارجی ایران موجب تراز مثبت گردشگری کشور شده است، گفت: گزارش های آماری اخیر مبنی بر تراز منفی گردشگری در ایران پایه های آماری آن مربوط به 2012 و قبل از سال 92 بود.
رحمانی موحد اظهار کرد: اینکه مردم دنیا احساس می کنند که فصل دیدار از مکان های گردشگری، زیارتی و تاریخی در ایران با توجه به رویکردها و سیاست های جدید دولت در ایران فرا رسیده از نکات حائز اهمیت و ضرورت های اصلی در توسعه صنعت گردشگری کشورمان خواهد بود.
وی تاکید کرد: وضعیت سفرهای دسته جمعی و تورهای گردشگری خارجی در سال 93 نیز رشد بیش از 96 درصدی را نشان می دهد.
رحمانی موحد از ایجاد موج امید و نشاط و درخواست های مکرر گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: بدون شک با گشایش در زمینه روابط خارجی، پرونده هسته ای و احقاق حقوق ملت شاهد تقویت این روند مثبت، رسیدن به افق پیش رو و بهبود وضعیت گردشگری تا سال 1404 خواهیم بود.
وی ادامه داد: بر اساس سند چشم انداز 1404 شمار گردشگران خارجی به ایران باید به مرز 20 میلیون نفر برسد که سازمان میراث فرهنگی نیز هدف گذاری و برنامه های راهبردی خود برای تحقق این مهم تنظیم کرده است.
رحمانی موحد به ضعف زیرساخت های گردشگری و نبود سرمایه گذاری لازم به ویژه در زمینه صنعت هتل داری و تاسیسات زیربنایی در نقاط مختلف کشور نیز اشاره کرد و افزود: البته در دو سال گذشته 470 مورد به کل این مجموعه ها و صنعت های مورد نیاز توسعه گردشگری در کشور اضافه شده است.
وی یکی از راهبردها و هدف گذاری های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تکیه بر گردشگری داخلی و ایران گردی اعلام کرد و افزود: برنامه ها و نیازسنجی لازم نیز در این راستا تهیه شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری جشنواره های محلی، منطقه ای و ملی در استان های مختلف کشور یکی از این برنامه ها و راهبردهای اساسی برای تحقق این مهم است.
رحمانی موحد همچنین از وجود بیش از یک هزار و 464 منطقه نمونه گردشگری مصوب در کشور خبر داد و از آن به عنوان یک معضل اساسی در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی یاد کرد.
وی اضافه کرد: از این تعداد تنها حدود 30 تا 40 مورد از آنها شرایط و مکانیسم های لازم در تعریف منطقه نمونه گردشگری را دارند.
وی با بیان اینکه نیازی به تصویب این تعداد منطقه نمونه گردشگری بدون ایجاد زیرساخت های لازم نبود، افزود: در برخی کشورهای توسعه یافته در صنعت گردشگری تعداد مناطق نمونه گردشگری انها به پنج مورد هم نمی رسد.
رحمانی موحد اظهار کرد: البته سیاست ها و تبلیغات مربوط به توسعه صنعت گردشگری در هر منطقه و استان باید متناسب با وضعیت زیرساخت های آن باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شرکت در جشنواره ملی کوچ عشایر به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
دیدار با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حضور در نشست کارگروه گردشگری استان و بازدید از چند منطقه گردشگری از دیگر برنامه های کاری دو روزه مرتضی رحمانی موحود در یاسوج است.
2077/3016/6162



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن