تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804933075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویب سیاستگذاری آموزش دانشجویان خارجی و توسعه نمایندگی های خارجی دانشگاههای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در ستاد نقشه جامع علمی کشور صورت گرفت: تصویب سیاستگذاری آموزش دانشجویان خارجی و توسعه نمایندگی های خارجی دانشگاههای ایران تهران - ایرنا - قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از بررسی و تصویب سیاستگذاری آموزش دانشجویان خارجی در داخل کشور و توسعه نمایندگی دانشگاه های ایران در دیگر کشورها در جلسه اخیر این ستاد خبر داد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر منصور کبگانیان شامگاه سه شنبه بعد از جلسه 62 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در نشست خبری به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: محور اصلی مباحث نشست امروز بررسی سند دیپلماسی علم و فناوری کشور بود.
وی افزود: سند دیپلماسی علم و فناوری چندین بار در شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور مطرح شده و دستگاه های مهمی همچون معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه های مرتبط با موضوع، سوالات مفصل و کلان و حتی ابهامات جزیی خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
کبگانیان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط ، پالایش نهایی سند دیپلماسی علم و فناوری انجام شود تا سند نهایی در دستور کار شورای ستاد نقشه جامع قرار گیرد.
وی از اصلاح و تصویب مقدمه و ماده 1 سند دیپلماسی علم و فناوری در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: ماده 1 شامل اختصارات سند است که با اصلاحاتی به تصویب رسید و بررسی ماده 2 که شامل اهداف و ماموریت های سند دیپلماسی علم و فناوری است نیز به انتها رسید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این سند برای توسعه همکاری های علمی بین المللی چه از جنبه انتقال علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها با اولویت جهان اسلام و چه از نظر استفاده از دستاوردهای علمی دیگر کشورهای پیشرفته ، ستادی پیش بینی شده است که در جلسه امروز ، اهداف و ماموریت های پیشنهادی برای این ستاد، بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.
وی در تشریح اصول و اهداف اصلی پیش بینی شده در سند دیپلماسی علم و فناوری گفت: تحقق بند ششم از سیاستهای کلی علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، تحقق راهبرد کلان نهم از نقشه جامع علمی کشور، توسعه اقتدار فرهنگی کشور در حوزه های علم و فناوری و نوآوری به منظور تعامل فعال و الهام بخش با کشورهای دنیا به ویژه با منطقه و جهان اسلام و استفاده از توانمندی های علمی آموزش و فناوری کشور جهت توسعه روابط خارجی و گسترش فرهنگ و آرمان های جمهوری اسلامی با دیگر کشورها و صدور علم و فناوری و فرهنگ ایران به کشورهای خارجی از جمله اصول و اهدافی است که در این سند مورد تاکید قرار دارد.
کبگانیان یادآور شد: توسعه علم و فناوری، صنایع و خدمات از کشورهای دیگر به داخل کشور و استفاده از ظرفیت و توانمندی های دیگر کشورها نیز در بند 5 ماده 2 سند دیپلماسی علم و فناوری تصریح شده است.
وی توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان در برخی کشورهای هدف را از دیگر مصوبات جلسه 62 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه الان در برخی کشورها استقبال خوبی از محصولات جمهوری اسلامی ایران می شود و این جنبه با صدور محصولات دانش بنیان باید تقویت شود.
کبگانیان از بررسی و تصویب سیاستگذاری آموزش دانشجویان خارجی در داخل کشور و توسعه نمایندگی دانشگاه های ایران در دیگر کشورها در جلسه اخیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی خبر داد و افزود: سیاستگذاری آموزش دانشجویان خارجی چه آنها که در دانشگاه های ایران به صورت حضوری تحصیل می کنند و چه آنها که از طریق مجازی آموزش می بینند در جلسه ستاد به تصویب رسید.
وی ادامه داد: توسعه نمایندگی دانشگاه های ایران در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای منطقه و جهان اسلام نیز جزو مصوبات سند دیپلماسی علم و فناوری در جلسه امروز بود.
کبگانیان بیان داشت: صیانت از سرمایه ها، توانمندی ها، دانشمندان و متخصصان کشور در حوزه تعاملات بین المللی علمی و فناوری و نوآوری، حمایت از این سرمایه ها و تسهیل ارتباطات بین المللی برای آنها نیز در جلسه امروز ستاد راهبری اجرای نقشه جامع مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سند پیشنهادی دیپلماسی علم و فناوری شامل 5 ماده و 11 تبصره است از بررسی دیگر مواد این سند در جلسات آتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد.
کبگانیان همچنین از بررسی موضوع مرجع تصویب طرح های توسعه ای که جهاد دانشگاهی در انتقال فناوری آنها ورود پیدا می کند و تصویب آن در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی اشاره کرد و گفت: در جلسات گذشته ستاد، بحث ماموریت های جهاد دانشگاهی در ستاد نقشه جامع علمی کشور نهایی و تصویب شده بود اما باید تعیین می شد که چه مرجعی باید بر ماموریت های فناوری جهاد دانشگاهی نظارت کند که نهادهایی مانند شورای اقتصاد، کمیسیون علم و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همین منظور پیشنهاد شده است که در جلسه امروز قرار شد بررسی دقیق تری در این زمینه صورت گیرد.
علمی**1055**1440



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن