تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814805154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایحه خوش «بهارنارنج»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رایحه خوش «بهارنارنج»


بهارنارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را زینت می‌دهد؛ لطافتی که همراه شدنش با بهار زیبایی‌هایش را صدچندان می‌کند. این گیاه دارای اثر ضدافسردگی و آرام‌بخش بوده و همچنین برای نرم‌ کردن پوست‌های خشک استفاده می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این فصل زیبا فضای مازندران با شکوفه‌های بهارنارنج بیش از پیش زیبا شده و عطر آن فضای شهرها را معطر کرده است، شهروندان و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند از فاصله چند صدمتری بوی مطبوع بهارنارنج را استشمام می‌کنند، عطر ماندگاری که در کوچه و باغ‌های مازندران پیچیده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران درباره تاریخچه بهارنارنج گفت: در قرن شانزدهم میلادی یک پرنسس ایتالیایی به نام «آنا ماری نرولی» متوجه اسانس حاصل از گل‌های گیاه شد و از آن برای خوشبو کردن دستکش‌هایش استفاده می‌کرد که امروزه اسانس گل‌های بهارنارنج که به نام «نرولی اویل» در جهان مشهور است، از اسانس‌های گران‌قیمت است.

محمد اکبرزاده بیان‌ کرد: این اسانس از سال 1680 تا کنون از راه تقطیر استخراج شده، اما امروزه آن را با استفاده از حلال‌های آلی فرّار به دست می‌ آورند که البته میزان اسانس حاصل بسیار اندک بوده، از این رو بیشتر مورد تقلب قرار‌ می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نارنج درختی است به ارتفاع چهار تا شش متر، همیشه سبز، بدون کرک، گل‌های منفرد و یا مجتمع، سفیدرنگ و درشت‌تر از گل پرتقال، گل‌های بهارنارنج به صورت منفرد و یا چندتایی در طول محور شاخه‌ها قرار گرفته‌اند.

اکبرزاده با بیان اینکه گل‌های نارنج معطر، ترد و شکننده هستند، اضافه کرد: گلبرگ‌های ضخیم آن، به رنگ سفید متمایل به زرد است که بر روی آنها حفره‌های ترشحی اسانس را به روشنی می‌توان مشاهده‌ کرد.

وی با اشاره به اینکه گل‌های نارنج به نام بهارنارنج در ایران مشهور بوده که قسمت مهم مورد استفاده آن است، گفت: در اواسط بهار گل‌های نارنج شکفته شده و به سرعت نیز از درخت می‌ریزد که این گل‌ها برای تهیه مربا و عرق بهارنارنج استفاده می‌شوند.
.  
دانلود      
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران یادآور شد: اثر بهارنارنج در ظرف مسی تا هفت ‌سال و در ظرف شیشه‌ای تا یک‌سال باقی می‌ماند.

اکبرزاده تاکید کرد: ترکیبات شیمیایی اسانس بهارنارنج شامل اسانس محتوای لینالول، لینالیل استات، لیمونن، پی‌نن، نرولیدل،ژرانیول، نرول، متیل آنترانیلات، ایندول، سیترال، و جاسمون است.

وی درباره موارد مصرف درمانی اسانس تصریح کرد: این گیاه دارای اثر ضدافسردگی و آرام‌بخش بوده و همچنین برای نرم‌ کردن پوست‌های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ‌ها استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: تپش قلب، ضعف جریان گردش خون، اسهال مزمن،‌ دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی‌های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهارنارنج هستند.

اکبرزاده تصریح کرد: این اسانس و اسانس حاصل از تقطیر برگ‌ها و شاخه‌های جوان، در تهیه ادکلن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین به عنوان ماده معطر در داروسازی و نوشابه‌سازی نیز مصرف می‌شوند.

وی افزود: برابر بررسی های صورت گرفته بر روی اسانس 16 رقم از مرکبات موجود در مازندران، اسانس موجود در شکوفه نارنج یا همان بهارنارنج به لحاظ درصد ترکیبات اسانسی و همچنین به لحاظ میزان اسانس در ردیف اول قرار گرفته و سپس گونه‌های لیموشیرین، انگشت بودا ،لیموترش و تامسون قرار گرفته‌اند.
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن