تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819462297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار ویژه مراغه:مهندسان باید آموخته های علمی خود را در طرح ها پیاده کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار ویژه مراغه:مهندسان باید آموخته های علمی خود را در طرح ها پیاده کنند مراغه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: مهندسان باید آموخته های علمی خود را در عمل برای اجرای طرح های عمرانی و ساخت و سازها به کار گیرند.


ظفر محمدی روز سه شنبه در آیین آغاز نخستین همایش ملی استفاده از فناوری های نوین در طراحی، محاسبه و اجرا در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر افزود: دولت باید زمینه های انتقال علم به عمل را در جامعه فراهم و سازمان نظام مهندسی نیز باید همگام با مهندسان در این عرصه پیشقدم باشد.
وی اظهار کرد: در جامعه کنونی نقش جامعه مهندسی در همه ابعاد زندگی انسان آشکار بوده و به طور حتم تلاش این قشر از جامعه برای توسعه کشوری ایده آل تاثیرگذار است.
محمدی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهندسان، نظارت بر ساخت و سازهاست، ادامه داد: همه باید قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در چارچوب آن حرکت کنیم.
وی یادآوری کرد: به طور قطع سرنوشت مردم برای ما با اهمیت است و برای رسیدن به منافع اقتصادی، باید بدانیم که راه رسیدن به آن را به چه چیزی گره می زنیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی گفت: دولت تدبیر و امید با سه محور کلیدی بهبود وضعیت معیشتی مردم با برداشته شدن تحریم ها، ارتباط با دنیا و ادامه استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای کار خود را آغاز کرده است.
محمدی افزود: در این خصوص بسیاری از افراد به دنبال ایراد گیری از دولت هستند که انتظار می رود منتقدان با توجه به برکات و یافته های این دولت، منصفانه کارها را نقد کنند.
وی خاطرنشان کرد: این دولت تمام حرکت های خود را بر اساس قانون و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش می برد و در این راستا تمام مسوولان و مردم باید در کنار هم برای تحقق شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی حرکت کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه نخستین رصدخانه کشور در مراغه توسط خواجه نصیرالدین طوسی احداث شده است، گفت: با توجه به خدمات این دانشمند، هم اکنون لزوم برگزاری جشنواره مهندسی در کشور احساس می شود.
محمدرضا ولیلو افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره ایده های برتر فنی و مهندسی خواجه نصیر و جشنواره خوارزمی را دارد و در این راستا همزمان با برگزاری این همایش، درخواست برگزاری همایش سالانه عمران کشور همزمان با روز مهندس را به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال می کند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در نظر دارد با توجه به داشته های علمی خود در ارتباط با رشته های عمران، مسوولیت برگزاری این جشنواره را بر عهده بگیرد و هر سال از پژوهش ها و برترین طرح های مهندسی عمران در شاخه های مختلف به منظور توسعه علم عمران کشور تجلیل کند.
ولیلو ادامه داد: هم اکنون این دانشگاه دارای رشته های مختلف در زمنیه عمران و معماری از کاردانی تا دکتری تخصصی بوده و بیشتر دانشجویان این واحد در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.
اولین همایش ملی استفاده از فناوری های نوین در طراحی، محاسبه و اجرا در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه 29 و 30 اردیبهشت در این دانشگاه برگزار می شود.
این همایش در موضوعات مهندسی "سازه و زلزله" ، "ژئوتکنیک"، "سازه های هیدرولیکی و منایع آبی" ، "معماری و موضوع های مرتبط با آن" ، "شهرسازی و ساماندهی بافت های فرسوده" و "چالش های حقوقی در طرح های عمرانی، معماری و شهری" است.
در حاشیه برگزاری این همایش، تندیس جشنواره ایده های برتر فنی و مهندسی خواجه نصیر رونمایی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در پنجم آبان 1364 تاسیس شده و هم اکنون با 112 رشته تحصیلی شامل هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و 10 رشته کاردانی برای شش هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/1756



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن