تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799141809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران از سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به ویژه ژاپنی استقبال می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مقام مسئول: ایران از سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به ویژه ژاپنی استقبال می کند تهران - ایرنا - رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به ویژه شرکتهای ژاپنی استقبال می کند، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارایه مشوق های جدید را در دستور کار دارند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی موسسه مزبور، محمدرضا رضوی در دیدار سفیر ژاپن در تهران با وی و نمایندگان شرکت های بازرگانی مرتبط با سوزوکی و نیسان در ایران، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش همکاری با خودروسازان ژاپنی تاکید دارد و خودروسازان ایرانی علاقه دارند با طراحی های جدید خودروسازان ژاپنی آشنا شوند و با بهره گیری از تجربیات آنان، زمینه پیشرفت و نفوذ مشترک در بازارهای خارجی را فراهم کنند.
وی لزوم گسترش فعالیت، تجارت و تولید خودروسازان ژاپنی در ایران را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: همکاری های ایران و ژاپن در این صنعت افزایش یابد.
رضوی افزود :دولت ایران مشوق هایی را برای خودروسازان خارجی پیشنهاد کرده و شرکت های خودروسازی دنیا به ویژه اروپایی برای سرمایه گذاری و بازگشت به ایران تلاش می کنند.
وی تصریح کرد: فرصت های زیادی در بازار خودروی ایران برای فعالیت شرکت های خودروسازی ژاپنی وجود دارد لذا به ایران نباید تنها به عنوان یک بازار مصرفی نگاه شود.
به گفته رضوی، مواد اولیه و واسطه ای و توانمندی های تولیدی قابل توجهی در کشور وجود دارد که می تواند زمینه های مناسبی را برای تولید و عرضه انواع خودرو در بازارهای منطقه ای فراهم آورد.
رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی خواستار همکاری خودروسازان ژاپنی در زمینه تولید کامیون و خودروهای نیمه سنگین شد و افزود: شرایط جغرافیایی منطقه می تواند همکاری در این حوزه را برای دو طرف سودمند سازد.
به گفته وی، مناسب است شرکت ایسوزو همکاری اش را با گروه بهمن عمق بخشیده و دست به سرمایه گذاری مشترک بزند و چنین همکاری راهبردی را با سایر خودروسازان ژاپنی به منظور تولید و صادرات خودروهای سنگین و نیمه سنگین می توان مثبت ارزیابی کرد.
کوجی هانیدا سفیر ژاپن در ایران در این نشست ضمن تشکر از دعوت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار امیدواری کرد: همکاری های ایران و ژاپن در زمینه صنعت خودروسازی افزایش یابد.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی بویژه در حوزه سیاستگذاری صنعتی و تجاری در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.
همچنین آکیرا کوبایاشی مدیرعامل شرکت کوماتسو ایران (شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) اظهار داشت: صادرات قطعات خودرو به ایران قبل از تحریم ها صورت می گرفت اما اکنون کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت ژاپنی یادشده گفت: امروز در شرایط جدید شرکت وی به دنبال ارایه الگوهای متفاوتی از همکاری با ایران خودرو است.
وی اضافه کرد: خطوط تولید شرکت های خودروسازی ایرانی باید به روز شوند تا بهره وری آنها افزایش یابد و با آموزش مدیران شرکت های خودروساز ایرانی می توان به صنعت خودروسازی ایران کمک کرد.
کوبایاشی تجربه حضور شرکت سوزوکی در ایران را یادآور شد و افزود: سوزوکی سابقه حضور در بازار ایران را دارد و براین اساس امکان سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد اما این موضوع نیازمند اقدامات متفاوتی است.
وی خواستار اعطای مشوق هایی به سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو از سوی دولت ایران شد تا در مقایسه با سایر کشورها، انگیزه لازم برای حضور در ایران فراهم شود.
به گفته این خودروساز، اکنون راهبرد سوزوکی تولید دو میلیون دستگاه خودرو در هند در قالب سرمایه گذاری مشترک با شرکت ماروتی است و پیش بینی شده
نیاز آفریقا، خاورمیانه و بازارهای آسیای غربی از این محل تامین شود.
وی گفت: اینک چگونگی همکاری سوزوکی – ماروتی و خودروسازان ایرانی نیاز به بررسی و مذاکره دارد.
کوبایاشی خواستار آن شد تا خودروسازان ایرانی نسبت به برقراری ارتباطات مستمر با سوزوکی و دیگر خودروسازان ژاپنی اقدامات گسترده تر را در دستور کار قرار دهند تا بتوانند زمینه های مذاکره را بررسی کرده و اقدام لازم را به عمل آورند.
اقتصام (1)1559**1558



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن