تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803295715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 1.5 درصد افراد در روابط عمومي ها تخصص مربوطه را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
استاد علوم ارتباطات: تنها 1.5 درصد افراد در روابط عمومي ها تخصص مربوطه را دارند موج - استاد علوم ارتباطات با بيان معايب بي شمار وجود غير متخصصين در روابط عمومي ها اظهار کرد: از جمعيت متخصص در روابط عمومي 1.5 درصد آن ها در اين حوزه مشغول به کار هستند.
رحمان سعيدي استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائي در نشستي اختصاصي در خبرگزاري موج با اشاره به تعريف کلي از روابط عمومي در جامعه عنوان کرد: روابط عمومي، علم و هنر برنامه ريزي شده و مستمري است که سازمان و نهادي سعي مي کند از طريق آن با جامعه ايجاد تفاهم کند و در اين بين هر روابط عمومي دو وظيفه دروني و بروني دارد.
سعيدي افزود: اگر مسئول روابط عمومي وظيفه دروني را بخوبي انجام دهد، شاهد يک محيط سازماني مناسب با روحيه کاري بالا بين کارمندان و مديران ايجاد خواهد شد که اين ارتباط سازنده سبب تحرک بيشتر سازمان مربوطه در برنامه ها و اهداف آينده مي شود.
استاد دانشگاه علامه در ادامه گفت: هر سازماني مخاطب خاص و تخصص کاري خود را دارد، وظيفه روابط عمومي ايجاد تفاهم با ابزار لازم بين مخاطبان و سازمان است و اگر اين تفاهم را به خوبي ايجاد کند مردم احساس مي کنند که اين سازمان مشروعيت دارد و اين مشروعيت براي بقاي يک سازمان امري حياتي است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: يک روابط عمومي خوب براي اين که بتواند ارتباط دو جانبه درون و برون سازماني را به خوبي ايجاد کند نيازمند اقداماتي همچون اطلاع رساني، تبليغ، استاده از نمايشگاه و تحقيقات است و به همين خاطر است که از روابط عمومي به عنوان يک علم سازماني و برنامه ريزي شده ياد مي شود.
سعيدي در ارتباط با تخصص افراد در روابط عمومي بيان کرد: تخصص گرايي در روابط عمومي از ارکان مهم به شمار مي رود، لذا با توجه به آماري که از تحقيقات گسترده از سازمان ها و نهاد ها مختلف گرفته ايم به اين نتيجه رسيديم که بالاي 60 درصد تخصص افراد در روابط عمومي ها مربوط به حوزه فني مهندسي و بخشي ديگر کشاورزي و 10 درصد متخصص رشته هاي ادبي و فلسفه، 4 درصد روزنامه نگاري؛ اما، در اين ميان تنها 1.5 درصد متخصص روابط عمومي هستند.
استاد علوم ارتباطات معايب غير متخصص بودن مدير کل روابط عمومي را بي شمار دانست و عنوان کرد: اگر فرد متخصص زير مجموعه اين مدير باشد و برنامه اي به مديريت بدهد آن مدير به دليل نبودن تخصص اين برنامه را مهم تلقي نمي کند و براي آن نيز بودجه اي در نظر نمي گيرد و اين سبب مي شود که آن نيروي متخصص در روابط عمومي به چسباندن پوستر به ديوارها مشغول شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن