تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805311623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر: لایروبی کانال خوزینی خلیج گرگان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر: لایروبی کانال خوزینی خلیج گرگان ضروری است گرگان-ایرنا- مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر ودریانوردی کشور دردیدار بااستاندار گلستان گفت: براساس مطالعات انجام شده، لایروبی ورسوب زدایی کانال طبیعی "خوزینی" درخلیج گرگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


به گزارش روزدوشنبه استانداری گلستان محمدرضا الهیار دراین دیدار خاطرنشان کرد: برای نجات خلیج گرگان و لایروبی کانال خوزینی (کانال ورودی آب دریای خزر به خلیج گرگان) باید عزم ملی شکل گیرد تا شاهد حوادث ناخوشایند در آینده خلیج گرگان نباشیم.
وی با تأکید براین که باید اقداماتی جدی درحوزه بنادر و کشتیرانی استان صورت گیرد گفت: در پروژه بندر خواجه نفس ازآغاز، نگاه سازمان بنادر نگاهی حمایتی بود اما مشکلاتی سبب تعویق درپروژه شد که اکنون با استقرار دوباره بخش خصوصی امیدواریم هرچه سریعتر شاهد اقدامات سازنده دراین حوزه باشیم.
الهیار بااشاره به طرح بندر سبز خزری گمیشان یادآور شد: مطالعات این پروژه با نگاه خاص محیط زیستی آغاز شده ویقینا پس از انجام مطالعات اولیه و بررسی های دقیق، مباحث اجرایی آن آغاز خواهد شد.
عضو هیات عامل ومعاونت توسعه وتجهیز بنادر کشور نیز دراین دیدارگفت: سازمان بنادرهیچ گونه محدودیتی دراستفاده ازتوان بخش خصوصی در چارچوب ضوابط ندارد اما باید بخش خصوصی قدرتمند وسرمایه گذاران توانمند وارد میدان شوند.
مصطفی خانزادی با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این که مردم باید در مباحث دریا تغییر را در زندگی خود احساس کنند گفت: با توجه به سابقه بندری گلستان باید تلاش کنیم مردم از دریا و بنادر در این استان به نیکی یاد کنند.
استاندار گلستان نیز گفت: چنانچه لایروبی کانال خوزینی مورد توجه قرار گیرد خلیج گرگان زنده می شود وهمچنین تأثیر زیادی بر سایت ماهیان گمیشان دارد.
حسن صادقلو با تشریح استعدادها و توانمندی های استان افزود: اگر چه گلستان دارای دو بندر تاریخی ترکمن و گز و همچنین بهترین راه ارتباطی با آسیای مرکزی است اما متاسفانه هیچ نشانه ای از فضای بندری در استان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: فعالیت هایی که در حوزه بنادر، کشتیرانی و دریا در گلستان انجام می گیرد بسیار ناچیز است و نشانه های تحول و پشتیبانی اساسی در این حوزه کمرنگ به نظر می رسد.
وی با تاکید براهمیت مسیر ریلی ساحلی بین سه استان حاشیه دریای خزر خاطرنشان کرد: احداث چنین خط آهنی ضمن دارا بودن جاذبه های گردشگری، مشکلات تردد بین سه استان گلستان، مازندران و گیلان را نیز تسهیل خواهد کرد.
وی با اشاره به مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری، کشاورزی و صنعتی، در سفر هیات دولت به گلستان یادآور شد: یکی از نکات برجسته در ایجاد منطقه آزاد، مباحث مربوط به کریدور دریایی است و ما به همین دلیل نیازمند بنادر فعال و قدرتمند هستیم.
دکتر صادقلو با اشاره به طرح جامع ساماندهی سواحل گفت: خوشبختانه سواحل استان گلستان مانند دیگر استان های شمالی، معارض ندارد و می توان پروژه های قابل توجهی را در راستای ساماندهی سواحل آن تعریف کرد.
در این دیدار سایر مدیران حاضر در این جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون مباحث بنادر و کشتیرانی استان مطرح کردند.
خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که بر اثر پیشروی و گسترش شرقی رشته ساحلی شبه جزیرهٔ میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر تشکیل شده است.
وسعت خلیج گرگان حدود 400 کیلومتر مربع است. عمق این خلیج کم بوده به طوری که با درنظر گرفتن بالاآمادگی آب، حداکثر عمق آن به چهار متر می رسد.
3014/6159/1859






28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن