تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباطات حلقه مفقوده درکارکرد روابط عمومی های خراسان شمالی - حسین فلاحتی *


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ارتباطات حلقه مفقوده درکارکرد روابط عمومی های خراسان شمالی - حسین فلاحتی * 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی است و ازاین دیدگاه باید اهمیت این مقولات را یادآورشد ولی کارکرد برخی روابط عمومی ها در استان خراسان شمالی بیانگر مخدوش شدن این مقوله است.


با تمام پیشرفتی که برای ارتباطات متصور هستیم، در استان خراسان شمالی روابط عمومی های ما و شاید بهتر بنویسیم که دستگاه های دولتی ما از داشتن این فرایند ارتباطاتی با مشکل مواجه هستند و به زبان عامیانه باید گفت که روابط عمومی ندارند.
البته نداشتن روابط عمومی به معنای مکان و جایگاه و شخص که یک اتاق با یک مدیر روابط عمومی و تشکیلات باشد، مطرح نیست بلکه به این معنی است که در فرایند کلی آن، متولیان روابط عمومی ها ارتباط با بیرون ندارند و با حبس خود پشت میز و دفتر مدیران، بیشتر به سمت روابط خصوصی لغزیده اند تا روابط عمومی.
بسیاری از روابط عمومی های ما در دستگاه های دولتی استان خراسان شمالی از مسایل حاشیه ای و بیرونی خود و مطالبات مردم حتی نسبت به دستگاه های متبوع خود نیز غافل هستند و صرفا خود را پشت میزی حبس کرده اند تا بتوانند گاهی در صورت نیاز مدیران ارشد سازمانی با آنها چای و قهوه ای بخورند و اگر برای بازدید و یا برنامه ای می روند با نیروهای تحت فرمانشان با دوربین و دفتر و دستک مدیر را همراهی کنند و وظایف روابط خصوصی را انجام دهند.
اگر روند فعلی حاکم بر روابط عمومی ها به خصوص در استان خراسان شمالی که سایر استان های نیز به فراخور تجربه نگارنده وضعیت بهتری ندارند را برای چند سال آینده متصور شویم، دیگر چیزی از روابط عمومی جز یک دفتر و مدیر و چند کارمند باقی نمی ماند.
امروز دیگر نقش روابط عمومی ها فراتر از عکس گرفتن و خبر ارسال کردن برای رسانه ها و به قولی خودشیرینی برای مدیران فراتر رفته و مدیران روابط عمومی ما باید خود را مجهز به ارتباطات کنند به گونه ای که نه تنها بتوانند تحلیل درستی از نقاط ضعف و مثبت دستگاه متبوع خود داشته باشند، بلکه با جمع آوری نقاط منفی و مثبت سایر دستگاه ها و تاثیر آنها بر دستگاه متبوع خود ، اقدام به تجزیه و تحلیل کنند و نیاز جامعه را پیشگویی و برای تامین آن نیازهای مطابق قانون برنامه ریزی کنند.
متاسفانه روابط عمومی های ما در این سال ها همانند رسانه ها و حتی خبرنگاران دچار نوعی خودخواهی شده اند که کمتر خود را نیازمند به مجهز شدن به اطلاعات روزآمد نه از نوع کتابی و مدرک گرایی که به معنای واقعی آن یعنی آگاهی از خواسته ها و مطالبات جامعه می دانند و این آفت نیز از ساقه شروع شده و دیر زمانی نمی پاید که ریشه را نیز نابود کند و این درخت تنومند را بخشکاند و به ابزاری بی خاصیت تبدیل کند.
امروز دیگر باید روابط عمومی ها با الهام گرفتن از همردیف شدن با ارتباطات دایره فعالیتشان را به گونه ای تنظیم کنند که در تعریف اصلی پلی بین جامعه و مسوولان بگنجند.
امید است روزی برسد که روابط عمومی های ما در استان خراسان شمالی به عنوان مشت نمونه خروار بتوانند به گونه ای با ارتباطات آشتی کنند که دیگر خود را در جایگاه یک اداره و سازمان صرف ندانند و پا را فراتر بگذارند و بتوانند باری از دوش جامعه بردارند نه اینکه بوق تبلیغاتی دستگاه های خود باشند.
* خبرنگار ایرنا در استان خراسان شمالی



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن