تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودپاشی 130 هکتار از مراتع مهاباد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کودپاشی 130 هکتار از مراتع مهاباد مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال در قالب طرح مرتعداری بیش از 130 هکتار از مراتع این شهرستان با همکاری بهره برداران کودپاشی شده است.


سیدکامل حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کودپاشی در مراتع بالادست این شهرستان در بخش خلیفان و در روستاهای ایل تیمور، کوره گی، حسن چپ و مرانه که جزو مراتع ممیزی شده هستند انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: در این عملیات که از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز شده بود مراتعی که در آنها طرح مرتعداری اجرا شده، به ازای هر هکتار 50 کیلوگرم کودپاشی شد.
حسینی با اشاره به اینکه بیش از 21 هزار هکتار از مراتع این شهرستان تحت پوشش طرح مرتعداری قرار دارند افزود: در قالب این طرح و بر اساس یک برنامه زمان بندی پنج تا هفت ساله مراتع در دفترخانه های رسمی به بهره برداران واگذار می شود و عملیات مرتعداری از جمله ساخت آبشخور، کودپاشی و بذرکاری در مراتع انجام می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: این کار به منظور تقویت پوشش گیاهی، افزایش بازده مراتع و تشویق بهره برداران برای استفاده بهینه از مراتع انجام شده است.
وی اضافه کرد: مشارکت و ترویج فرهنگ حفاظت از مراتع از مهمترین مولفه های اجرای طرحها در حوزه منابع طبیعی بوده که با آموزش مجریان و بهره برداران می توان گام های مهم و موثری در راستای حفظ و احیای عرصه های ملی و منابع طبیعی برداشت.
وی از دامداران خواست با رعایت سرانه ممیزی دام و مرتع، عدم چرای زودرس و دیررس از تخریت مراتع جلوگیری کنند.
حسینی یادآوری کرد: سال گذشته نیز 650 هکتار از مراتع این شهرستان با همکاری بهره برداران و با استفاده از دستگاههای کودپاش و به صورت مکانیزه کودپاشی شده بود.
شهرستان مهاباد دارای بیش از 197 هزار هکتار مرتع است که بیش از چهار هزار بهره بردار در آن مشغول به فعالیت هستند.
3020/6185/6008



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن