تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819009041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با ملخ در 370 هکتار از مراتع خراسان شمالی آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبارزه با ملخ در 370 هکتار از مراتع خراسان شمالی آغاز شد بجنورد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آغاز طرح مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 370 هکتار از مراتع این استان خبر داد.


محمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این سطح 275 هکتار مربوط به مراتع شهرستان مانه و سملقان و 95 هکتار در شهرستان راز و جرگلان است.
وی افزود: ملخ مراکشی آفتی همه چیزخوار است که ابتدا کار تغذیه را از علفهای مرتعی آغاز کرده و بتدریج آنرا به سطح مزارع گسترش می دهد.
وی با اشاره به آغاز بموقع کار مبارزه با این آفت در استان، گفت: فعالیت این آفت از اواخر فروردین ماه با سر از تخم درآوردن ملخ ها در حوزه گرماب شهرستان مانه و سملقان آغاز شده و سپس این آفت در مناطق گز و آیرقایه راز و جرگلان مشاهده شده است.
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال در سطح 350 هکتار از گندمزارهای شهرستان اسفراین نیز با سن مادری مبارزه شد.
رضایی اظهار کرد: سن گندم از آفات و بیماری های بومی است که هرساله در منطقه دیده می شود و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در سطح بیش از دو هزار هکتار از گندمزارهای استان با سن مادر، مبارزه شیمیایی شود.
وی گفت: سن مادر جزو آفات همگانی محسوب می شود که از گندم و جو تغذیه می کند و خسارت آن به دو صورت کمی و کیفی است که موجب افت عملکرد محصول و در نهایت موجب کاهش کیفیت آرد می شود.
وی افزود: مبارزه در اولین کانون های مشاهده شده از اهمیت زیادی برخوردار است که این موضوع باید جدی گرفته شود.
سطح زیر کشت گندم آبی در استان خراسان شمالی 55 هزار هکتار و گندم دیم 103 هزار هکتار است و پیش بینی می شود امسال از این سطح 290 هزار تن گندم برداشت شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد. ک/3
3007/5132



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن