محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845422704
تلاش برای تغییر جهان به جای تفسیر آن/ جای خالی را تماشاگر پر کند
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست «پریدن از ارتفاع کم» مطرح شد
تلاش برای تغییر جهان به جای تفسیر آن/ جای خالی را تماشاگر پر کند
شناسهٔ خبر: 2581845 - شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
هنر > سینمای ایران
کارگردان «پریدن از ارتفاع کم» در نشست فیلمش عنوان کرد که اگر هدف تفسیر جهان نیست بلکه تغییر جهان است، باید کاری کنیم که فیلمهایمان وارد زندگی مخاطبان شود. به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «پریدن از ارتفاع کم» اولین ساخته حامد رجبی، شب گذشته ۲۴ اردیبهشتماه با حضور سینماگران و مهمانان ویژه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.محسن آزرم به عنوان منتقد در کنار عوامل فیلم نظیر حامد رجبی کارگردان، نگار جواهریان بازیگر و مجید گرجیان مدیر فیلمبرداری به بحث پیرامون فیلم پرداختند. همچنین علی هلائی نیز به عنوان مجری و کارشناس حضور داشت. از جمله مهمانان ویژه این نشست میتوان به شهرام مکری، نسیم ادبی، عادل یراقی، کاوه سجادی حسینی، سجاد آوینی و... اشاره کرد.در ابتدای این نشست محسن آزرم منتقد سینما گفت: «پریدن از ارتفاع کم» تقریبا همه چیزهایی که برای یک فیلم اول در حوزه شهری نیاز است دارد.سپس علی علایی مجری برنامه از کارگردان اثر خواست تا درباره قیاسهایی که میان «پرویز» ساخته مجید برزگر و «پریدن از ارتفاع کم» صورت میگیرد توضیح دهد. حامد رجبی شباهت ساختاری این فیلم را به پرویز تا حدودی طبیعی دانست و افزود: به هرحال من هم از نویسندههای پرویز بودهام. البته باید بگویم این فیلمنامه قبلتر از پرویز نوشته شده است. هر فیلمی نشاندهنده پروسه فکری نویسندهاش است و من مشکلی با این شباهت ندارم.رجبی ادامه داد: پرویز و پریدن از ارتفاع کم برای من دو جهان جدای از هماند. پرویز به نوعی در مورد ساختار قدرت است، اما پریدن از ارتفاع کم درباره زندگی روزمره است و قرار است به زندگی آدمهایی که فیلم را میبینند، ربط پیدا کند. خیلی برایم جذابیت ندارد که فیلم، سیستم بستهای باشد که تنها روی پرده اتفاق بیافتد و همه کنشها در خود فیلم توجیه شوند. فیلم باید به زندگی تماشاگر نشت پیدا کند. جاهای خالیای باید در فیلم دیده شود که تماشاگر آن را با زندگی خود پر کند. اگر هدف تفسیر جهان نیست، بلکه تغییر جهان است، باید کاری کنیم که فیلمهایمان وارد زندگی مخاطبان شود. یکی از استراتژیهایی که در این میان مطرح میشود، جاهایی از فیلم باید با تجربیات خود تماشاگر تکمیل شود.مکری یکی از مهمانان این نشست در ادامه بیان کرد: شاید خودپسندانه باشد اگر بگویم چند ایده خیلی خوب در فیلم وجود داشت که حسرت خوردم چرا خود من به این نگاهها و ایدهها نرسیدهام. صحنههایی مثل مهمانی آب پرتقال یا تصادف را خیلی دوست دارم. فیلم صحنههای بسیاری دارد که در ذهن مخاطب زنده میماند. خود فیلم شباهت زیادی به اسماش دارد. کنشهای کوچکی که در فیلم به چشم میخورد، همسو با مانیفستی است که کارگردان با اسم فیلم آن را بیان میکند. نکتهای که در این فیلم وجود دارد و خود من هیچوقت نتوانستهام در فیلمهایم انجام دهم، این است که فیلم حول محور یک کاراکتر بچرخد و از ابتدا تا انتهای فیلم تغییر و تحول یک کاراکتر را ببینیم. همیشه بعد از تماشای فیلمهای حامد رجبی منتظر بودم که او روزی فیلم بلند بسازد. کمی دیر شروع کرد، اما سرانجام این کار را به خوبی انجام داد.مکری در ادامه از کارگردان این سوال را پرسید که اگر بودجه و امکانات بیشتری در اختیار داشت، چقدر در فیلم تفاوت ایجاد میشد. رجبی نیز در پاسخ به مکری گفت: اگر وضع مالی فیلم بهتر بود، کمی نفس بیشتری میکشیدم. گرفتن این فیلم در ۲۲ جلسه کار آسانی نبود. فیلم ۵۶ نفر آدم دارای دیالوگ داشت. شاید اگر امکانات بیشتری داشتم، روی بازی بازیگران فرعی دقیقتر میشدم و با تمرین بیشتر سر صحنه بازیشان بهتر میشد. باقی فیلم اما واقعا همان چیزی بود که در ذهن من وجود داشت.کاوه سجادی حسینی نیز در ادامه افزود: فیلم را بسیار دوست داشتم. در مورد بازی نگار جواهریان باید بگویم که او آنقدر در سطح بالا بازی میکند که بین بازی او و بازی نابازیگران و هنروران فاصله میافتد. سکانس تعمیرگاه بسیار تکاندهنده است و شرایط شخصیتها در آن به نوعی چکیده اثر است. فیلمبرداری مجید گرجیان در این فیلم نیز از نظر من بینقص است و فکر میکنم شرایط مالی بهتر، میتوانست در نورپردازی تاثیرگذار باشد.در ادامه این نشست نگار جواهریان، ایفاگر نقش نهال در فیلم نیز درباره انگیزههای روانی و شخصیتپردازی نقش گفت: موضوع تنها از دست دادن بچه نیست. مرگ جنین –که نقطه آغاز فیلم است- جرقهای برای پرداختن و توجه به بخش مردهای است که درون همه ما وجود دارد و شاید فهم آن خیلی سخت باشد. باید دید چه میشود که همه ما مرگ را به کل نادیده میگیریم. به عنوان کسی که این فیلمنامه را خواندهام و نقش نهال را بازی کردهام، فکر نمیکنم موضوع فیلم سقط جنین باشد. اگر تنها این وجه قضیه دیده شود، همان راهی را رفتهایم که سایر آدمهای فیلم رفتهاند.وی افزود: تفاوتی که این فیلم با فیلم پرویز دارد در این است که پرویز، نسبت به اطرافیان خود خشمگین است، اما در نهال نوعی مهر به آدهای اطراف وجود دارد. چه مهری بیشتر از این که آدم با اطرافیان خود حرف بزند؛ با بیرحمی تمام هم حرف بزند. از نظر من مهری بزرگتر از این وجود ندارد. شاید اگر همان طور که به زندگی، به مرگ هم نگاه کنیم، سلامت روان بیشتری داشته باشیم. نهال به هیچوجه قصد تحقیر کردن دیگران را ندارد، اما این رفتار بیرحمانه در این موقعیت تنها راه گفتگوی اوست. این رابطه بیرحمانه بهتر از قطع ارتباط کامل است.سپس حامد رجبی نیز به دنبال درخواست یکی از حاضران در خصوص انگیزههای روانی شخصیت نهال توضیح داد: با زدن برچسب بیمار افسرده بر دیگران به شدت مخالف هستم. به اعتقاد من خیلی از ما اگر افسرده نباشیم، بیماریم. نهاد روانپزشکی برای من سیستم تعمیر و نگهداری جامعه مدرن است. نمیشود سیسال تمام منشی یک شرکت باشی و یک سری کار روتین را برای سالها تکرار کنی. اگر از این تکرار حالت بد نشود، یک جای کار ایراد دارد. افسردگی نشان از یک درد است. مثل هنگامی که معدهتان درد میگیرد. این درد میگوید که چیزی درون شما ایراد دارد و باید آن را درست کنید. فیلم هم دارد به ما میگوید که چرا نباید زندگی را تغییر داد؟»یکی دیگر از حاضران از نگار جواهریان درباره پذیرفتن این گونه نقشها پرسید و دلیل آن را جویا شد. جواهریان هم در پاسخ به او بازیگری در سینما را میدان جنگی توصیف کرد که باید در آن جا خالی داد و افزود: آدمها در نهایت آن ساحت ایدهآل خود را پیدا میکنند. در جواب این سوال تنها میتوانم بگویم که من دوست دارم این گونه فیلمها را بازی کنم. برای همین شاید انتخابهای محدودتری برایم وجود داشته باشد. این روش شخصی برخوردم با کارم است. البته این بدان معنا نیست که راه من به درد دیگران بخورد. اگر بخواهم مشخصا در مورد پذیرفتن و بازی کردن این نقش حرف بزنم، باید بگویم برای ایفای آن هیچ راهی وجود نداشت، جز فهمیدن نقش.سپس سجاد آوینی نیز به اظهار نظر درباره پریدن از ارتفاع کم پرداخت. او سکانس درون تاکسی را در فیلم بسیار جذاب دانست و در خصوص فرم فیلم گفت: این جنس از مکثها و تکرارها و در کل تصنعی که در جنس بازی همه بازیگران است و به همه آنها لحن واحدی میدهد، جنبه مکانیکال پیدا میکند و از نظر من هم در پرویز و هم در این فیلم، گاهی حس آماتور بودن و گاهی حس عامدانه کارکردن به مخاطب دست میدهد. این گونه خودآگاهانه فیلم ساختن به نوعی ویژگیهای مثبت دارد، و هم لذت کامل بردن از یک فیلم را تا حدودی از ما میگیرد.رجبی پس از شنیدن صحبتهای آوینی دریغ کردن لذت از مخاطب را در این فیلم کاملا تعمدی عنوان کرد و افزود: به این فکر میکردم که باید چه کار کرد که جلوی مصرف شدن فیلم به عنوان یک کالای فرهنگی را گرفت و چگونه میشود هیچ وجهی از سرگرمی را در آن ندید. با خودم میگفتم چطور میشود کاری کرد که سر میز شام راجع به این فیلم حرفی زده نشود. این ایده، خوب یا بد، به حال نظر من است و دوست داشتم در این فیلم کاملا صریح گفته شود. این فیلم امکان این را داشت با اضافه کردن موسیقی و تمهیدات دیگر دوستداشتنیتر شود ولی خواست من نبود. خطر بازیگری گرم و تلویزیونی چیزی است که میخواهم خیلی از آن فاصله بگیرم. در عین حال باید بگویم بازی نگار جواهریان در این نقش، بازی برسونی یا بازی گرم نیست بلکه نوع دیگری است. شاید شکلی از فاصلهگذاری به معنای خوب آن است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]
صفحات پیشنهادی
بنیاعتماد: لذت دیدن فیلمم با تماشاگران ایرانی با هیچ جایزه جهانی قابل مقایسه نیست
بنیاعتماد لذت دیدن فیلمم با تماشاگران ایرانی با هیچ جایزه جهانی قابل مقایسه نیست فرهنگ > سینما - عوامل قصهها جمعه شب در پردیس سینمایی کوروش به دیدار تماشاگران این فیلم رفتند قصهها مهراوه شریفینیا حسن معجونی و کوهیار کلاری قصهها رخشان بنیاعتماد صابر ابر وآیتالله علویگرگانی: اخلاق و رفتار ملت ایران در جهان جایگاه کشور را مشخص میکند
آیتالله علویگرگانی اخلاق و رفتار ملت ایران در جهان جایگاه کشور را مشخص میکند آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی نیاز به توپ و تانک ندارد گفت با اخلاق و رفتار شماست که انقلاب اسلامی منتشر میشود و در سنجش رفتار شما برتری شما با دیگران نشان داده میشود- ایران دارای جایگاه خوبی درالمپیادهای علمی جهانی است
معاون وزیر آموزش و پرورش ایران دارای جایگاه خوبی درالمپیادهای علمی جهانی است کرج-ایرنا- معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس نهضت سواد آموزی کشورگفت به برکت تلاش های معلمان دلسوزو وجود نوجوانان و جوانان با استعداد ایران اسلامی دارای جایگاه خوبی درالمیپادهای علمی جهانی است به گزارشبخش ادبی به جایزه جهانی اربعین اضافه شد
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات در جایزه های عکس اربعین بخش ادبی به جایزه جهانی اربعین اضافه شد ابراهیم ترکمان گفت بخش ادبی سال آینده به جایزه جهانی عکس اربعین افزوده میشود به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران ظهر امروز اختتامیه نخستین جایزه جهانی عکس اربعین با معرفی 50 اثرتلویزیون مشکل مدیریت بودجه دارد/ جای حاتمیکیاها خالی است
نقد و نظری بر آثار تلویزیون- ۳ تلویزیون مشکل مدیریت بودجه دارد جای حاتمیکیاها خالی است شناسهٔ خبر 2569737 - شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰ ۲۶ هنر > رادیو و تلویزیون حجت الاسلام گلی معتقدست تلویزیون بیش از آنکه مشکل کمبود بودجه داشته باشد مشکل مدیریت همین منابع مالی موجود را داراختتامیه جایزه جهانی عکس اربعین برگزار شد ابراهیمی ترکمان: جایزه جهانی اربعین از سال آتی بخش ادبی را هم شامل م
اختتامیه جایزه جهانی عکس اربعین برگزار شدابراهیمی ترکمان جایزه جهانی اربعین از سال آتی بخش ادبی را هم شامل میشودرئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه نخستین جایزه جهانی عکس اربعین تأکید کرد این سازمان برای سالهای آینده در نظر دارد جایزه جهانی اربعین را در حوزه- جایزه جهانی عکس اربعین در دست عکاس اردبیلی
جایزه جهانی عکس اربعین در دست عکاس اردبیلی اردبیل - ایرنا - آیین اختتامیه اولین جایزه جهانی عکس اربعین با معرفی صاحبان آثار برگزیده برگزار و از شش اثر برتر داخلی و خارجی با اهدای تندیس لوح تقدیر و جایزه ویژه تجلیل شد به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری اردبیجنتی: تئاتر جایگاه رفیع انسانی را هنرمندانه ترسیم می کند
جنتی تئاتر جایگاه رفیع انسانی را هنرمندانه ترسیم می کند اصفهان- ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت امروز که جریان کهنه اندیشی و کفرباوری در شکل و شمایل دین آن هم از نوع جعلی اش قلب ها را لگدکوب می کند تئاتر با زبان خود که زبان فرهنگ و همدلی و همزبانی است انسان و جایگاه رفجایزه فردوسی جهانی میشود
جایزه فردوسی جهانی میشود تاریخ انتشار جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶ ۲۸ رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت از اردیبهشت سال ۹۵ جایزه جهانی فردوسی به فردوسیشناسان و فردوسیپژوهان اهدا میشود به گزارش ایسنا مسعود سلطانیفر در مراسم بزرجاي خالي تبليغات گردشگري در فيلمها و سريالهاي ايراني
جاي خالي تبليغات گردشگري در فيلمها و سريالهاي ايراني نتيجه يك تحقيق در انگليس نشان داده است كه نمايش بناهاي تاريخي و جاذبههاي گردشگري يك كشور در قالب فيلم و سريال تأثير مستقيمي بر رشد ورود گردشگر خارجي به آن كشور دارد نویسنده الناز خماميزاده نتيجه يك تحقيقنیکی مظفری: پدرم جای خالی مادرم را پر کرد
از تئاتر و تلویزیون تا کار و زندگی نیکی مظفری پدرم جای خالی مادرم را پر کرد تاریخ انتشار یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 10 49 | شماره خبر 1937172941469634373 تعداد بازدید 0 پ پ نیکی مظفری چند سالی است که پا به عرصه بازیگری گذاشته است و همواره بهعنوان یک دوست و مشاور به پدرشاعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان/ جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی
گزارش اختتامیه بخش بینالملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر اعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی برگزیدگان بخش سینمای جهان در مراسم اختتامیه فیلم فجر معرفی شدند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سیمرغ بلورین و پاداش بهترین بازیگر فیلم در این بخش بحضور من جای کسی را تنگ نمیکند
رضا رویگری با گلایه از شایعهها حضور من جای کسی را تنگ نمیکند رضا رویگری گفت خواهشمندم برای من شایعه سازی نکنید چون به طور قطع بهبودی کامل را پیدا میکنم رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون ضمن ابراز گلایه از شایعاتی که در مورد وضعیت جسمی او بوجود آمده به خبرنگار سينما باشگاهپرسمان نماز/3 دختری که آرایش میکند ولی نماز میخواند، نزد خدا چه جایگاهی دارد
پرسمان نماز 3دختری که آرایش میکند ولی نماز میخواند نزد خدا چه جایگاهی داردترک نماز و خودنمایی و آرایش در برابر نامحرم هر دو عملی خلاف و کوتاهی در امر بندگی است ولی با توجه به اهمیتی که نماز در اسلام دارد و ستون خیمه دین محسوب میشود جرم ترک نماز بالاتر و سنگینتر است به گزارتئاتر با زبان فرهنگ و همدلي جايگاه رفيع انساني را ترسيم مي کند
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۲ ۲۳ب ظ جنتي تئاتر با زبان فرهنگ و همدلي جايگاه رفيع انساني را ترسيم مي کند موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت امروز که جريان کهنه انديشي و کفرباوري در شکل و شمايل دين آن هم از نوع جعلي اش قلب ها را لگدکوب مي کند تئاتر با زبان خود که زبان فرهنگ و همدلي وآقای تیتر، تیتر آخرش را برجای گذاشت / قندی همچون سرشار دیگر مسیر خانه خود را گم نمی کند/ محسنیان راد گفت: قندی
در مراسم یاد بود حسین قندی آقای تیتر تیتر آخرش را برجای گذاشت قندی همچون سرشار دیگر مسیر خانه خود را گم نمی کند محسنیان راد گفت قندی روزنامه نگار بود و نه روزنامه نویس مراسم یاد بود مرحوم حسین قندی روزنامه نگار در دانشگاه علامه با حضور اساتید و اهالی روزنامه برگزار شدزمان حضور در ورزشگاه تعیینکننده جایگاه تماشاگران |اخبار ایران و جهان
زمان حضور در ورزشگاه تعیینکننده جایگاه تماشاگران کد خبر ۴۹۷۶۲۸ تاریخ انتشار ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۴ - 05 May 2015 با توجه به رایگان اعلام شدن بلیتهای بازی پرسپولیس - بنیادکار قرار گرفتن روی سکوها با اولویت زمان حضور تماشاگران خواهد بود به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها