تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805891005
اهداف بعثت پيامبر اكرم (ص)
واضح آرشیو وب فارسی:الف: اهداف بعثت پيامبر اكرم (ص)
سيدابراهيم حسنی، 25 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸
۱. هدايت عامههدف اصلي بعثت پيامبراكرم(ص) و همة انبيا هدايت و تزكيه نفوس عامه است كه اين محور اصلي يعني همان هدايت نمودن جامعه و بازداشتن آنها از گمراهي و ضلالت ميباشد، پيرامون بعثت همه انبياء صادق است. چنانچه خداوند تعالي نيز در بيان اشتراك هدف و خطوط اصلي بعثت انبيا ميفرمايد: «كل(۱) آمن بالله و ملائكته و كتبه و رسله لانفرق بين احد من رسله»(۲)همه انبياء ايمان به خدا و ملائكه و كتب آسماني و رُسُل و رسالت دارند و مافرقي (در اصل رسالت و هدف) بين آنها قائل نشد. همه بر محور ايمان به خدا مبعوث شدند و هدفي جز هدايت جامعه بر اساس خاستگاه اجتماعي و مقتضيات زمان ندارند. بنابراين راه و هدف و مسير آنها مشترك است و اين همان محور هدايت است جز آنكه در زمانهاي مختلف ظهورهاي مختلفي داشته است. انسانها در همه اعصار تاريخ مرهون تلاشهاي انبيا و مديون عنايت بعثت انبيا از جانب خداوند هستند چراكه بدون آنها همه در راستاي ضلالت و گمراهي قدم برميداشتند. و لذا بايد نتيجه گرفت كه انذار و تبشير و ارشاد انبيا همه در راه هدايت عامه بوده است. و اين اصل بر مبناي هدف كلي بعثت و انحاء مختلف آن در هر زمان و مكتبي قابل بحث ميباشد. «و لقد من الله عليالمؤمنين اذ بعث فيهم رسولاً من انفسهم يتلوا عليهم آياته و يزكيهم»(۳) و خداوند بر مؤمنين منت گذاشت آنگاه كه از جنس خودشان رسولي فرستاد تا بر آنها آيات الهي را بخواند و آنها را تزكيه و تعليم و هدايت نمايد. از همه مهمتر و بيشتر مورد تأكيد خداوند منت رسالت و بعثت خاتمالانبياء محمدمصطفي(ص) بر مسلمانان و بلكه بر تمام عالم بشريت است كه به عنوان آخرين پيامبر و مبشر رحمت و آورنده اكمل الاديان براي همه زمان و اعصار و سراسر گيتي مبعوث شده است.۲. تكميل ايمان و تقويكساني كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و ايمان به آنچه بر محمد(ص) نازل شد آوردند (بدانند) كه اين همان حق از جانب خداست دو محور اصلي هدف بعثت ختمي مرتبت محمد(ص) ايجاد ايمان و اعتقاد راسخ در قلوب مردم بوده است.آن حضرت با تلاوت آيات، ارائه طريق و بيان ليّن و تبيين صراط مستقيم الهي بر همگان ايمان را در قلوب بشر ايجاد كرده است كه اين همان هدف والاي بعثت آسماني آن حضرت ميباشد.طبق آية فوق و غالباً در همة آياتي كه به ايمان اشاره شده بلافاصله عمل صالح نيز ذكر و تأكيد شده است. و عمل صالح و تقوي در گفتار و كردار بعد از مرحلة ايمان و لازمة ايمان راسخ است. بين ايمان و تقوي التزام عملي وجود دارد كه از هم جداناشدني است و اگر ايمان بياوريد و تقواي الهي پيشه كنيد پس براي شما اجر والايي خواهد بود. انبيا عظام به ويژه رسول اكرم(ص) در راه ايجاد تقوي در ميان مردم و ايمان در قلوبشان تلاشهاي بسياري نمودند و از خودگذشتگي بسيار كردند. اي قوم عبادت خدا نماييد شما را چه ميشود كه معبودي غير خدا داريد آيا تقوي نداريد. مشاهده ميفرماييد كه اين اصل ايمان و تقوي از همان ابتدا در كنار هم بوده و انبيا در راستاي ايجاد و نفوذ آن در جامعه و قلوب مردم به عنوان مسؤوليتي بزرگ اهتمام بسيار ورزيدند.۳. تعليم و تربيت جامعهطبق آية ابتداي بحث و بسياري ديگر از آيات قرآن كريم تعليم و تربيت غالباً در كنار بيان اهداف و وظايف انبيا بيان شده است. «يتلوا عليهم آياته و يزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمه و ان كانوا من قبل لفي ضلال مبين»(۸) اين خود مبيّن اهميت مسأله تعليم و تربيت در مكتب آسماني اسلام به عنوان هدف والاي بعثت پيامبر بوده و در يك كلام بايد گفت، تشويق جامعه و تلاش در راستاي گسترش علم و معرفت در كنار پرورش روحي و فكري بشر به عنوان هدف بزرگ بعثت نبوي ميباشد. پيامبر گرامي اسلام(ص) در اين راستا ميفرمايد: «انه لم يكن شي قبله الاكان حقاً علي ان يدك امنه علي خير ما يعلمه لهم و ينذرهم مايعلمه لهم»(۹) يعني «اين حق بر نبي است كه بر امت خويش به آنچه از خير كه نميدانند دلالت و راهنمايي و هدايت فرمايد و از آنچه از شر كه نميدانند انذار فرمايد». بنابراين تعليم و تربيت و اراية طريق و فرادهي راه حق به افراد جامعه در كنار جداسازي حق از باطل و خير از شر از وظايف انبيا بويژه رسول مكرم اسلام(ص) بوده است كه اين همان تعليم مردم به علمالكتاب و علم اولين و آخرين و علم هدايت است كه در قرآن بسيار مورد تأكيد قرارگرفته است. «يرفع الله الذين آمنوا و الذين اوتوالعلم درجات»(۱۰) خداوند كساني از شما را كه ايمان آوردند رفعت و مقام والايي عطا ميكند و كساني كه كسب علم كردند درجات والاتري دربر خواهند داشت.۴. تزكية نفوس«و لقد بعثنا في كل امه رسولاً ان اعبدوالله و اجتنبوا الطاغوت»(۱۱) و به تحقيق در هر امتي رسولي فرستاديم تا عبادت خدا نمايند و از طواغيت اجتناب ورزند. پس يكي ديگر از اهداف اصلي و والاي بعثت انبيا مسأله تزكية نفوس مردم و اجتناب آنها از طواغيت جن و انس و شياطين درون و برون و زدودن دلها از تعلقات مادي است كه در آيات بعثت همواره تزكيه قبل از تعليم بيان شده و اين به جهت اهميت امر تزكيه به عنوان مقدمة اصلي در راستاي عمل و تقوي و نيز پاكسازي درون از آلايش غيرخدايي و آلودگيهاي مادي و آرايش آن با تصوير و نماي حق و مظاهر آن هدف واقعي بعثت پيامبر ما ميباشد. چنانچه در قرآن نيز بارها در كنار امر رسالت انبيا، تأكيد بر زدودن دل از آلودگيها، امر به تزكيه و پاكسازي درون انسانها شده است.۵. بيداري فطرت و عقول بشراصل بازگشت به وجدان و بيداري فطرت بشر در طريق هدايت و بعثت انبيا بعنوان يكي ديگر از اهداف والاي آن ميباشد. هدف انبيا طبق قرآن كريم اول بيداري فطرت بشر و آنگاه برانگيختن خرد و عقل نهفته در اوست كه اين دو كانون مهم يعني همان فطرت و عقل روشنيبخش زندگي انسانها و چراغ هدايت آنها ميباشد. آدمي از نگاه دين براي هدايت ناچار به طي سه مرحله اساسي ميباشد. اول شناخت كامل نسبت به خود و دوم شناخت خداوند كه اين دو به يكديگر مرتبطاند. بنابراين شناخت خود مقدمه شناخت خدا و از اين جهت مقدم بر آن ميباشد. و سوم يافتن راه درست هدايت و فراگيري طريق حق و علم نسبت به حلال و حرام الهي و در آخر پرستش و بندگي خدا و عمل به فرامين الهي از اصول هدايت ميباشد. از آنجا كه القاي دين و عقيده بر افراد بطور تحميلي ممكن نيست، لذا راه صحيح هدايت را انبيا با بيداري فطرت و تحرك عقل بشر و تعليم آنها در پيش گرفتند، «لااكراه فيالدين قد تبين الرشد من الغي»(۱۳): يعني هيچ اكراه و اجباري در عقايد و باور ديني نيست و بلكه تبين راه رشد از انحراف در آن وجود دارد. بنابراين هدف مهم انبيا بيداري بشر و تبيين و ارايه طريق به آنها در راستاي پذيرش فطرت پاكشان ميباشد. چنانچه عليبن ابيطالب(ع) در بيان هدف بعثت انبيا ميفرمايد: «ليتروالهم و فائن العقول و يذكروا لهم ميثاق فطره»(۱۴) تا آن كه بر آنها (بشر) زمينهها و گنجهاي پنهاني عقلشان را بشكافند و به بشر تذكر و بيداري فطري دهند و از آنها ميثاق و عهد ازلي بگيرند.۶. تكميل اخلاق بشر«لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه»(۱۵) همانا براي شما رسولالله اسوة نيكوي اخلاقي و عملي ميباشد. فرادهي مكارم اخلاق و الگوي عملي اخلاق براي جامعه بودن به هدف ساخت و ساز اخلاقي و تحول دروني بشر از مهمترين اقدامات و اهداف انبيا بوده است. چنانچه پيامبر اكرم(ص) به صراحت در بيان هدف بعثتش ميفرمايد: «انما بعثت لاتمم مكارم الاخلاق»(۱۶) انما از اداه حصر و دالّ بر اهميت و تقدم والاي اخلاق بر ساير امور است. يعني همانا به تحقيق من براي اتمام مكارم اخلاق مبعوث شدهام. طبق آيهاي كه ذكر شده پيامبر اكرم(ص) در كنار تئوري اخلاق براي تكميل مكارم اخلاق جامعه به اخلاق عملي نيز متمسك بود و اين خود برترين اسوة اخلاقي براي جامعه بود. و لابد براي يك جامعه كه ساليان دراز در ضلالت و گمراهي بسر ميبرد رهبر و مرشدي وارسته نياز بود. رهبري كه خود الگوي عملي آنها در راستاي اخلاق و رفتار و كردار و منش در همه شرايط و آنات زندگي باشد تا آنها را از درون معتقد ببار آورد و خود پيش روي آنها راه را براي عمل آنها نشان دهد و اين رسول خاتم كه صلوات خدا بر او باد از حيث مكارم اخلاقي در كمال خويش رسيده بود و بعنوان الگوي برتر براي همه عالم به تكميل اخلاق بشر ميپرداخت. چنانچه از جانب خداوند چنين خطاب ميشود: «انك لعلي خُلُق عظيم»(۱۷) همانا تو اي رسول ما در اوج اعلاي اخلاق هستي «فيما رحمه من الله كنت لهم و لوكنت فظاغليظ القلب لانفضوا من حولك»(۱۸) يعني تو اي پيامبر آية رحمت الهي بر بشر هستي و رسول رحمت عالمياني كه اگر تو شديد و عبوس و سخت بودي همه از تو ميگريختند و اين همان تأثير شگرف اخلاق پيغمبر(ص) بود كه اعراب باديهنشين عصر جاهليت را به دور خود جمع ميكرد و به آنها دين عرضه مينمود و به بيداري و هوشياري آنها ميپرداخته و آنها را از چاه ضلالت بيرون ميكشيد و به راه هدايت الهي رهنمون ميشد.۷. انذار و تبشير عالم«و ما ارسلناك الا كافه للناس بشيراً و نذيراً»(۱۹) و ما اي رسول تو را فرستاديم جز كافي و وافي براي مردم و بشارتدهنده و انزاركننده آنها. يكي از اهداف والاي بعثت انبيا و ارسال رسل بويژه رسالت رسول اكرم(ص) همانا انذار و تبشير انسانهاست. و اين دو اصل از براي هدايت عالم كافي است چنانچه فرمود: «كافه للناس» براي هر قومي از جانب خدا بشير و نذير بود واين خود اصل هدف انبيا بوده است، آنجا كه خداوند ميفرمايد: «انه كان الناس امه و احده فيعث الله النبيين مبشرين و منذرين»(۲۰) يعني همة مردم بسان امت واحدي هستند آنگاه كه خداوند بر آنها انبيا را به عنوان مبشر و منذر فرستاده است و آنها حجت خدا بر زمين و دليل و هدايتكننده بشر هستند كه با برانگيختن و مبعوث نمودن آنها نعمت بر همه تمام شده است. «رسلاً مبشرين و منذرين لئلايكون للناس علي الله حجه»(۲۱) با ارسال آنها ديگر حجتي از براي مردم بر خدا باقي نميماند و اكمال دين و اتمام نعمت بر همگان شده است. «و ما كنا معذبين حتي نبعث رسولاً»(۲۲) و ما عذاب نميكنيم قومي را جز آنكه بر آنها رسولي را از قبل مبعوث مينماييم. تا آنها را انذار و هدايت نمايد كه چنانچه از او تبعيت نكردند و آگاهانه به ضلالت و گمراهي كشيده شدند دليل و حجتي بر عذاب نداشته باشند.۸. اشراف و شهادت بر مردم«يا ايها النبي انا ارسلناك شاهداًو مبشراً و نذيراً و داعياً الي الله سراجاً و منيرا»(۲۳) و ما تو را اي نبي ما فرستاديم تا شاهد بر اعمال امت و بشارتدهنده و انذار كنندة باشي و آنها را به سوي خدا دعوت كني و چراغ هدايت و روشنايي براي آنها باشي. انبيا در ظاهر و باطن امر شاهد اعمال و كردار و رفتار امتاند «و يوم نبعث في كل امه شهيداً عليهم من انفسهم و جئنابك شهيداً علي هؤلاء»(۲۴) و روزي كه ما در ميان هر امتي از جنسشان شاهدي مبعوث ميكنيم و اي پيامبر ما تو را نيز شاهد بر اعمال و كردار مردم فرستاديم. انبيا شهود مردم و مشرف بر آنهايند و دين به جهت قدرت علم دروني و اشراف آنهاست كه خداوند از براي اصلاح امت به آنها عطا كرده است. اشراف آنها بر نيات و باطن افراد راه را براي هدايت و ارشاد خلق بر آنها باز ميكند و بهترين طريق را براي سازندگي روحي و رواني و عملي افراد در پيش پاي آنها ميگذارد و اين لازمه هدايت و ارشاد مردم براي انبيا است. «كذلك جعلناكم امه و سطالتكونوا شهداء علي الناس»(۲۵)و اين چنين ما شما انبيا را امت ميانه و متعادلي قرار داديم تا بر مردم شاهد بر اعمال آنها مشرف و آگاه باشيد.۹. دعوت عامه به تبعيت از رسالت«و من يطع الله و الرسول فاولئك معالذين انعم الله عليهم من النبيين و الصديقين و شهداء و الصالحين و حسن اولئك رفيقاً»(۲۶) «و ما ارسلنا من رسول الاليطاع باذن الله»(۲۷) و ما رسولي را نفرستاديم جز براي آنكه به اذن خدا مورد تبعيت افراد قرار بگيرند. از اهداف عالي بعثت انبيا همين اصل دعوت عام به تبعيت از خدا و رسول كه كاملاً با همه اهداف ديگر مرتبط است و تحقق اهداف عاليه ديگر به اين اصل گره خورده و با آن قرين ميباشد. تبعيت از پيامبر(ص) عامل تقرب به خدا ميگردد و در قدم اول اگر تبعيت از رسول اعظم(ص) نباشد هدايتيابي و تبعيت از ساير آثار و اهداف بعثت ممكن نميگردد. «قل ان كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله»(۲۸) اي پيامبر به مردم بگو كه اگر خدا را دوست داريد پس از من تبعيت كنيد تا خدا نيز شما را دوست بدارد.پي نوشتها:۱. سورة جمعه آية ۲.۲. سوره بقره آيه ۲۸۵.۳. سوره آلعمران آيه ۱۶۴۴. سوره محمد(ص) آيه ۲۵. سوره آلعمران آيه ۱۷۹۶. سوره اعراف آيه ۶۵۷. همان آية شمارة ۱۸.۹. سوره مجادله آيه ۱۱۱۰. سوره نحل آيه ۳۶۱۱.۱۲ سورة بقره آيه ۲۵۶.۱۳. سوره احزاب آيه ۲۱۱۴.۱۵. سوره قلم آيه ۴۱۶. سوره آلعمران آيه ۱۵۱۱۷. سوره فتح آيه ۸۱۸. سوره بقره آيه ۲۱۳۱۹. سوره نساء آيه ۱۶۵۲۰. سوره اسراء آيه ۱۵۲۱.سوره احزاب آيه ۴۵ و ۴۶۲۲. سوره نحل آيه ۸۹۲۳.سوره بقره آيه ۱۴۳۲۴. سوره نساء آيه ۶۹۲۵.سوره نساء آيه ۶۴۲۶.۲۷.سوره آل عمران آيه ۳۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]
صفحات پیشنهادی
گلچین بیانات رهبر انقلاب درباره بعثت پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
از سوی پایگاه khamenei ri گلچین بیانات رهبر انقلاب درباره بعثت پیامبر اکرم ص منتشر شد شناسهٔ خبر 2581494 - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۲ سیاست > رهبری و سران قوا پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنهای گزیدهای از بیانات ایشان را به مناسبت عید مبعثامام جمعه اردکان: هدف از بعثت پیامبر(ص) حاکم کردن اخلاق در جامعه است
امام جمعه اردکان هدف از بعثت پیامبر ص حاکم کردن اخلاق در جامعه است یزد - ایرنا - امام جمعه اردکان ضمن تبریک عید مبعث به تمام مسلمانان جهان گفت هدف از بعثت پیامبرحاکم کردن اخلاق در جامعه است به گزارش ایرنا حجت الاسلام والامسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های امروز نماز جمعه اربعثت پیامبر اکرم(ص) به بشریت عزت و شرافت بخشید
امام جمعه موقت ملایر بعثت پیامبر اکرم ص به بشریت عزت و شرافت بخشید ملایر- ایرنا- امام جمعه موقت ملایر گفت بعثت پیامبر اکرم ص بزرگترین درس برای بشریت است که به آنها عزت افتخار شرافت و وحدت بخشید به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالله مقدسیان در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجدسران رژیم سعودی روی جاهلیت 1400 سال پیش را سفید کردهاند/ در بسياری جهات جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پی
آیتالله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی سران رژیم سعودی روی جاهلیت 1400 سال پیش را سفید کردهاند در بسياری جهات جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر اکرم ص نیست رئیس قوه قضاییه نیاز امروز بشریت به معارف اسلامی را بیشتر از زمان بعثت پیامبر اسلام ص اعلام کرد وگلچین بیانات رهبر انقلاب درباره بعثت پیامبر اکرم (ص)
گلچین بیانات رهبر انقلاب درباره بعثت پیامبر اکرم ص سیاست > رهبری - پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنهای گزیدهای از بیانات ایشان را به مناسبت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام منتشر کرد به گزارش خبرگزاری مهر در آستانه سالروز بعثت پیامبردر برخی جهات جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) نیست
رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضائی در برخی جهات جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر اکرم ص نیست آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت تجاوزها قتل و غارتها و جاهلیت بشر امروز کمتر از زمان بعثت پیامبر ص نیست و آخرین نمونه آن را اینک در یمن و از سوی رژیم سفاک سعودی شااستاد حوزه علمیه قم:پیام بعثت پیامبر(ص) صلح وامنیت برای همه بشریت است
استاد حوزه علمیه قم پیام بعثت پیامبر ص صلح وامنیت برای همه بشریت است قم – ایرنا – استاد حوزه علمیه قم گفت پیام بعثت پیامبر ص صلح امنیت و امان برای همه بشریت است و باید از این پیام به خوبی برای معرفی رسالت های اسلام در بین جهانیان استفاده کنیم به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمبعثت پیامبر(ص) انسانها را از جهل و ظلم و تباهی نجات داد
حجت الاسلام مغیثی بعثت پیامبر ص انسانها را از جهل و ظلم و تباهی نجات داد شناسهٔ خبر 2581403 - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۱ استانها > همدان نهاوند- امام جمعه نهاوند هدف از بعثت پیامبر اکرم ص را کمال انسانی و تخلّق به اخلاق ملکوتی و بازداشتن انسانها از جهل و ظلم و تباهی دابه مناسبت بعثت پیامبر صورت میگیرد اکران ویژه فیلم «عصر یخبندان» در بوشهر
به مناسبت بعثت پیامبر صورت میگیرداکران ویژه فیلم عصر یخبندان در بوشهربهمناسبت مبعث رسول اکرم ص فیلم عصر یخبندان در بوشهر اکران میشود به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر پس از اکران موفق فیلم «پاپ» به کارگردانی احسان عبدیپور که اسفندماه سال گذشته در بوشهامام جمعه موقت کوهبنان: مبعث پیامبر اکرم (ص) سرنوشت انسانها را تغییر داد
امام جمعه موقت کوهبنان مبعث پیامبر اکرم ص سرنوشت انسانها را تغییر دادامام جمعه موقت کوهبنان گفت مبعث پیامبر اکرم ص یکی از مهمترین روزهای تاریخ بشریت که سرنوشت جوامع و انسانها را تغییر داد به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان حجتالاسلام احمد موسوی ظهر امروز در خطبه&zwnامام جمعه بجنورد: پیام بعثت نبی اکرم تسلیم نشدن در برابر زورگویان است
امام جمعه بجنورد پیام بعثت نبی اکرم تسلیم نشدن در برابر زورگویان است بجنورد - ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت یکی از پیام های بعثت نبی اکرم ص تسلیم نشدن در برابر زورگویان است و به همین دلیل نباید هیات مذاکره کننده هسته ای در برابر زیاده خواهی های آمریکا کوتاه بیاید به گزارش ایررهایی انسانها از جهالت دستاورد مبعث پیامبر اکرم (ص) بود
خطیب جمعه بوکان رهایی انسانها از جهالت دستاورد مبعث پیامبر اکرم ص بود مهاباد - ایرنا - خطیب جمعه بوکان گفت دستاورد بزرگ مبعث و معراج پیامبر اسلام ص رهایی انسانها از جهالت و شرک و بت پرستی بود ماموستا سیدخالد رسول زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بوکان ضمن تبریک مبعث پیارئیس تبلیغات اسلامی شهریار: اصلیترین پیغام بعثت پیامبر اسلام (ص) توحید است
رئیس تبلیغات اسلامی شهریار اصلیترین پیغام بعثت پیامبر اسلام ص توحید استرئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار گفت اصلیترین پیغام بعثت نبی مکرم اسلام ص توحید الهی است به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران حجتالاسلام حسینعلی رضازاده صبح امروز در جمع کارکنان اداپیام بعثت پیامبر(ص) صلح و امنیت برای همه بشریت است
استاد حوزه علمیه قم پیام بعثت پیامبر ص صلح و امنیت برای همه بشریت است قم – ایرنا – استاد حوزه علمیه قم گفت پیام بعثت پیامبر ص صلح امنیت و امان برای همه بشریت است و باید از این پیام به خوبی برای معرفی رسالت های اسلام در بین جهانیان استفاده کنیم به گزارش ایرنا حجت الاسلام وادر آستانه بعثت پیامبر (ص) بزرگترین پل معلق پیادهروی جهان در مشگینشهر افتتاح میشود
در آستانه بعثت پیامبر ص بزرگترین پل معلق پیادهروی جهان در مشگینشهر افتتاح میشوددر آستانه بعثت نبی مکرم اسلام و در قالب جشنواره ملی بهار در مشگینشهر بزرگترین پل معلق پیادهروی جهان افتتاح میشود به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره ملی که عصحجتالاسلام سلیمانی در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز: «اقامه نماز» اولین اقدام پیامبر(ص) پس از بعثت است
حجتالاسلام سلیمانی در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز اقامه نماز اولین اقدام پیامبر ص پس از بعثت استدبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت رسول اکرم ص هنگامی که به مقام رسالت رسیدند پس از بعثت اولین حرکتشان اقامه نماز آن هم با حضور شخصیتهای برجسته تاریخ اسلاگزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بعثت پیامبر اعظم(ص)
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۳ در آستانه سالروز بعثت پیامبر عظیمالشأن اسلام حضرت محمد مصطفی صلواتالله علیه و آله پایگاه اطلاعرسانی رهبر انقلاب گلچینی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای را در اینباره منتشر کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این ب-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها