تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش ایران برای پیوستن به کنوانسیون برن نشانه مثبتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس نمایشگاه کتاب پاریس: تلاش ایران برای پیوستن به کنوانسیون برن نشانه مثبتی است تهران- ایرنا- رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس گفت: تلاش ایران برای پیوستن به کنوانسیون برن نشانه بسیار مثبتی است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، موریزه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در محل برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: ما درباره برگزاری هفته نشر ایرانی در پاریس با قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران صبحت کردیم و دراین نشست ها برانجام سفرهای متقابل نویسندگان، مترجمان، هنرمندان، کتابداران و ناشران دو کشور نیز صبحت شده است.
وی اضافه کرد: پس از بازگشت به کشورم، ناشران فرانسوی را مطلع خواهم کرد که همان سیستمی که در فرانسه درخصوص کتاب وجود دارد در ایران هم هست.
موریزه تاکید کرد: پس از بازگشت به فرانسه از آنها خواهم خواست تا فرصت را از دست ندهند و با همتای ایرانی وارد مذاکره شوند.
رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس افزود: نمایشگاه کتاب پاریس در نمایشگاه های بین المللی دنیا مانند فرانکفورت، بلژیک و ابوظبی غرفه دارد.
وی گفت: تاکید می کنم که انجمن ها، سندیکاها و ناشران تصمیم بگیرند که نمایشگاه کتاب پاریس در نمایشگاه کتاب تهران هم از این پس یک غرفه داشته باشد.
وی هم چنین از مذاکره با رییس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درمورد انتخاب تهران به عنوان شهر مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پاریس در یکی از سال های 2016 و2017 خبر داد و گفت: 5 دوره حضور این موسسه در نمایشگاه پاریس، نتیجه بسیار بزرگی را به دنبال خواهد داشت.
موریزه افزود: زمانی که پایتخت ایران مهمان ما باشد می تواند با فرهنگ خود شامل فرهنگ قدیم و یا جدید خودنمایی کند.
رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس گفت: در مدت حضورم در تهران بسیار خوشحال شدم که برخلاف پاریس، نه بیلبورد کوکاکولا و نه سامسونگ و شرکت های تبلغیاتی دیگر را ندیدم.
وی افزود: این تعداد تابلوهای نقاشی که این روزها در سطح شهر تهران به چشم می خورد نمادی از هنردوستی ایرانی ها است.
موریزه گفت: کتاب مقوله ای است که نویسنده ذهن و جان خود را برای تولید آن می گذارد پس باید در تمام دنیا به نویسنده ها توجه شود تا بتوانند اثری را که تولید شده به فروش برسانند.
رییس نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس در بخش دیگری با تاکید بر رعایت حق مولف اظهار کرد: بخشی از این موضوع هزینه ای است که مربوط به نویسنده است و باید پرداخت شود. وی گفت: هر نویسنده و خواننده ای حقی دارد که ما آن را به عنوان کنوانسیون برن می شناسیم و باید مراقب باشیم که متقلب ها وارد این حوزه نشوند.
موریزه افزود: من ایران را از تصویری که برخی ایرانی ها به فرانسه آمده اند می شناختم.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز شنبه /فردا/ در مصلی امام خمینی (ره) پایان می یابد.
فراهنگ*1355*1497*ن.پ*1027



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن