تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813274261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره داغ سینماگران درباره زوال اخلاقی پشت صحنه سینما


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مناظره داغ سینماگران درباره زوال اخلاقی پشت صحنه سینما


انتشار مطلب امیر سمواتی تهیه کننده سینما درباره زوال اخلاقی در پشت صحنه سینما واکنش های جنجال برانگیزی را در پی داشت، که شبکه خبر در برنامه شهر فرنگ پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت واکاوی این موضوع پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر امیر سمواتی تهیه کننده و سعید سهیلی کارگران سینما مهمانان امشب برنامه گفتگو محور شهر فرهنگ بودند .
امیر سمواتی در پاسخ به این پرسش که در  سینمای کشور چه بی اخلاقی هایی دیده اید گفت : سینما یک هنر صنعت است که ما تهیه کنندگان نماینده صنعت و کارگردان ها نماینده هنر هستند و این ارتباط باید تابع نظم، چارچوب و اصول باشد .
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در اصناف مختلف حوزه خانه سینما اصول رعایت نمی شود، گفت : هنگامی که یک تهیه کننده با بی اخلاقی، بی انضباطی و بدرفتاری عوامل مواجه می شود چاره ای جز صبوری ندارد چرا که سرمایه دست تهیه کننده است و باید با عوامل بی نظم مماشات کرد تا پروژه سینمایی به درازا نکشد .

سمواتی همچنین ادامه داد : در بسیاری از اوقات هم یک تهیه کننده مجبور است برای سودآور کردن پروژه،عواملی را به کار گیرد که مشکل اخلاقی دارند و حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.

سعید سهیلی کارگردان سینما در پاسخ به اظهارات امیر سمواتی با تاکید بر اینکه نه ایشان دشمن سینماست و نه من وکیل آن گفت : چنانچه تعریف خلاصه ای از یک مقوله داشته باشیم دچار اشتباه خواهیم شد و اینکه به علت بی اخلاقی یکی از عوامل سینما، کل سینما را زیر سوال ببریم درست نیست.

در این میان امیر سمواتی با قطع سخنان سعید سهیلی تاکیدکرد: من با بسیاری از بزرگان صنعت سینما که مایه سربلندی هستند، مشکلی ندارم بلکه من درباره فضایی صحبت می کنم که اگر به آن نرسیم قطعا نمی توانیم به اوج برسیم .

این تهیه کننده سینما با اشاره به سالهای اوج صنعت سینما در دهه 60 به علت انضباط رفتاری عوامل سینمایی اظهار کرد: گاهی اوقات لازم است با دادن یک کارت زرد یا قرمز به عامل بی نظم یا بی اخلاق فضای کار را به سمت بهبود حرکت داد .

امیر سمواتی همچنین در پاسخ به اینکه در مقاله خود از اعتیاد در پشت صحنه سینما حر ف زده بود، تصریح کرد : اعتیاد در میان عوامل سینما بین 20 تا 30 درصد قابل مشاهده است، اما اگر کسی اعتیاد دارد نباید او را به تلویزیون دعوت  و با افتخار با او صحبت کرد، چرا که ما مسول هستیم و باید با سینما انسان سازی کنیم.

سعید سهیلی نیز درباه اعتیاد عوامل سینما با رد دیدگاه های سمواتی گفت: من تاکنون 14 فیلم ساخته ام و تاکنون جز پاکی اخلاص درستکاری و نظم چیزی از کسی ندیده ام.

سهیلی با اشاره به اینکه این مشکل از مدیریت بالای یک گروه فیلمسازی است تصریح کرد: تمامی عوامل سینما به کارگردان یاتهیه کننده به عنوان مسول گروه و به چشم یک الگو نگاه می کنند پس اگر مسول گروه رفتار بی ادبانه و بی نظمی داشته باشد ازعوامل هم نمی توان انتظاری جز این داشت .

امیر سمواتی در ادامه با انتقاد از وضع جذب نیرو در اصناف خانه سینما گفت: یک تهیه کننده موظف است عوامل کار را بر اساس اصناف شان انتخاب کند، اما آیا این افراد بر اساس یک چارچوب و ضابطه قانونمند گزینش شده اند ؟

سعید سهیلی با رد اظهارات امیر سمواتی برآیند سینما را مثبت عنوان و خاطرنشان کرد: در سینمای ما افراد بزرگ و شریفی هستند که من کلاه خود را برای آنان برمی دارم، اما اگر در پشت صحنه کسی خطا کرده ما نیز مقصر هستیم که نتوانسته ایم رفتار آنها را درست مدیریت کنیم .

امیر سمواتی در بخش پایانی این گفتگو و در بیان راهکار برای حل این مشکل گفت : مدیران فرهنگی ما باید همه چیز را ضابطه مند و استاندارد کنند و افراد وعوامل سینما آموزش اخلاقی داده شوند .

اما سعید سهیلی با اشاره به اینکه اعتقادی به مشکل مطرح شده ندارد که راهکاری را مطرح کند اظهار داشت : اعتیاد و کم کاری در تمامی مشاغل هست اما در صنعت سینما از همه کمتر است چرا که عوامل سینما معمولا شناخته شده و زیر ذره بین مردم هستند .





 


پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن