تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798337578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از آهنگ کیمیای قلم ویژه مفاخر دانشگاه شیراز، ساخته دکتر سعید نیاکوثری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رونمایی از آهنگ کیمیای قلم ویژه مفاخر دانشگاه شیراز، ساخته دکتر سعید نیاکوثری شیراز - ایرنا - در برنامه بزرگداشتی که از سوی دانشگاه شیراز به مناسبت تجلیل از مقام علمی اساتید پژوهشگر و دانشمندان حائز رتبه های ممتاز علمی در سطح جهانی برگزار گردیداز آهنگ کیمیای قلم ساخته دکتر سعید نیاکوثری آهنگساز و موسیقیدان برجسته شیراز ویژه مفاخر علمی دانشگاه شیراز رو نمایی شد .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آهنگ امروز چهارشنبه برای نخستین بار در دانشگاه شیراز توسط استاد نیاکوثری نواخته شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
دانشگاه شیراز در مراسمی امروز از خدمات سه تن از استادان پیشکسوت این دانشگاه به نام های پروفسور سید حبیب فیروز آبادی ، دکتر افسانه صفوی و پروفسور ناصر ایران پور که نام آنها در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفته تجلیل کرد.
دکتر مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز مقام علمی دانشمندان این دانشگاه را ستود و آهنگ " کیمیای قلم " را بسیراز زیبا و زیبنده نام این مفاخر دانست .
ارشاد همچنین گفت : اثر بخشی موسیقی و تاثیری که موسیقی بر جان و دل آدمی می گذارد بر اهل فضل پوشیده نیست ، ای کاش آنها که با موسیقی مخالفت می کردند نیز خودشان را از این تاثیر گذاری ها محروم نمی کردند و از نوای آسمانی موسیقی فاخر بهره می جستند.
رییس دانشگاه شیراز یاد آور شد : از تاثیر گذاری این نوع موسیقی فاخر همین بس که روح و جان آدمی را جلا می بخشد و آرامش دهنده درون انسان است ، ما اگر توجه به نوای ملکوتی موسیقی کنیم در می یابیم که اذان نیز نوعی موسیقی است که باعث آرامش نهاد آدمی می شود ، بسیاری از نغمه های موسیقی که همراه با اذان می آید یا در ماه مبارک رمضان آن را می شنویم نیز نوعی موسیقی است.
همچنین پروفسور سید حبیب فیروز آبادی ، دکترافسانه صفوی و پروفسور ناصر ایران پور نیز از اجرای قطعه کیمیای قلم از استاد نیاکوثری قدردانی کرده و روح عرفانی نهفته در موسیقی فاخر را ستودند .
سعید نیاکوثری دارنده پرچم افتخار از دانشگاه شیراز نیز در باره موسیقی کیمیای قلم بیان داشت : این نوع موسیقی فاخر جلوه هایی از شکوه همیشه جاوید موسیقی ملی ایران زمین است که در زیر و بم مضرابهای چالاک و حصار ناپذیر ظهور می یابد .
دکتر نیاکوثری که در هشتمین جشنواره سراسری فجر توانست لوح زرین این جشنواره را در موسیقی نوین ایران از آن خود کند در ادامه افزود: کیمیای قلم قطعه ای کاملا بدیع در کوک غیر معمول فا مینور است و تکنیک های سرعتی که از ویژگی بارز سنتور نوازی است در آن بکار گرفته شده است .
دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ولز انگلستان اضافه کرد: با اذعان بر اینکه ره توشه علمی دانشگاه شیراز با حضور دانشمندان منحصر بفردی همچون اساتید فیروز آبادی ،صفوی ایرانپور در سالهای گذشته معنی یافته است ، این موسیقی فاخر را به دانشگاه شیراز تقدیم می کنم .
وی همچنن گفت : ترکیب دستگاه اصفهان و مینور فا با استفاده از ربع پرده های موسیقی شرقی دستمایه ساخت قطعه کیمیای قلم شده که در نوع خود کم نظیر است .
این موسیقیدان برجسته شیراز افزود: سه مدولاسیون پی در پی در اجرای کیمیای قلم از مینور به دستگاه شور و مجددا ورود به نغمه اصفهان با مترونم های بالا موجب شیوایی شنیداری آن شده که در یک کلام به دل می نشیند .ک/2
6113/ 5054












23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن