تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814136498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره های کاردانش و فنی و حرفه ای سه ساله می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام وزارت آموزش و پرورش: دوره های کاردانش و فنی و حرفه ای سه ساله می شود شیراز- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به طرح ریزی نظام آموزشی 3-3-6، دوره آموزشی کاردانش و فنی و حرفه ای کشور از دو به سه سال افزایش می یابد.


به گزارش ایرنا سید مصطفی آذرکیش ، چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران آموزش متوسطه فارس در شیراز افزود:با توجه به تغییرات نظام آموزشی کشور در سال های گذشته در سال تحصیلی آینده دانش آموز پایه دهم نخواهیم داشت و از این رو از سال تحصیلی 96-95 دوره های تحصیلی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش سه ساله خواهد بود.
این مقام وزارت آموزش و پرورش گفت:شرایط ایجاب می کند که محتوای آموزشی رشته های کاردانش متناسب با پیشرفت های جدید علمی به روز شود و در این مسیر، امکان دارد که رشته های جدیدی با توجه به نیاز کشور در دستور کار آموزش های کاردانش قرار گیرند.
وی با بیان این که دوره کاردانش، کانون آموزش مشارکتی با سایر دستگاه ها و بر اساس استانداردهای بین المللی است، اظهار کرد:بسته به نیاز دستگاه ها رشته های جدید در این دوره طراحی می شود که آخرین آنها رشته بورس بود که با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفت.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت:طراحی های نظام آموزشی در دوره های کاردانش به سمت و سویی است که دانش آموزان به جای کارجویی به دنبال کارآفرینی باشند.
وی ادامه داد: در مقطع کنونی حدود 440 هزار دانش آموز یعنی 24 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در پایه های دوم و سوم هنرستان های کاردانش در حال تحصیل هستند.
آذرکیش گفت: از این تعداد در قالب طرح برون سپاری، آموزش 80 هزار دانش آموز کاردانش به سایر دستگاه ها همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت جهاد کشاوزی و ... سپرده شده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره آمار اشتغال به کار دانش آموزان تحصیلکرده در دوره کاردانش گفت:درصد اشتغال به کار این دانش آموزان در رشته ها و منطقه های مختلف کشور بسته به نیاز بازار کار و نیازهای آن منطقه متفاوت است.
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: می توان گفت که حدود 100 درصد دانش آموزان کاردانش در رشته هایی مانند جوش با گازهای آرگون و دی اکسید کربن، منبت کاری چوب، طلاسازی و جواهرات، هتلداری و گردشگری، طراحی و دوخت لباس و ... که متناسب با نیاز بومی و منطقه ای ایجاد شده ، در پایان تحصیل در این دوره ها شاغل شده اند. ک/2
2027 /6118



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن