تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803168427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم افزایش مراکز درمانی به 3 برابر/تهران نیازمند اورژانس هوایی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قاضی‌زاده در یکصد و پنجاه‌ و دومین جلسه شورای شهر مطرح کرد:
لزوم افزایش مراکز درمانی به 3 برابر/تهران نیازمند اورژانس هوایی است
وزیر بهداشت گفت: تهران نیازمند 45 اورژانس هوایی است.
به  گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،  سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در یکصد و پنجاه‌ و دومین جلسه شورای شهر که امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد با اشاره به کمبودهایی در زمینه بهداشت اظهار کرد: تهران نیازمند اورژانس هوایی است. 


وی افزود: ساماندهی مراکز بهداشتی و درمانی بسیار اهمیت دارد و در بحث مدیریت شهری از جایگاه مهمی برخوردار است. 


و وزارت بهداشت و شورای شهر باید برنامه‌های مدونی را در ساماندهی این مراکز انجام دهند که البته این وظایف در طرح جامع دیده شده اما حتی مدیریت یکپارچه شهر محقق نشده است. 



وزیر بهداشت ضمن قدردانی از اقدامات شهردار تصریح کرد: در شهر تهران اقدامات ارزشمندی انجام شده که از شورا و شهردار قدردانی می‌کنیم و می تواند این اقدامات الگویی در کل کشور باشد و بوستان یاس کار بسیار ارزنده‌ای بود که توسط شهردار انجام گرفت. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به دو نعمت مهم امنیت و سلامت بیان کرد: ما پزشکان معتقدیم سلامت مهمتر از امنیت است و در قانون اساسی نیز برای تامین اجتماعی نیز تاکید شده و دولت موظف است از درآمدهای عمومی و مشارکت ها زیر ساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم کند. 



وی ادامه داد: سال گذشته سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ شد و امیدواریم در عمل مجلس و دولت قوانین لازم را متناسب با سیاست‌های کلی تدوین و اجرا کنند و این سیاست‌ها در گنجینه‌های بایگانی نشود. 



قاضی زاده هاشمی ادامه داد: دولت یازدهم اواسط سال سوم برنامه پنجم توسعه کار خود را شروع کرد و باید بر اساس چشم‌ انداز جایگاه اول را کسب کنیم چرا که بهداشت تحت‌الشعاع درمان قرار می گیرد. 



وی با اشاره به آمار و ارقامی در خصوص مرگ و میر نوزادان تصریح کرد: رتبه دوازدهم را در بین بیست و دو کشور منطقه در بخش امید به زندگی داریم و در مرگ و میر نوزادان زیر یک سال و کودکان زیر 5 سال و والدین بین 15 تا 64 سال نیز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌ ایم. 



وی افزود: در حال حاضر از نظر وضعیت پزشکی قبل از پاکستان ، عراق و افغانستان هستیم و با اقدامات اصلاح پرداختی که برای پزشکان انجام گرفت، تعداد پزشکان کمتر از رقم اعلامی است. 



وی ادامه داد: در بقیه شاخص‌ها نیز شرایط خوبی نداریم و در بخش پرستاری حداکثر 1.4 دهم به ازای جمعیت است این در حالی است که در کشورهای اروپایی این رقم 8 و در ژاپن 1 است که فاصله بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. 



وزیر بهداشت ادامه داد: بیمارستان‌ها در شروع کار دولت یازدهم اقدام به تاسیس شعبه تامین کردند تا پول  آب و برق و دیگر موارد ضروری تامین شود و این حاکی از آن است که در دیگر بحث‌ها و از جمله نیازمندی‌های بیماران با کمبودهای جدی مواجه بوده است. 



وزیر بهداشت گفت: بر اساس سیاست‌هاب ابلاغی پرداخت از جیب مردم باید  به عدد 6 درصد تقلیل پیدا کند این در حالی است که دولت به ازای هر یک درصد باید 790 میلیارد تومان هزینه پرداخت کند. 



وزیر با اشاره به حساسیت رئیس جمهور به بخش سلامت تصریح کرد: در 30 سال گذشته مباحث مختلفی  در حوزه سلامت مطرح شده و در دولت یازدهم موفق به کسب این رتبه موفقیت شدیم. 
  
 قاضی‌زاده هاشمی افزود: تهران از پوشش هوایی آمبولانس برخوردار نیست و این مساله باید در اولویت مدیریت یکپارچه شهری قرار گیرد چرا که نیازمند 45 پایگاه اورژانس هوایی در شهر تهران هستند. 



وزیر بهداشت در ادامه گفت: دو هزار مرکز خدمات سلامت تا پایان بهار مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و در اقلام دارویی نیز بیش از 80 درصد رشد داشته است. 



قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جمعیت تهران تصریح کرد: جمعیت تهران در روز 10 میلیون نفر و شب 8 میلیون نفر است که 13 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد و 1.6 دهم درصد جمعیت شهرنشین است. که باید اقداماتی در خصوص وضعیت سلامت آن انجام شود. 



وزیر بهداشت با اشاره به سرانه سلامت در سالهای اخیر بیان کرد: در سال 50 پیش‌بینی سرانه 1.4 دهم ، 1.52 صدم درصد در سال 71  و 1.3 دهم  در طرح جامع 76 بوده و در حال حاضر 0.53 صدم است که باید مراکز درمانی به 3 برابر افزایش پیدا کند. 



وزیر بهداشت گفت: مردم بیماری های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری که گرفتگی عروق 40 درصد است و مرگ و میر ناشی از تصادفات نیز قابل توجه است و متاسفانه شیوع چاقی در زنان بالای 35 سال نیز روبه افزایش است و بیش از سه چهارم مردم افزایش وزن دارند. 



وی ادامه داد: دیابت از جمله معضلاتی است که مردم شهر با آن دست به گریبان هستند و روند صعودی دارد به طوری که 10 میلیون مستعد به دیابت وجود دارد و همچنین 5 میلیون دیابت قطعی داریم که از سال 2006 تا 2014 روند صعودی پیدا کرده است. 



قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: نظام سلامت باید در اولویت مباحث قرار بگیرد و مجموعه دستگاه‌ها با همکاری همدیگر در این بخش وارد شوند تا شاهد ارتقای نظام سلامت در کشور و به خصوص شهر تهران باشیم و البته تفاهم‌نامه ای نیز با شورای شهر در این زمینه امضا شده است. 
 
انتهای پیام/ 









۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن