تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804302769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت مسجد بی همتای غرب کشور چشم انتظار تامین اعتبار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استمرار پیگیری مهر؛
مرمت مسجد بی همتای غرب کشور چشم انتظار تامین اعتبار

مسجد جامع بروجرد


شناسهٔ خبر: 2579121 - سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
استانها > لرستان

بروجرد - روند فرسایش مسجد جامع بروجرد در حالیست که رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اعلام کرد تاکنون اعتبارات استانی برای مرمت این مسجد اختصاص پیدا نکرده است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت یارمحمدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بروجرد  با اشاره به مرمت دو مسجد تاریخی امام خمینی(ره) و همچنین مسجد جامع بروجرد اظهار داشت: تا کنون برای مرمت این دو مسجد تنها از محل اعتبارات ملی تخصیص اعتبار داشته ایم و این در حالیست که از محل اعتبارات عمرانی استان هیچ گونه مبلغی را برای مرمت آنها اختصاص داده نشده است. وی بر ضرورت همکاری استانداری لرستان در زمینه تخصیص اعتبارات عمرانی برای مرمت و بازسازی دو مسجد تاریخی امام خمینی(ره) و همچنین مسجد جامع بروجرد تاکید کرد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با بیان اینکه طی سال ۹۲ برای مرمت مسجد امام خمینی(ره) بروجرد ۱۵۰ میلیون تومان و برای مسجد جامع نیز ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارت ملی اختصاص پیدا کرد افزود: همچنین طی سال گذشته نیز برای مرمت مسجد امام خمینی(ره) ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.
مسجد جامع بروجرد
یار محمدی یادآور شد: این در حالیست که طی سال گذشته از محل اعتبارات ملی نیز هیچ گونه اعتباری برای مرمت مسجد جامع بروجرد اختصاص پیدا نکرد. وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات موجب شده که کار مرمت و بازسازی این دو مسجد تاریخی بروجرد به کندی صورت گیرد ادامه داد: در این راستا انتظار داریم که برای مرمت این دو مسجد از محل اعتبارات استانی امسال بودجه ای در نظر گرفته شود. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد همچنین بر ضرورت همکاری و تعامل مسئولان این حوزه در مرکز با این اداره تاکید کرد و گفت: متاسفانه همکاری مطلوبی با میراث فرهنگی بروجرد از سوی اداره کل صورت نمی گیرد. بنابراین گزارش شهرستان بروجرد به عنوان دیار خانه های تاریخی و آثار ارزنده معماری ایرانی  اسلامی دارای شهرتی ملی است تا دو مسجد تاریخی امام و جامع این شهرستان همواره به عنوان مقصد سفر گردشگران زیادی انتخاب شود.این در حالیست که مسجد جامع بروجرد به عنوان مسجدی بی همتا در غرب کشور از نخستین مساجدی است که در ایران ساخته شده و مسجد امام بروجرد نیز ارزنده ترین بنای معماری اسلامی در بروجرد و لرستان محسوب می شود.
مسجد جامع بروجرد
روند تخریب این دو اثر برجسته نگرانیهای زیادی را در بین مردم و علاقمندان به معماری اصیل ایرانی - اسلامی به وجود آورده تا در آخرین اظهارات امام جمعه بروجرد در واکنش به این موضوع بگوید مسجد جامع بروجرد با بیش از هزار سال قدمت امروز به توجه کافی مسئولان نیاز دارد تا از خطر تخریب و فرسایش در امان بماند.حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: همچنین مسجد امام خمینی(ره) بروجرد نیز با ۲۳۰ سال قدمت دومین مسجد تاریخی شهرستان است که بخشهایی از آن در حال تخریب است اما در طول دو سال گذشته ریالی اعتبار برای مرمت آن تخصیص نیافته است.مسجد جامع بروجرد در قلب بافت تاریخی و در مرکز قدیمی‌ترین محله و هسته اولیه شکل‌گیری شهر در کنار بازار تاریخی بروجرد واقع شده است. این مسجد که به مسجد جمعه نیز شناخته می‌شود، مسجدی تاریخی و از بناهای معماری سرشناس در شهر بروجرد است.مسجد جامع بروجرد یکی از نخستین مسجدهای ساخته شده در ایران است که در قرن دوم تا سوم هجری در شهر بروجرد بنا نهاده شده است.مسجد جامع بروجرد نیز به شماره ۲۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن