تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803213392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفعال مخاطبان خبرگزاري ها/ انديشه ملاصدرا بايد وارد ارتباطات شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰ب.ظ)
رئيس پژوهشکده ارتباطات؛ انفعال مخاطبان خبرگزاري ها/ انديشه ملاصدرا بايد وارد ارتباطات شود موج- رئيس پژوهشکده ارتباطات با منفعل خواندن مخاطبان خبرگزاري ها اظهارکرد: انديشه هاي کلاسيک ملاصدرا بايد با ارتباطات نوين همراه شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ صبح امروز نشست خبري گردهمايي «روز جهاني ارتباطات» با حضور حسن خجسته، ‌رئيس پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس اين گردهمايي برگزار شد، که اين گردهمايي ارتباطات توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاري دانشگاه صدا و سيما در دانشگاه صدا و سيما برگزار خواهد شد.
در همين خصوص حسن خجسته، رئيس پژوهشکده ارتباطات گفت: اين گردهمايي که به مناسبت روز ارتباطات با شعار « اسفارمجازي-ارتباطات نوين» برگزار مي شود و به دليل مشکلات متعددي با يک روز تأخير نسبت به روز ارتباطات انجام مي شود.
وي در خصوص شعار اين گردهمايي نيز گفت: اسفار به معني 4سفر و از انديشه محمد بن ابراهيم قوامي شيرازي ملقب به صدر المتالهين يا ملاصدرا گرفته شده است و ما به اين دليل اين را نامگذاري کرديم تا بتوانيم با فلسفه ملاصدرا نگاه جديدي به پديده هاي ارتباطي داشته باشيم.
خجسته در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد آن فضاي غير منسجمي در فضاي مجازي هستيم، فضايي که همگان درگير آن هستند و در طول روز با آن ارتباط دارند و ميخواهيم کرسي ارتباطات صدرايي را وارد اين حوزه کنيم.
رئيس پژوهشکده ارتباطات در ارتباط با فضاي مجازي عنوان کرد: بايد نسبت به فضاي مجازي تمرکز بيشتري داشته باشيم زيرا در اين فضا مي توانيم با استفاده از ظرفيت هاي موجود به موفقيت هاي بيشتر دست پيدا کنيم.
وي عنوان کرد: يکي از اهداف اصلي ما براي برپايي اين گردهمايي ايجاد ارتباط نزديک بين ارتباطات کلاسيک و فضاي مجازي و ارتباطات مدرن است تا کساني که در حوزه ارتباطات فعاليت مي کنند از انديشه هاي بهتري بهره بگيرند.
رئيس اين همايش با خواندن مسائلي پپيرامون انديشه هاي صدرايي بيان کرد: در اين گردهمايي و نشست هاي ويژه ممکن است افرادي پيدا شوند که به افکار آن ها ضربه وارد شود؛ اما، ما تصميم بر اين داريم تا اين انديشه هاي صدرايي را به حوزه علم و عمل بکشانيم.
استاد ارتباطات با اشاره به حوزه ارتباطات و بخش هاي خبري اظهار کرد: در حال حاضر 5 نقطه از جهان وجود دارد که با ايدئولوژي خود خبر توليد مي کنند، البته اينکه مخاطبين اين ادعا را دارند که خود شبکه هاي خبري را انتخاب مي کنند به عقيده من اشتباه است.
وي تصريح کرد: حقيقت اين است که شبکه هاي خبري که در ساعات مختلف به پخش خبر مي پردازند با ايدئولوژي خبرگزاري خود مخاطب را به سمت خود مي کشانند.
خجسته در ادامه افزود: در حوزه خبري مخاطبين خبر به ظاهر فعال هستند؛ اما، در اصل آن ها منفعل هستند و هيچ انتخابي ندارند، درست مانند بازي هاي رايانه اي که با توجه به اين که بازيکن آزاد است ولي بايد به پرتوکل کارگردان بازي عمل کنند.
وي در ارتباط با بحث پيوست فرهنگي موجود در فضاي مجازي عنوان کرد: هرکس دست به کار بزرگي مي زند و زيرساختي ايجاد مي کند خود نيز بايد پيوست فرهنگي آن را به عهده بگيرد.
خجسته در پايان گفت: به عقيده من هرکس که بودجه اي براي راه اندازي مسأله يا پروژه اي از دولت مي گيرد بايد مقداري از آن را براي بحث پيوست فرهنگي کنار بگذارد تا با مشکلات متعدد رو به رو نشود؛ البته وزارت ارشاد هم از مجريان اين طرح است و بايد تلاش خود را انجام دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن