تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمان خواستار تامین امنیت مرز های تاجیکستان با افغانستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رحمان خواستار تامین امنیت مرز های تاجیکستان با افغانستان شد دوشنبه - ایرنا - "امامعلی رحمان" رئیس جمهوری تاجیکستان از کشورهای عضو اتحادیه دولت های مستقل (کشورهای همسود پساشوروی) خواست تا برای تامین امنیت مرزهای این کشور با افغانستان که مرزهای جنوبی این اتحادیه نیز محسوب می شود حمایت لازم را به عمل آورند.


به گزارش روز سه شنبه رسانه های تاجیکستان، رحمان در ملاقات غیررسمی با برخی از سران کشور های عضو اتحادیه دولت های مستقل که اخیرا در مسکو برگزار شد، تاکید کرد که ضرورت جدی برای حل مشکلات مربوط به تامین امنیت در مرز های جنوبی این اتحاد وجود دارد.
رئیس جمهوری تاجیکستان در این دیدارها گفته است که به خاطر افزایش فعالیت گروه های تروریستی از جمله طالبان و داعش در مرز های این کشور با افغانستان، وحدت کشورهای عضو این اتحادیه ضروری است.
تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی، ترکمنستان و اوکراین اعضای این اتحادیه هستند.
اتحادیه کشورهای مستقل شامل برخی از جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این اتحادیه با ابتکار روسای جمهوری کشورهای روسیه، روسیه سفید و اوکراین تاسیس شد.
مرکز اصلی آن در مینسک پایتخت روسیه سفید است و نشست های آن در کاخ تاوری در سن پترزبورگ برگزار می شود.
این اتحادیه در دسامبر سال 1991 با امضای یک قرارداد میان روسای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن هشت کشور دیگر، شکل گرفت.
از فوریه 2006 کشور قزاقستان در نشست های وزرای دفاع این اتحادیه شرکت نمی کند و ترکمنستان نیز از سال 2005 عضو جانبی به حساب می آید.
اهداف این اتحادیه، سعی در بازسازی فضای اقتصادی و امنیت کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق است.
آساق*5*312*1663**1392



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن